Starfield hade tuffare survival-inslag, men dessa blev "glädjedödare"

Robot
Starfield hade tuffare survival-inslag, men dessa blev "glädjedödare"

Inslag finns kvar, men på en snäll nivå.

#starfield, #todd-howard


Medlem

Det roligaste med Fridman-intervjun var hur mycket av Starfield som lät identiskt med No Man's Sky samtidigt som både Howard och Fridman helt låtsades som att det spelet inte existerar. Är ju bara att spela 10 minuter av NMS Survival-läge för att nå denna slutsatsen kring bränsle.

Medlem

Skönt att de tonat ned de aspekterna. Jag är allergisk mot spel där man konstant måste nöta för att få upp någon tröstlös mätare. Att spela ska vara roligt


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Låter perfekt. Och sen som sagt lär det komma moddar för det typ direkt om man skulle vilja.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Skönt att de tonat ned de aspekterna. Jag är allergisk mot spel där man konstant måste nöta för att få upp någon tröstlös mätare. Att spela ska vara roligt

Håller med, Jag tycker överlevnadsspel är kul, men tycker också många spelutvecklare verkar tro att människor behöver dricka var 5.e min och äta 18 måltider om dagen för att inte vara döende. Verkar vara en del som saknar en bra balans.

Medlem

Det är ju precis som ni skriver, att det är just därför moddar existerar. Ge moddare stor frihet att skapa den upplevelsen som är önskvärd, men tvinga inte på tidskrävande farmande på de som inte tycker det är kul.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Det är bra, senare med moddar kan man göra detta ifall man verkligen gillar spelet.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Håller med, Jag tycker överlevnadsspel är kul, men tycker också många spelutvecklare verkar tro att människor behöver dricka var 5.e min och äta 18 måltider om dagen för att inte vara döende. Verkar vara en del som saknar en bra balans.

Ja, känner exakt likadant. Jag gillar att behöva ha mat/vätska/väderpåverkan/sömn etc. lite i åtanke när jag spelar men det där med att behöva äta nästan konstant som många survivalspel kör med blir bara tjatigt i längden. Framförallt i spel som inte har det som enda gameplay utan även vill ha med story etc.

Medlem

Star citisen är för mycket simulator,och no mans sky är för lite.
Jag skulle vilja se ett balanserat äventyr inte en simulation,Typ som Ac odyssey är gjort med massa innehåll och humor.
Äta,dricka och skita gör jag ändå så låt mig slippa det i spel.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Fast då hade de lika gärna kunnat tagit bort alla aspekter om de inte går fullt ut, känns lite halvdant. Vad har de kvar? Vikt i ryggsäcken?

Medlem

Det vore najs om man fick valmöjligheten att kunna köra ett survival-läge, vilket även kan bidra med mer immersion. NMS standardläge tycker jag skulle vara ett jättebra mått för Starfield för min egen del.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Skönt att de tonat ned de aspekterna. Jag är allergisk mot spel där man konstant måste nöta för att få upp någon tröstlös mätare. Att spela ska vara roligt

Spel ska vara underhållande, sedan tycker vi alla olika kring vad det innebär.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Fast då hade de lika gärna kunnat tagit bort alla aspekter om de inte går fullt ut, känns lite halvdant. Vad har de kvar? Vikt i ryggsäcken?

De nämnde i någon av de tidigare videorna ett exempel med rymdskeppet bränsle. Om det tar slut och det ska va verkligt så blir det game over. Här har de istället begränsat hur långt man kan åka (typ när man warpar), men friflygning "i ett område" är obegränsat för att undvika att man måste ladda om osv. Tycker det låter perfekt, gillar inte när det blir såna smådetaljer som sabbar allt för att man glömde kolla en mätare, men samtidigt finns det en aspekt som gör att man kan flyga längre eller klarar nya saker.

fp
Medlem

Hur blir moddstödet i spelet? Blir det endast creationclub? Eller modsupporten kommer senare (som det lovades med Fallout 76)?

Medlem
Skrivet av fp:

Hur blir moddstödet i spelet? Blir det endast creationclub? Eller modsupporten kommer senare (som det lovades med Fallout 76)?

Tror inte de sagt det definitivt, men de har sagt: "Our plan is to have full mod support like our previous games. Our modding community has been with us for 20 years. We love what they do and hope to see more make a career out of it."

Tror de skulle tappa enormt mycket om de inte tillåter moddar som i Skyrim och fo4. Jag räknar med moddar även på konsol, förhoppningsvis tillåts större moddar än i Skyrim som hade begränsad storlek där.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Tror inte de sagt det definitivt, men de har sagt: "Our plan is to have full mod support like our previous games. Our modding community has been with us for 20 years. We love what they do and hope to see more make a career out of it."

Tror de skulle tappa enormt mycket om de inte tillåter moddar som i Skyrim och fo4. Jag räknar med moddar även på konsol, förhoppningsvis tillåts större moddar än i Skyrim som hade begränsad storlek där.

Nån måste ju fixa alla buggar och glitches

Medlem

Mmhm halvbakade spelmekanismer, så Todd.

Medlem
Skrivet av rågkuse:

Det vore najs om man fick valmöjligheten att kunna köra ett survival-läge, vilket även kan bidra med mer immersion. NMS standardläge tycker jag skulle vara ett jättebra mått för Starfield för min egen del.

Exakt. Valfrihet.

Ett survival-mode för oss ca 2% som älskar utmaning.

Inte svårt att fixa, inte resurskrävande för dem öre. Finns säkert minst ett par utvecklare i teamet som gärna nördar ner sig och gör ett hardcore mode. Och det kan vara så hardcore att det är svårt att hitta i menyerna, så att inga vanliga spelare råkar välja det.


signatur

Memento Mori

Medlem

Lugnt. Moddar fixar det. Inga problem.

1
Skriv svar