Har är en rykande färsk trailer för The Last of Us-serien

Byt ut Ellie mot Baby Yoda och sätt en hjälm på Pedro så har vi The Mandalorian. "Clickers" är som Stormtroopers


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd

Kan bli bra, kan bli dåligt.

Medlem
Skrivet av noreason:

Tycker zombies generellt är ganska roliga fiender. Robotar dock, fyfan va trött jag är på dom. Speciellt i Generation Zero, tyckte om spelet ganska mycket men blev riktigt tråkigt med tusentals likadana robotar var man än går. Helt orimligt.

Håller med! Undantaget är nog fasen androiderna i Alien Isolation. Sjukt fräna och läbbigare än Xenomorphen herself.

Tycker det ser riktigt bra ut. Hon liknade ju t.om Ellie en smula när hon fjantade sig där för en stund. Omgivningarna ser ju dessutom kanon ut.

FM-guru
F.d. Sisyr

Tror chanserna är goda för att jag kommer gilla TV-serien mer än spelet.

Kan då vara värt att påpeka att jag väl hörde till dem som kanske inte var helt frälsta av förlagan.

Medlem

Ser lovande ut! 👍

När tror ni Part 1 kommer till PC? 🤔

Medlem

Varför måste allt bli en serie? Gör bara en zombieserie med en ny story istället.

Trailern gav i alla fall ett bra intryck per se.

Medlem

Ändå märkligt positivt inställd inför denna serien, trots att den har nästan lika felaktig casting som Amazons Lord of the rings-serie.

Skribent
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Byt ut Ellie mot Baby Yoda och sätt en hjälm på Pedro så har vi The Mandalorian. "Clickers" är som Stormtroopers

"The WAY of us"


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Therant:

Varför ska jag se denna? jag vet ju redan historien, vet hur den tar sig, vet hur den slutar. Men kul för de som inte spelat spelen iaf.

Precis som Disney's remakes av gamla tecknade klassiker så innehåller den nya remaken/serien mera än originalet.

Så jo, man missar nytt.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Skrivet av Johan Lorentzon:

"The WAY of us"

Bra den


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ser riktigt bra ut, höga förhoppningar på det här.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Precis som Disney's remakes av gamla tecknade klassiker så innehåller den nya remaken/serien mera än originalet.

Så jo, man missar nytt.

Nu har jag inte sett någon Disney remake, men jag får tro vad du skriver. Men jag har hört av de flesta som sett dem att de är långt från originalen de bygger på.

Men med det sagt, storyn är ju den samma, jag vet hur det slutar, varför ska jag slösa tid på denna serie och inte bara se någon annan?

Medlem
Skrivet av Therant:

Nu har jag inte sett någon Disney remake, men jag får tro vad du skriver. Men jag har hört av de flesta som sett dem att de är långt från originalen de bygger på.

Men med det sagt, storyn är ju den samma, jag vet hur det slutar, varför ska jag slösa tid på denna serie och inte bara se någon annan?

För det är så de flesta av oss faktiskt fungerar helt enkelt. Vi ser på våra favoritfilmer flera gånger, vi hör på våra favoritlåtar flera gånger, vi spelar våra favoritspel flera gånger, vi läser våra favoritböcker flera gånger, äter vår favoritmat flera gånger. Det är väl inte så svårt att se varför man vill se på serien när man redan spelat spelet?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Svampen som viruset är baserat på

"The fungus that takes over the ant’s body is known as the Cordyceps genus and includes many species of fungi. It is mainly located in hot and dry climates such as Asia. But what it does is diabolical. It germinates in a living host, kills and mummifies the larva, and then grows from the body of the host. Co-evolution between the parasite and host causes an alteration of the host’s behaviour as a way to increase the parasite’s survival. In other words, the parasite takes over the ant’s mind, causing it to feed on other insects."

Så det är väl inte direkt som vanliga zombier, men den dödar bäraren och sen styr kroppen som en puppet och äta andra.

Nej, så fungerar varken riktiga cordycepssvampar eller den påhittade i spelet. Svampen kan inte styra en insikets döda kropp. När kroppen väl är död så kan den dock sprida sporer som växer i kroppen. I spelet är det ungefär på sanna sätt. De smittade som dräller omkring är inte döda utan levande människor som blivit galna av svampen. När de väl dör så ligger de och sprider sporer.

Medlem
Skrivet av Therant:

Men med det sagt, storyn är ju den samma, jag vet hur det slutar, varför ska jag slösa tid på denna serie och inte bara se någon annan?

Du ser aldrig om en film du verkligen gillar? Du ser aldrig en filmatisering av en bok du läst?

Även om man vet hur det slutar så kan man ju uppskatta filmhantverket, skådespeleri och uppskatta atmosfären och spänningen som skapas.

Samma serieskapare var inblandad i Chernobyl-serien - jag visste hur det skulle gå men den var fantastisk ändå.

Medlem
Skrivet av nightshark115:

Om jag minns rätt så kommer de i spelen ej tillbaka från de döda?

Har man någonsin sett en människa förvandlas till ett monster i last of us spelen? Så hur vet man om de inte dör innan?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Margy:

Du ser aldrig om en film du verkligen gillar? Du ser aldrig en filmatisering av en bok du läst?

Även om man vet hur det slutar så kan man ju uppskatta filmhantverket, skådespeleri och uppskatta atmosfären och spänningen som skapas.

Samma serieskapare var inblandad i Chernobyl-serien - jag visste hur det skulle gå men den var fantastisk ändå.

När jag var yngre gjorde jag det, men inte längre. Jag vill behålla de minnen jag har av en bra film/serie/spel, som just minnen.

Ja där har du en poäng. Men då ser iaf jag hellre på något jag har noll koll på, för att få mer än bara ett fint hantverk etc. Storyn för mig är det viktigaste, vet jag om den sedan tidigare finns det egentligen ingen anledning att kolla/spela vad det nu än är.

Som jag sagt tidigare. IPt är intressant, jag hade gärna sett ett annat äventyr i den världen. Nu känns det avslaget och mellanmjölk.

Medlem
Skrivet av Therant:

Nej för mig är den inte gjord iaf. En copy paste serie på ett riktigt bra spel är inte min kopp te. Men igen, kul för de som inte känner till IPt.

Vet vi att serien är copy paste på spelet?
Är handlingen idetinsk? Karaktärerna är åtminstone inte det. Tror nog att man ser en del annat i serien också.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

För det är så de flesta av oss faktiskt fungerar helt enkelt. Vi ser på våra favoritfilmer flera gånger, vi hör på våra favoritlåtar flera gånger, vi spelar våra favoritspel flera gånger, vi läser våra favoritböcker flera gånger, äter vår favoritmat flera gånger. Det är väl inte så svårt att se varför man vill se på serien när man redan spelat spelet?

Ja, folk idag lever på nostalgi och saker de känner igen. Det är ju så nöjesbranschen blivit tyvärr, de ser ju att man kan tälja hur mycket guld som helst på det sättet. En enda stor upprepning av allt mer eller mindre.
Men jag har tröttnat på det och är väldigt selektiv med vad jag ska spendera min tid på när det kommer till nöjen. Men det är inget fel att folk gillar att se samma sak om och om igen, kul för dem.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Precis som Disney's remakes av gamla tecknade klassiker så innehåller den nya remaken/serien mera än originalet.

Så jo, man missar nytt.

Disneys Lejonkungen var fan sämst. En exakt replika scen för scen näst intill fast allt kändes sämre pga verklighetstrogna Lejon inte uttrycker känslor i ansiktet så som en tecknad gör. Sen hade de även plockat bort en del scener som bara funkar tecknat. Var inte filmen kortare än originalet? Nåväl.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Vet vi att serien är copy paste på spelet?
Är handlingen idetinsk? Karaktärerna är åtminstone inte det. Tror nog att man ser en del annat i serien också.

Nej det vet jag ju faktiskt inte. Jag utgår bara från trailern som jag bara sett, något annat vet jag inte om serien.
Men känslan jag fick från trailern sa mig att om de hade de bara bytt in spelets grafik in i serien så ser det exakt likadant ut, mer eller mindre.
Men jag kan ha så fel och det blir en helt annan historia.

Medlem
Skrivet av Therant:

Nej det vet jag ju faktiskt inte. Jag utgår bara från trailern som jag bara sett, något annat vet jag inte om serien.
Men känslan jag fick från trailern sa mig att om de hade de bara bytt in spelets grafik in i serien så ser det exakt likadant ut, mer eller mindre.
Men jag kan ha så fel och det blir en helt annan historia.

Jag är inte heller över hypad av serien men kommer nog ändå se den.

Första spelet, när jag var klar med det så kände jag att det var fantastisk men att jag aldrig vill spela om spelet för det är som en one time experience. Jag har senare prövat att spela på nytt men ser då enbart spelets brister. Det går inte att få tillbaka känslan om att vilja veta hur det kommer att sluta. Spelet är som en film. Så jag förstår om du dissar serien.

Andra spelet har jag dock mer sug av att spela om konstigt nog.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag är inte heller över hypad av serien men kommer nog ändå se den.

Första spelet, när jag var klar med det så kände jag att det var fantastisk men att jag aldrig vill spela om spelet för det är som en one time experience. Jag har senare prövat att spela på nytt men ser då enbart spelets brister. Det går inte att få tillbaka känslan om att vilja veta hur det kommer att sluta. Spelet är som en film. Så jag förstår om du dissar serien.

Andra spelet har jag dock mer sug av att spela om konstigt nog.

Känner igen mig så väl i just den känslan. Det var just det som fick mig att gå denna väg jag nu går. Så sjukt många gånger brände jag mig själv när jag spelade om spel, såg om filmer etc. Och på så sätt förstörde mina fina minnen jag hade.
Jag gör inte om detta mer. Nostalgi är en farlig känsla som lurar.

Medlem
Skrivet av Therant:

Ja, varför?

För att de är bra.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

För att de är bra.

Vad är bra, böckerna eller filmerna? Vilket är bäst?

Avstängd
Skrivet av Therant:

Varför ska jag se denna? jag vet ju redan historien, vet hur den tar sig, vet hur den slutar. Men kul för de som inte spelat spelen iaf.

Varför ska jag ens gå upp på morgonen? Jag har ju sett min fru och mina barn varje dag och vet hur vardagen artar sig.

Avstängd
Skrivet av Therant:

Vad är bra, böckerna eller filmerna? Vilket är bäst?

Hur långt är ett snöre?

Medlem
Skrivet av Karenkey:

Hur långt är ett snöre?

Långt

Medlem
Skrivet av Karenkey:

Varför ska jag ens gå upp på morgonen? Jag har ju sett min fru och mina barn varje dag och vet hur vardagen artar sig.

Tråkigt om du känner så, byt liv och familj.

Medlem

Jesus... är detta @Therant's personliga tråd eller?

Vi förstår, du vill inte se om det. Det är lugnt. Det är busenkelt också.
Gör så här:

Steg 1:
Se inte serien

Steg 2:
Se steg 1.

Som det är nu så har du lagt mer energi på att prata om att inte se serien än vad de flesta har gjort på att spela tv-spelet

Som tur är så finns det fler människor på jorden och det finns säkert flera som är glada för detta!
Jag är en t.ex, jag kan inte få för mig att spela ett shooter på console, så även om jag köpte spelet och jag tyckte det verkade riktigt trevligt så fick jag stänga spelet när jag hamnade i combat.

Nu kan jag ju se serien istället! Perfekt!

123
Skriv svar