Elden Ring-regissören försöker inte distraheras av framgångarna

Robot
Elden Ring-regissören försöker inte distraheras av framgångarna

Hidetaka Miyazaki är förstås glad.

#elden-ring, #hidetaka-miyazaki


Medlem

Med andra ord ett stort

Till alla easy mode förespråkare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Med andra ord ett stort
https://media.tenor.com/3OTfiI1ArycAAAAd/git-gud-gg.gif

Till alla easy mode förespråkare.

Elden Ring ger dock många möjligheter för de mindre begåvade spelarna att ta sig vidare. Vilket är bra
Men detta är bra, det han säger.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Elden Ring ger dock många möjligheter för de mindre begåvade spelarna att ta sig vidare. Vilket är bra
Men detta är bra, det han säger.

Vill inte kalla det mindre begåvade.
Personer som inte klarar allt lött som proffsen var smarta och insåg att easy mode inte behövs


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

KoP
Medlem

Finns nog en del spelstudios som skulle kunna ta hans tänk till hjärtat.

Det finns väl en och annan studio som slappnat av och prånglat ut halvdana skapelser i tron om att dom kan leva på föregående succéer och att folk automatiskt kommer att hylla deras nya spel bara för att deras förra spel var en succé eller för att dom har gjort sig ett namn inom spelbranschen.

ಠ_ಠ

Nä skärpning, antingen gör man något helhjärtat eller inte alls

Medlem

Har dom fixat problemet med input lag? I så fall ger jag det en ny chans, kom inte så långt, spelat kanske 8 timmar totalt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Har dom fixat problemet med input lag? I så fall ger jag det en ny chans, kom inte så långt, spelat kanske 8 timmar totalt.

input lag? tänker du att ett slag kommer efteråt? det är meningen att animationerna ska fullföljas innan man kan göra nästa
Jag spelade på PC med trådlös xbox kontroll, inga som helst problem med input lag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

input lag? tänker du att ett slag kommer efteråt? det är meningen att animationerna ska fullföljas innan man kan göra nästa
Jag spelade på PC med trådlös xbox kontroll, inga som helst problem med input lag.

Det är inte bara slag, det är när man ska dodga, rulla eller försöka undvika att bli träffad. Jag körde med kabel, 2 olika kontroller som var helt nya vid testtillfället. Provade olika usb-uttag. Det är enbart Elden ring som har detta problemet, de andra spel jag provat fungerar utan anmärkning (TW3, Tomb raider, Star wars fallen order, osv). Kanske är vi olika känsliga mot detta men kör monster hunter till Switchen och det rullar i 30 fps, hade inga som helst problem med det. Även testat följa olika guider och efteråt har det blivit lite bättre. Tänkte dra ner det till helgen och prova ånyo


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Det är inte bara slag, det är när man ska dodga, rulla eller försöka undvika att bli träffad. Jag körde med kabel, 2 olika kontroller som var helt nya vid testtillfället. Provade olika usb-uttag. Det är enbart Elden ring som har detta problemet, de andra spel jag provat fungerar utan anmärkning (TW3, Tomb raider, Star wars fallen order, osv). Kanske är vi olika känsliga mot detta men kör monster hunter till Switchen och det rullar i 30 fps, hade inga som helst problem med det. Även testat följa olika guider och efteråt har det blivit lite bättre. Tänkte dra ner det till helgen och prova ånyo

ok känns otroligt då man ser folk döda bossar på LVL1 men ja alla känner vi olika
Eller så kanske det är "lokala problem" och inte nått som drabbar alla.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

ok känns otroligt då man ser folk döda bossar på LVL1 men ja alla känner vi olika
Eller så kanske det är "lokala problem" och inte nått som drabbar alla.

haha, så kan det vara.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Molotov:

ok känns otroligt då man ser folk döda bossar på LVL1 men ja alla känner vi olika
Eller så kanske det är "lokala problem" och inte nått som drabbar alla.

Det drabbar inte alla men Elden Ring har flera problem, inte bara input lag. Rent tekniskt är elden ring riktigt bedrövligt.

Medlem
Skrivet av magma:

Det är inte bara slag, det är när man ska dodga, rulla eller försöka undvika att bli träffad. Jag körde med kabel, 2 olika kontroller som var helt nya vid testtillfället. Provade olika usb-uttag. Det är enbart Elden ring som har detta problemet, de andra spel jag provat fungerar utan anmärkning (TW3, Tomb raider, Star wars fallen order, osv). Kanske är vi olika känsliga mot detta men kör monster hunter till Switchen och det rullar i 30 fps, hade inga som helst problem med det. Även testat följa olika guider och efteråt har det blivit lite bättre. Tänkte dra ner det till helgen och prova ånyo

Testa om du får samma känsla i Dark souls, i så fall är det bara så styrningen funkar.
Det är inte ofta jag tänker på det, men ibland så kan man knappra runt och man märker att karaktären svingar någon gång extra, men just för att en själv tryckt på knappen flera gånger och karaktären inte hunnit avsluta det knapptryck man gjort innan.

Men om karaktären skulle reagera direkt man gör nästa grej så skulle man behöva plocka bort animationer osv om vi tänker på samma grej.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

För mig låter det som att han inte orkar dalta och vill göra sitt spel ifred.

Medlem
Skrivet av noreason:

Det drabbar inte alla men Elden Ring har flera problem, inte bara input lag. Rent tekniskt är elden ring riktigt bedrövligt.

Jag hade tur då som slapp allt problem, jag köpte på Release, upplevde nått enstaka stutter på vissa delar i världen men det försvann sen i nån patch.
För övrigt tycker jag det är ett av årets bästa spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag hade tur då som slapp allt problem, jag köpte på Release, upplevde nått enstaka stutter på vissa delar i världen men det försvann sen i nån patch.
För övrigt tycker jag det är ett av årets bästa spel

För mig är det nog det bästa spelet jag någonsin har spelat och trots lite skavanker gällande prestanda (frame drops på Series X i vissa områden) så slår atmosfären och känslan allt annat jag har spelat

Medlem
Skrivet av tobbiew:

För mig är det nog det bästa spelet jag någonsin har spelat och trots lite skavanker gällande prestanda (frame drops på Series X i vissa områden) så slår atmosfären och känslan allt annat jag har spelat

Kag kan nog inte specificera nått spel som det bästa spelet, utan mer i en grupp som dom bästa spelen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar