Halo Infinite tappar multiplayer-utvecklare

Robot
Halo Infinite tappar multiplayer-utvecklare

Tredje avhoppet på senare tid.

#halo-infinite


Jag har aldrig sett en spelutvecklare misslyckas så med sitt uppdrag. De hade egentligen bara behövt att titta i backspegeln och härma Bungie, men nej, det skulle ändra på allting, och se hur det blev.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Helt okej kampanj, men visst kändes det som att open world bara var onödigt tramsande mellan missions.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag har aldrig sett en spelutvecklare misslyckas så med sitt uppdrag. De hade egentligen bara behövt att titta i backspegeln och härma Bungie, men nej, det skulle ändra på allting, och se hur det blev.

Håller med. Så tråkigt att se, Halo som var så bra en gång i tiden.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

dags att dom börjar rensa upp

Medlem

Infinite har varit en katastrof från dag ett, och då menar jag inte sen releasen, hela utvecklingsperioden verkar ha varit väldigt kaosartad. Otroligt synd att det är såhär väldigt många kommer att minnas Halo framöver.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag har aldrig sett en spelutvecklare misslyckas så med sitt uppdrag. De hade egentligen bara behövt att titta i backspegeln och härma Bungie, men nej, det skulle ändra på allting, och se hur det blev.

Numera börjar det ta sig och enligt de insatta i baneditorn "Forge" som släpptes nyligen är det den i särklass bästa hittills.
Enligt ryktena ljög den ansvarige för utvecklingen av motorn om hur det gick för ledningen, så utvecklarna har spenderat det gångna året sen release att städa upp i koden och få bort alla nödlösningar som fick tas till för att klara deadline, för att ens kunna få ut nytt material.

Så "se hur det blev".. Det ljusnar! Och Infinite är hästlängder bättre än deras tidigare skapelser (Halo 4 och 5) just för att dom sneglat på Bungie och gått tillbaka en del på artwork och gameplay.

Medlem

Detta är nog inget tapp om jag skall vara ärlig. Infintie är inte första misslyckandet 343 gör av Halo serien.. Halo 4 och 5 är (enligt mig) dom sämsta spelen i serien. Dessutom misslyckades man totalt med Halo: MCC som var mer eller mindre ospelbart när det kommer till multiplayer i mer än ett år efter releasen av spelet. Halo har gått spikrakt nedåt sedan Bungie lämnade utvecklandet med ett uns av hopp i och med Halo Infinite som trots allt är det bästa Halo spelet på mååånga år.

Skrivet av speurk:

Numera börjar det ta sig och enligt de insatta i baneditorn "Forge" som släpptes nyligen är det den i särklass bästa hittills.
Enligt ryktena ljög den ansvarige för utvecklingen av motorn om hur det gick för ledningen, så utvecklarna har spenderat det gångna året sen release att städa upp i koden och få bort alla nödlösningar som fick tas till för att klara deadline, för att ens kunna få ut nytt material.

Så "se hur det blev".. Det ljusnar! Och Infinite är hästlängder bättre än deras tidigare skapelser (Halo 4 och 5) just för att dom sneglat på Bungie och gått tillbaka en del på artwork och gameplay.

Är inte så insatt i själva produktionen, men det stämmer säkert det du skriver. Frågan är om dom kan återhämta sig, jag tror det behövs en ny studio, kanske, eller inte (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Många negativa kommentarer här inne. Spelar Halo Infinite multiplayer och tycker det är riktigt kul faktiskt. Har dock aldrig spelat Halo tidigare så har inte så mycket att jämföra med, men det var nog länge sen jag drog så många skratt och även blev så förbannad när jag dör i en online-shooter.

Medlem
Skrivet av speurk:

Numera börjar det ta sig och enligt de insatta i baneditorn "Forge" som släpptes nyligen är det den i särklass bästa hittills.
Enligt ryktena ljög den ansvarige för utvecklingen av motorn om hur det gick för ledningen, så utvecklarna har spenderat det gångna året sen release att städa upp i koden och få bort alla nödlösningar som fick tas till för att klara deadline, för att ens kunna få ut nytt material.

Så "se hur det blev".. Det ljusnar! Och Infinite är hästlängder bättre än deras tidigare skapelser (Halo 4 och 5) just för att dom sneglat på Bungie och gått tillbaka en del på artwork och gameplay.

Denna nyliga megapatch som bland annat inkluderade forge har satt spelet i det läge det borde haft vid release för 12 månader sedan.

Kom att tänka på en otroligt pinsam bug spelet hade i många månader. Förutom att spelet crashade flertalet gånger under deras stora ESPORT event som spelas på LAN så... På dessa LAN spelas matcherna förstås som custom games med ESPORT rules osv. I lobbyn väljer spelarna sitt lag och när matchen är redo att startas startar en countdown på några sekunder. Nu till buggen - precis när matchen startas så SLUMPAS lagen och blir helt fel. Hur kan det ens vara möjligt att ha en bugg som detta i ett AAA spel? 🤣

Medlem
Skrivet av sebstr2:

Denna nyliga megapatch som bland annat inkluderade forge har satt spelet i det läge det borde haft vid release för 12 månader sedan.

Kom att tänka på en otroligt pinsam bug spelet hade i många månader. Förutom att spelet crashade flertalet gånger under deras stora ESPORT event som spelas på LAN så... På dessa LAN spelas matcherna förstås som custom games med ESPORT rules osv. I lobbyn väljer spelarna sitt lag och när matchen är redo att startas startar en countdown på några sekunder. Nu till buggen - precis när matchen startas så SLUMPAS lagen och blir helt fel. Hur kan det ens vara möjligt att ha en bugg som detta i ett AAA spel? 🤣

Ja, så är det ju! Om dom själva fått önska hade nog spelet varit i det skicket då också.
Men som sagt, döljer den ansvariga hur dåligt det går så blir det ju svårt att planera. Det är ju inte utan anledning personal på ledande positioner byts ut och veteraner från tidigare spel tas in.

Medlem
Skrivet av speurk:

Men som sagt, döljer den ansvariga hur dåligt det går så blir det ju svårt att planera. Det är ju inte utan anledning personal på ledande positioner byts ut och veteraner från tidigare spel tas in.

Det måste väl ändå vara svårt att dölja i vilket skick en spelmotor är i?

En stor del av studions personal kommer ju i kontakt med den och diverse speltestare märker väl om saker inte fungerar?

Här får jag känslan att man aldrig fått någon riktig ordning på Slipspace utan fått gå tillbaka till någon slags nödlösning ganska sent i utvecklingen. Grunderna verkar roliga men spelet ser inte ut som någon en jättestudio med massor av resurser jobbat så pass många år med.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det måste väl ändå vara svårt att dölja i vilket skick en spelmotor är i?

En stor del av studions personal kommer ju i kontakt med den och diverse speltestare märker väl om saker inte fungerar?

Här får jag känslan att man aldrig fått någon riktig ordning på Slipspace utan fått gå tillbaka till någon slags nödlösning ganska sent i utvecklingen. Grunderna verkar roliga men spelet ser inte ut som någon en jättestudio med massor av resurser jobbat så pass många år med.

Alltså, det är ju bara rykten som väldigt insatta youtubers rapporterat vidare.
Ett rykte är ju exempelvis att budgeten dom fått av Microsoft för att utveckla motorn och sen spelet låg på strax under 500 miljoner dollar.
Ett annat rykte är att "fotfolket", alltså merparten av utvecklare, varit inhyrda som roterats och bytts ut löpande under utvecklingen. Så om det har använts nödlösningar av föregående, så har nästa varje gång behövt sätta sig in i det först innan man kunnat komma vidare.

Väldigt sent i utvecklingen tog man ju in Joseph Staten för att styra upp skutan, efter att det uppdagats hur illa det låg till. Iomed det ska stora delar ha skrotats och gjorts om.

Medlem
Skrivet av speurk:

Ett annat rykte är att "fotfolket", alltså merparten av utvecklare, varit inhyrda som roterats och bytts ut löpande under utvecklingen. Så om det har använts nödlösningar av föregående, så har nästa varje gång behövt sätta sig in i det först innan man kunnat komma vidare.

Just denna del är väl ganska konstaterad?

MS har som policy att ge så få som möjligt fast anställning. De flesta studior de köper verkar få fortsätta ungefär som förut men 343 som är MS-skapad rakt igenom lider av denna policy och många anställda byts ut efter 18 (?) månader.

Medlem
Skrivet av Margy:

Just denna del är väl ganska konstaterad?

MS har som policy att ge så få som möjligt fast anställning. De flesta studior de köper verkar få fortsätta ungefär som förut men 343 som är MS-skapad rakt igenom lider av denna policy och många anställda byts ut efter 18 (?) månader.

Aha, där ser man. Låter som en rätt trälig arbetsplats om man skulle börja trivas.

1
Skriv svar