FZ är igång igen

Robot
FZ är igång igen

Efter strul hos internetleverantören.

#fz, #strul


Medlem

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Jag är lättad. Uteblir min dagliga dos av FZ så får jag anafylaktisk chock.


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Avstängd

"Strulet" var med största säkerhet en attack av statsunderstödda ryska hackers. A-kassorna, Norrköpings kommun, Försvarsmakten, it-bolaget Softronic och flera andra offentliga aktörer har drabbats i veckan. Nu var det FZ:s tur. Det är uppenbart att de samhällsbärande funktionerna attackeras först...

Medlem

Det är nästan lite skrämmande hur många gånger per dag man surfar in på FZ av rent muskelminne. Välkomna tillbaka till Internet!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Abstinensen kickade nästan in.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Sweclockers är nere än.

Fz/Sweclockers.

1-0.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Redaktör
Skrivet av Calez:

"Strulet" var med största säkerhet en attack av statsunderstödda ryska hackers. A-kassorna, Norrköpings kommun, Försvarsmakten, it-bolaget Softronic och flera andra offentliga aktörer har drabbats i veckan. Nu var det FZ:s tur. Det är uppenbart att de samhällsbärande funktionerna attackeras först...

Hehe.

Hela Bahnhof (vår isp) låg nere. Har aldrig varit med om så här lång nertid.


signatur
Redaktör
Skrivet av N3gn4v:

Sweclockers är nere än.

Fz/Sweclockers.

1-0.

De är uppe närsomhelst, de testar lite saker nu bara.

EDIT: Swec är tillbaka. <3


signatur
Redaktör
Ponny

Ja, det här gör vi inte om!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Detta har inget att göra med A kassornas cyberattack och grejer?

Medlem

Ryssland igång igen kanske
Det är de alla med a kassa kan tacka.

It's not a lake, it's an ocean

Tänkte bara att nu vill inte ryssen att vi ens ska få läsa om spel heller.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

*pust*

Nu har den värsta abstinensen lagt sig, svettningar och skakningarna har upphört.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Tor
Medlem
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Hehe.

Hela Bahnhof (vår isp) låg nere. Har aldrig varit med om så här lång nertid.

Ja, och de har väl inte direkt varit särskilt duktiga på att släppa någon information om problemet eller dess lösning under dagen - var under all kritik enligt en bekant som är serverkund hos dem. Ska bli intressant att se om de går ut med något vad det gällde, det här påverkade "några" fler än FZ och SweC, och nertiden var förvånansvärt lång.

Men den värsta pärsen är över när FZ är tillbaka, så klart. 😉


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Chefredaktör

😂😂❤️❤️

Redaktör
Skrivet av PeTTs0n:

Ja, och de har väl inte direkt varit särskilt duktiga på att släppa någon information om problemet eller dess lösning under dagen - var under all kritik enligt en bekant som är serverkund hos dem. Ska bli intressant att se om de går ut med något vad det gällde, det här påverkade "några" fler än FZ och SweC, och nertiden var förvånansvärt lång.

Men den värsta pärsen är över när FZ är tillbaka, så klart. 😉

<3

Såg även att t.ex. Spotify haft strul i dag, så kan nog vara brett problem. Frustrerande hursomhelst, både som besökare och kund.


signatur
Medlem

Satt i Borlänge på M Bilar...hade ingeeeeenting att surfa på under servicen!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

<3

Såg även att t.ex. Spotify haft strul i dag, så kan nog vara brett problem. Frustrerande hursomhelst, både som besökare och kund.

Ja, och det illustrerar väl lite hur beroende vi är egentligen. ^^ Och givetvis problemen med att systemet tyvärr är sårbart ibland.
Svårt att ha någon enkel lösning på, men det är skönt att se att ni är tillbaka i alla fall!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Chefredaktör
Medlem

Refresh...
.
.
Refresh...
.
.
Refresh...
.
.
Refresh...
.
.
8 timmar i sträck...

Fragtjuv

Jag trodde inte att Gustav Höglund jobbade kvar?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Dags att använda AWS, Azure eller Google Cloud. Banhof var coolt förr, men fan vad sämst de varit de senaste 10 åren inte alls hängt med.


signatur

IDKFA

Moderator | Testpilot
Skrivet av joelthor100:

Jag trodde inte att Gustav Höglund jobbade kvar?

Han jobbar bevisligen hos Bahnhof nu. Inte bara framsidan på FZ han tar ned


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Inte ok, blev ju utloggad! Vet ni hur svårt det är att komma ihåg alla lösenord man har?!
.
.
.
.
.
.
Lite läskigt vad van man är att gå in på FZ varje dag. Skönt att ni är tillbaka!

Medlem

To little, to late, jag har redan gått över till superplay.se
(omg I'm old)

Medlem
Skrivet av Cortex:

Inte ok, blev ju utloggad! Vet ni hur svårt det är att komma ihåg alla lösenord man har?!
.
.
.
.
.
.
Lite läskigt vad van man är att gå in på FZ varje dag. Skönt att ni är tillbaka!

Japp, samma här. Blev också utloggad men jag kunde inte logga in igen ( trots många försök och rätt password ).

Jag fick köra en resett på passwordet och det visade sig att det var för kort, mindre än tolv tecken, så med ett nytt längre fungerade det att logga in igen.

Har sparat login i en kaka och alltid stannat inloggad ( även nedskrivet på lapp som stämde med det lagrade ), måste blivit ändrat att kräva ett längre pwd som ställde till det.

Säger det här ifall någon annan får samma problem. Får ju bara "fel password" meddelandet även om det inte var det som var problemet.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

KoP
Medlem

Fick ingen dos FZ under min lunchpaus.

Medlem

Also glöm inte sätta tillbaka eran favicon
Fixat!

Det ser förjääävligt ut nu

12
Skriv svar