Ixion soundtrack/theme

Medlem
Ixion soundtrack/theme

Aldrig hört talas om detta spel men snubblade över den här låten och är helt tagen.
Ibland stöter man på något som bara sitter helt rätt, underbar musik till ett underbart koncept och ett spel jag verkligen måste ta mig an!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Chefredaktör

Grymt Soundtrack! Snackade lite om det här spelet i förra Fragzone-Fredag.
Hade ingen koll på detta tidigare men såg att det skulle släppas denna vecka. Ser ju väldigt intressant ut.
Har inte hunnit testa själv ännu, har du?

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Grymt Soundtrack! Snackade lite om det här spelet i förra Fragzone-Fredag.
Hade ingen koll på detta tidigare men såg att det skulle släppas denna vecka. Ser ju väldigt intressant ut.
Har inte hunnit testa själv ännu, har du?

Nej inte ännu, har fullt upp med Knights of Honor 2 för tillfället! Men när det nyhetsbehaget går över så blir detta nog nästa spel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Men jösses, vilken cutscene! Jag får rysningar.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Chefredaktör

Haha. Jag installerade det nyss, men går inte att spela!
Det kom tydligen en patch nyss och ingen kan starta spelet. 🙃
Jaja, får testa i helgen!

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Haha. Jag installerade det nyss, men går inte att spela!
Det kom tydligen en patch nyss och ingen kan starta spelet. 🙃
Jaja, får testa i helgen!

AAAAAAH det skulle gett mig en hjärnblödning XD Tur jag håller på med ett annat spel nu då!

Återkom gärna med en liten kort första intryck när du väl fått en timma eller två i det


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tycker alla trailers ser bättre ut än vad spelet verkar vara. Men visst gillar man Frostpunk spel så kanske det kan vara något.

https://youtu.be/yFtK5eDBbd0

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Grymt Soundtrack! Snackade lite om det här spelet i förra Fragzone-Fredag.
Hade ingen koll på detta tidigare men såg att det skulle släppas denna vecka. Ser ju väldigt intressant ut.
Har inte hunnit testa själv ännu, har du?

Har nästan 4 timmar på första genomspelningen, men måste nog starta om då det sket sig pga expanderade lite för snabbt utan att ha full koll på spelmekaniken,


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Chefredaktör
Skrivet av T-bolt:

Har nästan 4 timmar på första genomspelningen, men måste nog starta om då det sket sig pga expanderade lite för snabbt utan att ha full koll på spelmekaniken,

Aha, men känns bra efter 4 timmar?

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Aha, men känns bra efter 4 timmar?

ja, det tycker jag. Det krävs betydligt mer planering än ett vanligt stadsbyggarspel, bl.a. p.g.a. begränsat med byggutrymme i varje sektor.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Chefredaktör
Skrivet av T-bolt:

ja, det tycker jag. Det krävs betydligt mer planering än ett vanligt stadsbyggarspel, bl.a. p.g.a. begränsat med byggutrymme i varje sektor.

Spännande, ska försöka testa i helgen!

Medlem
Skrivet av robbis:

Tycker alla trailers ser bättre ut än vad spelet verkar vara. Men visst gillar man Frostpunk spel så kanske det kan vara något.

https://youtu.be/yFtK5eDBbd0

Är väl ganska många som gillar Frostpunk, 91% positiva omdömen på Steam är "rätt" bra.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Är väl ganska många som gillar Frostpunk, 91% positiva omdömen på Steam är "rätt" bra.

Jag sa inte att många inte gillar det. Jag har svårt för det bara... Alldeles för långsamt o segt för min smak. Jag tycker bara trailern till ixion såg bra mycket ballare ut än vad spelet verkar vara...

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag sa inte att många inte gillar det. Jag har svårt för det bara... Alldeles för långsamt o segt för min smak. Jag tycker bara trailern till ixion såg bra mycket ballare ut än vad spelet verkar vara...

Smaken är som baken. Verkar också som att Ixion specifikt inte riktigt når upp till målen, men jag testade demot och får ändå säga att jag tyckte det var rätt okej. Sen gillade jag Frostpunk kraftigt också. ^^


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Har lirat 4 timmar till och gillar det så här långt även om det rätt utmanande , särskilt då skrovet kollapsar om man inte lägger resurser på att laga det.. Är en hel del mikromanagement rent allmänt gällande resursanvändning och resurshantering


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Grym musik. Tack för tipset.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar