World of Warcraft: Dragonflight (1/2)

Robot
World of Warcraft: Dragonflight (1/2)

Nya WoW-expansionen är fylld av drakflygning och upptäckarglädje.

#world-of-warcraft-dragonflight


Medlem

Jag är nöjd än så länge. Men som med alla mmo's kan man inte riktigt ge något omdöme förrän om ett halvår/år.

+ Drakar
+ Back to basics
+ Nya zonerna sitter ihop, inte separata som Shadowlands
+ Vackra zoner som passar spelet
+ Mycket bra huvudstad
+ Intressant nytt talentträd att leka med
+ Bättre craftingsystem
+ Rätt schyssta dungeons faktiskt, förutom en.
+ Bra variation på quests. Mindre "döda 10x av denna"
+ Flying är faktiskt kul nu
+ Ny klass och ras
+ Äntligen nytt och förbättrat UI

Märks dock att Blizzard har en hel del nyanställda. Tänker inte gå in mer på detalj om varför

Medlem

Blizzard har lyckats fånga in mig igen, hade låga förväntningar på Dragonflight iom Legion, BFA och Shadowlands, har spelar sedan releasen 2004 och det är så skönt att dom tagit bort alla måsten ur spelet, Inget evigt farmande efter Artifact Power, Azerite Ppwer, Att man dessutom kan flyga efter 20-30 minuters questande är ett rejält plus.

Drog 70 under release dagen och har kört mythic, lagt många timmar på crafting och snart maxat JC, gillar hela upplägget.

Läste också att alla svårighetsnivåer av raiderna kommer samtidigt. Gillar expansionen skarpt hittills och hoppas den fortsätter i samma spår.

Medlem

Blir sugen på att testa. Någon som vet om man kan levla upp ny karaktär till max level endast i nyare zoner?

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Blir sugen på att testa. Någon som vet om man kan levla upp ny karaktär till max level endast i nyare zoner?

"Nyare" zonerna?

Jag tror världen är rätt öppen och valbar pre-Shadowlands. Du kan alltså välja att levla upp 1-60 var som helst, bara det är före Shadowlands och detta ex-pack alltså.

Jag kan ha fel dock. Men det är min förståelse.

Medlem

Har rätt kul med. Men sova skyndar inte alls.
Gör alla quests.

Medlem

Kan man flyga med en gång i de nya zonerna? i senaste expansionerna har man ju fått låsa upp flygning genom ett långt tråkigt uppdrag som man inte har tillgång till förrän långt senare(flera år)...

Medlem

Tog 70 i helgen och ser bara positivt på expansionen hittills. Älskar dragonriding, det var det bästa de har gjort för spelet sen det kom tror jag. Alla dessa eviga transportsträckor som finns överallt och portaler för att slippa det, nu är det faktiskt roligt att röra sig i världen igen.
Kan bara hoppas att de implementerar systemet i övriga delar av WoW också, med tanke på återkopplingen de har fått från spelarbasen känns det som ett givet val framåt.

Skrivet av GooGeL:

"Nyare" zonerna?

Jag tror världen är rätt öppen och valbar pre-Shadowlands. Du kan alltså välja att levla upp 1-60 var som helst, bara det är före Shadowlands och detta ex-pack alltså.

Jag kan ha fel dock. Men det är min förståelse.

Nästan rätt, även Shadowlands ingår numera i "Chromie Time", där du kan välja SL precis som vilken annan expansion som helst att levla i. Du kan med det också skippa allt som har med Shadowlands att göra och istället levla upp till 60 i valfri föregående expansion.
Ett gigantiskt plus i min bok!

Skrivet av Gaara:

Kan man flyga med en gång i de nya zonerna? i senaste expansionerna har man ju fått låsa upp flygning genom ett långt tråkigt uppdrag...

Du låser upp flygningen i Dragonflight efter ca 30 minuters questande i den första zonen. Flygförmågan går sedan att "levla upp" genom att hitta vissa glyphs som finns utspridda på Dragon Isles, och använda dessa i ett talangträd för just "dragonriding".

Skrivet av PixelGamer:

Blir sugen på att testa. Någon som vet om man kan levla upp ny karaktär till max level endast i nyare zoner?

1-60 levlar du upp i tidigare släppta expansioner, medans du behöver befinna dig på Dragon Isles och den nya kontinenten för att levla från 60-70.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skribent
Skrivet av Ronzem:

Märks dock att Blizzard har en hel del nyanställda. Tänker inte gå in mer på detalj om varför

Nä nu blev jag nyfiken, berätta!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag har skaffade Dragonflight i helgen. Först fick man känslan att drakflygningen var ännu en värdelös/jobbig mekanik man stoppat in i spelet (i stil med bl.a covenants) men när man får koll på flygningen så är det rätt så mäktigt att flyga runt.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Nä nu blev jag nyfiken, berätta!

Utan att gå in på detaljer... Men det är lite som att det gått över till Peacecraft istället för Warcraft. Enkelt sagt.
Men det är mer än så Märks på questdesignen och npc's mycket. Och till viss del förklaringar på items.

Inget fel med det dock.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Utan att gå in på detaljer... Men det är lite som att det gått över till Peacecraft istället för Warcraft. Enkelt sagt.
Men det är mer än så Märks på questdesignen och npc's mycket. Och till viss del förklaringar på items.

Inget fel med det dock.

World of wokecraft 🤣

Medlem
Skrivet av D1versity:

World of wokecraft 🤣

Ditt användarnamn är en ledtråd också

Medlem

WoW Dragonflight är bästa expansionen sedan wotlk.

Qusterna, zonerna, dungeons, karaktärer. Allt är bättre! Inget "woke" med någonting. Använder man det begreppet kan man nog tilldelas incel högerpopulist-titel i spelet.

Medlem

Bästa på många år utan tvekan, som att komma hem samtidigt som det är nytt och fräscht. Älskart!

Medlem

Helt magiskt! Vilken miljö de lyckats få till med den gamla grafikmotorn holy moly!

Medlem

Ja, kan bara instämma med ovan. Det är första expansion på länge (WOTLK?) där man verkligen känner att det finns kärlek till expansionen från utvecklarnas håll. (har man kickat någon/några personer på Bliz så var det uppenbarligen rätt personer). Både helhet och små detaljer är många gånger fantastiska. (Dragonflight kändes väldigt mycket som en gimmick de första minuterna. Sen växer det. Och det är helt magiskt. När man återgår till en vanlig flying mount känns det väldigt styltigt jämfört med dynamiken i den nya flygtekniken). De härligt öppna landskapen, ambient ljud som fågerkvitter är fantastiska detaljer, och en uppsättning questar som faktiskt är roliga(!). Hoppas verkligen att expansionen fortsätter på denna nivå!

Medlem

Håller med, det är ganska kul igen.
Fast jag gillar inte designen av Talent system. Den känns mera rörigt än innan.
Min Hunter som är min favis sen jag skapade den hundra år sen är dock lite tråkigt att spela nu.
Så nu spelar jag en Evoker på retail och en Huinter på WOTLK classic.

Medlem

Fan också. Nu blev jag ju sugen på att spela. Har lovat mig själv att aldrig börja med ett nytt MMO då jag har en tendens att försaka övriga livet om så sker.

Men bra recension! Och kul att Blizzard verkar ha träffat rätt, känns som det var ett tag sedan sist.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hoppade Shadowlands men blev riktigt sugen på att spela Dragonflight. Kanske låter det gå några patcher men sen hoppar jag in.

Medlem

Hoppade också på tåget, men känner inte alls att det har varit så fantastiskt expanssion som många skriver här.. Än så länge iaf, lvling gick smärtfritt, spelande på level 70 är okej men inte mer än så. Förhoppningsvis blir det bättre efter ett tag, men hittils som fire mage känns det som att man kommer lira 1-2 månader max. Lvla några alts osv, fastnade aldrig för den nya rasen heller, cosmic items ser så där ut, dungeons är okej men får ingen "wow" känsla. Kändes som att föra expansion var till o med roligare. Sen är talent trädet ganska rörig.. Men vem vet kanske blir allt lite roligare så småningom.. Håller tummarna iaf.. 🌟

Medlem

Känns rätt stabilt hittills och betydligt roligare än de 2 sista expansionerna.

Medlem

Hade som de flesta väldigt låga förväntaningar men wow vad jag blev överaskad, visserligen är jag bara 65 men det känns riktigt nice.
Lite som back to basics, tummen upp för DF.

Medlem

Gillar det so far men väntar på man kan lira keys. Det jag gillar att det är en mer lågmäld ”skurk” det handlar inte på samma sätt om att hela världen mm ska gå under. Wow är mer tillbaka nu till basic shit. Jag kommer spela par månader och 500kr är de värt då tycker jag.

Medlem

Kör Fury warrior, har nästan BIS gear pve+pvp. Spelat mycket, expansionen är väldigt bra hitills. 10/10 , fast är ju tidigt så allt hänger ju på hur dom vidare utvecklar spelet. Lite tråkigt att där inte finns mer att göra just nu men snart kommer både arena season 1+raid+mythic+ 😁 letar arena team till 2v2 och 3v3 om någon är intresserad, EU horde

1
Skriv svar