Crisis Core: Final Fantasy VII - Reunion
I gränslandet mellan remake och remaster hittar vi prequel-pärlan Crisis Core.
#crisis-core, #final-fantasy-vii, #final-fantasy-vii-reunion
Mycket trevlig recension blir att spela en gång till. Har fortfarande kvar mitt gamla PSP-spel i samlingen.
Följ min backlog-resa! https://www.fz.se/forum/trad/438182-mutumbas-backlog
Mycket trevlig recension blir att spela en gång till. Har fortfarande kvar mitt gamla PSP-spel i samlingen.
Tackar! Samma här, jag försökte faktiskt spela igenom Crisis Core på en av mina PSP:s (don't judge me) för kanske två år sedan, men UMD-läsaren hade kastat in handduken så där fick jag tji 🤬 Var riktigt kul att köra igenom det igen, och att det är en så ambitiös remaster/remake som det faktiskt är. Hade inte väntat mig det.
Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.
I många fall känner man att remasters är onödiga. Här känner jag tvärtom. Minns när jag fööörsökte spela det här under en tågresa sent 00-tal. Gömde mig under jackan för att kunna se något på skärmen. 🤷
Jag spelade igenom hela originalet på en PSP-3000 med tv-out-funktion till min 720p-plasma, en mycket smutt upplevelse! Jag kom inte ifrån bråkiga kontroller med en styrspak, men rent visuellt var det ett bra snäpp upp från rent bärbart spelande.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Härlig recension och extra härligt att få se en recension av Loevet
Jag tackar och bockar för de fina orden 🙏❤️ Kände mig lite ringrostig när jag började skriva, men när det handlar om något som ligger en varmt om hjärtat blir det lättare att komma upp i sadeln igen 😄
Skoj att lövet kommer och ger oss en recension på en remake jag helt glömt av, det här ser vi fram emot att spela i jul! Får hoppas på officiellt stöd för Steam Deck.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB - Steelseries Arctic 5 - Corsair 750D - Custom water loop