Se de första 18 Dead Space-minuterna i 4K/60fps

Robot
Se de första 18 Dead Space-minuterna i 4K/60fps

Just när du trodde blodbadet var över.

#dead-space


Den där killen som gjorde "The Callisto Protcol" borde kolla in det här spelet hur man ska göra! (Jag hoppas ni förstår att jag skämtar om Glen).


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd

Snälla släpp inte detta halvfärdigt med shader compilation-stutter som får en att vilja strypa grannfrun. Please Please Please jag klarar inte mer!

Medlem
Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Den där killen som gjorde "The Callisto Protcol" borde kolla in det här spelet hur man ska göra! (Jag hoppas ni förstår att jag skämtar om Glen).

Vad är det folk gnäller på ? Jag har hållit mig borta från videos och annat för att jag kör igenom det nu. Sjukt detaljrika miljöer och atmosfär får man säga. Prestandaproblemen ska väl ha patchats bort rätt friskt på PC, eller ? (kör ps5)

Det jag stört mig på har inte varit några buggar eller liknande utan vad jag tycker är lite misslyckad design. Närstridssystemet funkar inget vidare om du inte kör 1on1, så fort fler fiender introduceras blir det extremt rökigt, inte minst iom att en animation spelar varje gång du dodgar och innan du hunnit ur den kommer nästa attack. Det ska vara tunga kontroller men det är alldeles för otympligt för att kunna skapa någon form av chans till dans.

En annan sak är hur jävla många gånger gubben måste passera trånga passager, ja menar kom igen 10ggr eller något är fine men jag tror fan jag är uppe i 50+ med samma animation. Klassiskt används ju sånt här för att ladda in saker men det kunde sköts betydligt snyggare och smidigare.

Utöver det så tyckte jag skrivningen av storyn inledningsvis var lite tramsig, hade nog förväntat mig lite mer seriös ton.

Annars njuter jag av spelet. Dead Space är ett givet köp också!

Avstängd
Skrivet av heady89:

Vad är det folk gnäller på ? Jag har hållit mig borta från videos och annat för att jag kör igenom det nu. Sjukt detaljrika miljöer och atmosfär får man säga. Prestandaproblemen ska väl ha patchats bort rätt friskt på PC, eller ? (kör ps5)

Det jag stört mig på har inte varit några buggar eller liknande utan vad jag tycker är lite misslyckad design. Närstridssystemet funkar inget vidare om du inte kör 1on1, så fort fler fiender introduceras blir det extremt rökigt, inte minst iom att en animation spelar varje gång du dodgar och innan du hunnit ur den kommer nästa attack. Det ska vara tunga kontroller men det är alldeles för otympligt för att kunna skapa någon form av chans till dans.

En annan sak är hur jävla många gånger gubben måste passera trånga passager, ja menar kom igen 10ggr eller något är fine men jag tror fan jag är uppe i 50+ med samma animation. Klassiskt används ju sånt här för att ladda in saker men det kunde sköts betydligt snyggare och smidigare.

Utöver det så tyckte jag skrivningen av storyn inledningsvis var lite tramsig, hade nog förväntat mig lite mer seriös ton.

Annars njuter jag av spelet. Dead Space är ett givet köp också!

Folk gnäller på det du gnäller på. Sen så tycker väl heller inte folk att man ska behöva vänta 1 vecka innan spelet man köpt för 800 kr ska vara i ett spelbart skick.

Skrivet av heady89:

Närstridssystemet funkar inget vidare om du inte kör 1on1, så fort fler fiender introduceras blir det extremt rökigt, inte minst iom att en animation spelar varje gång du dodgar och innan du hunnit ur den kommer nästa attack.

Exakt det där gnäller folk på. Kan huvudpersonen vi spelar inte hoppa bakåt, åt sidan, sätta sig på huk, snurra runt, vad som helst. Kan karaktären bara "dodge" åt höger och vänster och sedan slå?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Karenkey:

Folk gnäller på det du gnäller på. Sen så tycker väl heller inte folk att man ska behöva vänta 1 vecka innan spelet man köpt för 800 kr ska vara i ett spelbart skick.

Den som betalat 800kr måste ha gjort en dålig affär. Köpte mitt ex av Callisto protocol för 549kr.

Jag tänkte egentligen skriva i någon tråd om Callisto protocol men här får väl duga.

Jag har bara spelat en timme än så länge på Xbox series X. Jag märkte av lite stutter i första "filmsekvenserna". Eld som brinner har lite 2d känsla över sig och brinner lite ryckigt. Det som är mest störande är dock när man öppnar menyn och ska gå upp eller ner till options osv så highligtas inte texten så man får räkna hur många knapptryck man gör för att gå in på rätt val.

Spel mässigt så hade jag låga förväntningar i och med dåliga reviews. Men jag har rätt kul än så länge. Det återstår ju helt klart att se innan jag spelat klart. Men har man bara låga förväntningar så kan det nog bli bra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

den som tycker dead space fienden inte får en att skratta idag är det ju något fel på, callisto protocool lyckas mycket bättre här, nytt spel iofs, sen har ju callisto ett stort problem det är ju hur klunky och hur combaten har identitets problem vad den vill göra.

Men den fångar ju 10/10 atmosfären själv önskar jag en tvåa kommer med fix på performance och bättre combat.
Det är ju det som håller det tillbaka något fruktansvärt och det är synd igentligen då enligt mig är få in rätt feeling och ljud ljus osv är många gånger säkerligen svårarare än få in en bra combat.

Vilket är lite komiskt igentligen.

KoP
Medlem

Ser ut som jag minns det. Har dock inget behov utav att spela Dead Space igen.

RmK
Medlem

Jag som nyss spelat igenom Dead Space igen kan säga att det ser exakt ut som originalet med bättre grafik. Känns mer som remaster än remake men jag kanske har fel kring definitionerna.

Värt att tillägga är dock att originalet är ett fantastiskt spel så det är inte helt fel med remaster heller.

Medlem
Skrivet av KoP:

Ser ut som jag minns det. Har dock inget behov utav att spela Dead Space igen.

Tycker spontant att det inte ser ut som något "wow" när det kommer till grafiken. Dead Space var ett sjukt grymt spel och det var nog 10 år sen jag spelade igenom det. Så jag känner nog att jag kommer att köpa remaken, men jag kommer inte betala fullpris för det.
Vi får väl invänta recensioner och låta kritikerna säga sitt

Medlem

Animationerna på necromorphsen är så sjukt downgraded jämfört med originalet.

Medlem

Wow, ser bra mycket bättre ut, och mer dialogier och exposition i början, Kul! Ska spelas.

Medlem

Han rustning/dräkt ser riktigt häftig ut. Allt annat ser också snyggt ut. En sak jag reagerar på är att det är väldigt mörkt i vissa delar. Tror ni det kommer bli ett problem?

Sjukt taggad. Hoppas nu bara att de lyckats behålla känslan och atmosfären ordentligt. Vilket av videon att döma de har.

Medlem

Såg bara under dem 18 minuterna att spelet behöver finslipas en del innan release. Så lite oroande med tanke på att det släpps snart.
Stämning i skräckspel blir så lätt förstört av tekniska problem och ej genomtänkta designer.

ELF
Medlem

Aldrig spelat originalet. Men detta ser riktigt lovande ut.
Jag får starka Doom 3 vibbar. Vilket är positivt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av KoP:

Ser ut som jag minns det. Har dock inget behov utav att spela Dead Space igen.

Japp, skulle precis skriva ungefär samma sak. "Ser ungefär ut som jag minns att originalet ser ut fast med lite upphottad upplösning. ". Originalet var ju förvisso grymt, men inget jag känner jag behöver spela om.

Medlem

Ser inget behov i det här fallet att köpa ett spel jag redan har spelet, oavsett hur mycket jag älskade originalet. Dead Space serien är en av mina favoriter igenom hela min tid som gamer. Det enda som lockar mig är att Isaac nu faktiskt pratar, men detta kan man ju enkelt få uppleva via en game movie uppladdad till Youtube. Då kan man ju få uppleva allt det nya fina, med allt det som man älskade med originalet, dvs storyn.


signatur

Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.

1
Skriv svar