Xbox om varför de höjer priset på spel: "Tvunget" att göras

Robot
Xbox om varför de höjer priset på spel: "Tvunget" att göras

Sony har gjort det, nu gör Microsoft detsamma.

#xbox, #xbox-series-s, #xbox-series-x


Medlem

Ännu en anledning att hålla sig till Game Pass.

Medlem

Usch, kanske vi kan donera till Sony och Microsoft?

Hoppas de inte går omkull.... väldigt låga vinster se senaste åren

Tror de la minst 7000 miljoner usd förra året bara på frukosten de bjuder på måndagar....

Medlem

Tror inte att det finns en enda utgivare som inte har 70$ per spel nu. Microsoft var en som höll sig längst.

Medlem

"Tvunget att göra det" är väl lite att ta i med tanke på att de går med ca 150 miljarder dollar i vinst varje år.
Men mycket vill ha mer

Medlem

Tror inte jag köpt ett spel till fullpris sen nån gång på 90-talet..

Medlem

Elderscrolls och Starfield är nog värt 800spänn även om det finns på gamepass, Forza not so much...

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Tror inte att det finns en enda utgivare som inte har 70$ per spel nu. Microsoft var en som höll sig längst.

Lätt att hålla priset nere när man inte släpper nå spel.

Hade dom haft några spel att släppa i år så hade dom nog redan höjt priserna.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Tror inte att det finns en enda utgivare som inte har 70$ per spel nu. Microsoft var en som höll sig längst.

Lmao och om Phil sa "nä vi tycker att bla bla game pass" så hade du sagt vadå?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Tror inte att det finns en enda utgivare som inte har 70$ per spel nu. Microsoft var en som höll sig längst.

Nintendo säljer inte sina spel för 849 kr.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Lmao och om Phil sa "nä vi tycker att bla bla game pass" så hade du sagt vadå?

..Va?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Ja...


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Nintendo säljer inte sina spel för 849 kr.

Nintendos spel går inte heller att hitta för 90kr som jag sett Last of us part 2 gå för.

New super mario bros ligger fortfarande på runt 500 kr plus.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Nintendos spel går inte heller att hitta för 90kr som jag sett Last of us part 2 gå för.

New super mario bros ligger fortfarande på runt 500 kr plus.

Ja men det var inte poängen. Att Nintendo inte sänker sina priser pga att de säljer ändå är en annan diskussion än att påstå att MS är sist med att höja officiella priser till 70 dollar vilket inte är sanningsenligt och anledningen till att jag kommenterade.🙂 Last of us part 2 hade inte gått att hitta för 90 kr om försäljningen hade varit hög, då hade det såklart legat kvar på nypris, efterfrågan styr pris.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Lätt att hålla priset nere när man inte släpper nå spel.

Hade dom haft några spel att släppa i år så hade dom nog redan höjt priserna.

Det är just därför det inte går att försvara detta. Det är obegripligt. Men Sony satte standard. Alla andra behövde följa efter. Jag kan förstå 3de part höjer. Men inte 1a part från Sony's sida med.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Håller med..

.. Va?

Medlem
Skrivet av lonian:

Nintendos spel går inte heller att hitta för 90kr som jag sett Last of us part 2 gå för.

New super mario bros ligger fortfarande på runt 500 kr plus.

TLOU part II gick att hitta för 44 kr under black friday. Ganska sjukt på ett såpass nytt spel egentligen.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ja men det var inte poängen. Att Nintendo inte sänker sina priser pga att de säljer ändå är en annan diskussion än att påstå att MS är sist med att höja officiella priser till 70 dollar vilket inte är sanningsenligt och anledningen till att jag kommenterade.🙂

Jag antar att denna diskussion gäller mellan Xbox och Sony då de har liknande spelprestanda. Annars kan vi ju dra in smartphones mobilspel och pc i samma diskussion.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Mr_Drake:

TLOU part II gick att hitta för 44 kr under black friday. Ganska sjukt på ett såpass nytt spel egentligen.

Ja, det visar ju bara på att det är otroligt dumt att handla spel från sony och xbox dag 1. Gällande Nintendo spelar det ingen roll när man köper spelet. Man kan även tänka att man får tillbaka mycket mer om man sedan säljer ett Nintendo spel begangnat medan man nästan ger bort spelen från sony och Microsoft.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det är just därför det inte går att försvara detta. Det är obegripligt. Men Sony satte standard. Alla andra behövde följa efter. Jag kan förstå 3de part höjer. Men inte 1a part från Sony's sida med.

Nä som vi sagt till dig tidigare så va inte Sony först med att höja priset.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag antar att denna diskussion gäller mellan Xbox och Sony då de har liknande spelprestanda. Annars kan vi ju dra in smartphones mobilspel och pc i samma diskussion.

Jag svarade på ett påstående som inte specificerade att det handlade enbart om Xbox och Sony utan om alla utgivare och att då Xbox var sist att höja till 70 dollar. Varför skulle vi dra in smartphones och pc när det snackas om en prishöjning som handlar om 70 dollar? Det var ju specifikt det som det handlade om och Freeman hade fel och jag korrigerade.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det är just därför det inte går att försvara detta. Det är obegripligt. Men Sony satte standard. Alla andra behövde följa efter. Jag kan förstå 3de part höjer. Men inte 1a part från Sony's sida med.

Som sagt så var inte Sony först med att höja till 70 dollar och för det andra behöver inte alla andra följa efter, utveckla gärna varför isåfall, om du kan vill säga. Det är väl snarare så att Microsoft hade framstått i bättre dager om de inte hade höjt till 70 dollar, de har ju råd minst sagt.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Elderscrolls och Starfield är nog värt 800spänn även om det finns på gamepass, Forza not so much...

Really?

Funkar 144hz i skyrim än, ett decennium senare?

Medlem
Skrivet av lonian:

Ja, det visar ju bara på att det är otroligt dumt att handla spel från sony och xbox dag 1. Gällande Nintendo spelar det ingen roll när man köper spelet. Man kan även tänka att man får tillbaka mycket mer om man sedan säljer ett Nintendo spel begangnat medan man nästan ger bort spelen från sony och Microsoft.

Håller med, det finns en annan struktur när det kommer till Nintendos filosofi, jag föredrar den även om det innebär att spelen inte går ner i pris. Reor finns iofs, julreor på eshop exempelvis.

Medlem

Så de som köper spelen får betala för att gamepass användare ska få låg månadskostnad?

Eller också kommer ms höja priserna tills gamepass är enda alternativet...

Men då blir det ingen kostnad på DLCerna då eller? eller Deluxe fool you edition?

Jag håller mig nog till MS röj ett tag till

Medlem
Skrivet av Allexz:

Really?

Funkar 144hz i skyrim än, ett decennium senare?

Ingen aning om det funkar har inte rört skyrim på vet inte hur många år...kört igenom spelet 2 gånger det får räcka.
Varför skulle det inte funka och vad har det med priset o göra? spelet är bra och värt varenda öre även om det så va 60hz imo,,,

Tor
Medlem
Skrivet av lonian:

Nintendos spel går inte heller att hitta för 90kr som jag sett Last of us part 2 gå för.

New super mario bros ligger fortfarande på runt 500 kr plus.

Skrivet av lasselason:

Håller med, det finns en annan struktur när det kommer till Nintendos filosofi, jag föredrar den även om det innebär att spelen inte går ner i pris. Reor finns iofs, julreor på eshop exempelvis.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det är just därför det inte går att försvara detta. Det är obegripligt. Men Sony satte standard. Alla andra behövde följa efter. Jag kan förstå 3de part höjer. Men inte 1a part från Sony's sida med.

Ingen behöver följa efter, man bestämmer givetvis själv över sin egen prissättning.

Enda anledningen till att MS gör detta är för att öka värdet i Gamepass.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Gnällkuk

Sjukt ändå hur mycket folk bara sitter här och tror att företagen gör detta mer eller mindre som en tjänst och baxnar när man gör vinst men ändå höjer priset, haha! ;D


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av lasselason:

Nintendo säljer inte sina spel för 849 kr.

Jodå... flera SNES-spel gick för 600kr+, det är nästan 1 000 kr idag.

123
Skriv svar