Chris Pratts italienska accent bekänner färg i nytt klipp från Super Mario-filmen

Robot
Chris Pratts italienska accent bekänner färg i nytt klipp från Super Mario-filmen
Medlem

Tycker Pratt gör ett helt bra jobb av det lilla vi har fått höra hittills. Det ser dessutom ut att bli en ruskigt välanimerad film.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Hur många trailers ska dom släppa? Snart finns väl halva filmen ute.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jösses!
Chris Pratt kan ju inte röstskådespela överhuvudtaget.
Låter så otroligt själlöst och man märker att karln inte har någon dynamik.
Hörs speciellt när han försöker göra gapande och wahoo-lätena... alla andra språk låter ju miiiiiil bättre.

Sen är jag inte ett fan av de amerikaniserade gälla rösterna för tex Toad.
Skriker man och pratar snabbt är det automatiskt roligt, eller?
Inte direkt taggad på filmen då den känns väldigt tidstypisk med den trötta westernhumorn som man sett i otaliga filmer.

Medlem

Jag blir genuint glad av denna video, samt första trailern (inte sett annat)
Hela ens barndom... i en sjukt vacker film!

Hoppas att den blir bra.
Kommer utan överhuvudtaget någon form av tvekan se community-versionen som garanterat kommer släppa en engelsk version med Mario franskdubbad och subtitlad.

Chris Pratt är en helt ok actor.
Mario är han inte

Medlem

Blir mer och mer sugen för varje trailer, ser så jäkla bra ut.

Chris Pratts tolkning är kanon, bra och avvägt val för att hålla i en hel film.

Nästa års stora film för min del.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Mario är klantig allmänt dålig men peach är awesome.. känns som vi sett det innan..
Hoppas verkligen inte Mario är reducerad till en Comic relife.
Pratts röst är varierande kvalitet ena sekunden känns den Mario nästa mening Pratt
Vi får se hoppas den är bättre än Sonic

Medlem

Blir toppen detta

Medlem

Positivt överraskad. Kan bli bra.

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Mario är klantig allmänt dålig men peach är awesome.. känns som vi sett det innan..
Hoppas verkligen inte Mario är reducerad till en Comic relife.
Pratts röst är varierande kvalitet ena sekunden känns den Mario nästa mening Pratt
Vi får se hoppas den är bättre än Sonic

Mario verkar ju vara en gäst i denna världen, då är det naturligt att han är klantig och oförstående till hur saker och ting fungerar? Detta är ju Peachs rike, inte konstigt att hon då är mer säker och dominant?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av lonian:

Hur många trailers ska dom släppa? Snart finns väl halva filmen ute.

Den första vad en teaser. Den andra var den officiella trailern.. detta är en snutt av filmen. Släppen av klipp och trailers följer samma typ av schema som i stort sett varenda större film gjort de senaste 10 åren.

Medlem
Skrivet av Razken:

Jösses!
Chris Pratt kan ju inte röstskådespela överhuvudtaget.
Låter så otroligt själlöst och man märker att karln inte har någon dynamik.
Hörs speciellt när han försöker göra gapande och wahoo-lätena... alla andra språk låter ju miiiiiil bättre.

Sen är jag inte ett fan av de amerikaniserade gälla rösterna för tex Toad.
Skriker man och pratar snabbt är det automatiskt roligt, eller?
Inte direkt taggad på filmen då den känns väldigt tidstypisk med den trötta westernhumorn som man sett i otaliga filmer.

Hur mår du?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Mario verkar ju vara en gäst i denna världen, då är det naturligt att han är klantig och oförstående till hur saker och ting fungerar? Detta är ju Peachs rike, inte konstigt att hon då är mer säker och dominant?

kanske, kasnke inte kan göras bra och dåligt men med tanke på hur det gjorts de senaste åren är det en rödflagga inget mer inget mindre.

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

kanske, kasnke inte kan göras bra och dåligt men med tanke på hur det gjorts de senaste åren är det en rödflagga inget mer inget mindre.

Antar att du syftar på woke här? Det tycker jag är rent skräp, absolut. Men starka kvinnor och fjantiga män är inte per automatik woke. Kan inte alls se det i detta fallet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Mario verkar ju vara en gäst i denna världen, då är det naturligt att han är klantig och oförstående till hur saker och ting fungerar? Detta är ju Peachs rike, inte konstigt att hon då är mer säker och dominant?

Jag ser det som att han är n00b först och sedan blir semi-pro vid slutet av filmen. Vi har ju sett klippet när han tränar inför att ta ner Bowser. Visst, skulle han vid slutet av filmen fortfarande vara en comic relief likt Knuckles i de tecknade serierna så skulle jag hålla med om det tröttsamma, "Höhö män är dåliga eller onda, kvinnor är alltid felfria och goda".

Återstå att se. Men jag tror Mario går från Lvl1 till Lvl50 under filmens gång!

Medlem

Är inte helt såld. Ser mer ut som sekvens ur ett riktigt Mario-spel än en långfilm. Hoppas att det inte är så där hela tiden. Vill kolla på långfilm inte på ett spel.

Som sagt hoppas att det blir mer filmigt och att detta klipp är ett undantag.

Medlem
Skrivet av Razken:

Sen är jag inte ett fan av de amerikaniserade gälla rösterna för tex Toad.
Skriker man och pratar snabbt är det automatiskt roligt, eller?

Lite så jag känner med.. har alltid haft svårt att uppskatta Amerikansk humor i filmer och serier.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag ser det som att han är n00b först och sedan blir semi-pro vid slutet av filmen. Vi har ju sett klippet när han tränar inför att ta ner Bowser. Visst, skulle han vid slutet av filmen fortfarande vara en comic relief likt Knuckles i de tecknade serierna så skulle jag hålla med om det tröttsamma, "Höhö män är dåliga eller onda, kvinnor är alltid felfria och goda".

Återstå att se. Men jag tror Mario går från Lvl1 till Lvl50 under filmens gång!

Har inte tänkt på det, att Mario levlar under filmens gång. Men nu känns det uppenbart att det är så!

Jag tror att det blir kanon, Mario är viktig och älskad och det finns ingen anledning att förnedra honom i hans egen film.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tror det blir toppen och är precis vad jag önskat av en Mario-film! Pratt får oförtjänt för mycket skit. kommer lätt vara där på premiären!


signatur
Medlem
Skrivet av vamp:

Hur mår du?

Bra, hur mår du?

Medlem

Chris Pratt som Mario växer på en för varje nytt klipp. Visst hade det säkert funnits någon bättre lämpad, men samtidigt så vill man inte bara bli matad med en massa klyschiga oneliners med stereotypisk brytning à la Charles Martinet.

Medlem

Nu har jag hört tillräckligt med röster för att veta att jag ska se den. Inga fler trailers för min del. Lets-a-go!!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Razken:

Jösses!
Chris Pratt kan ju inte röstskådespela överhuvudtaget.
Låter så otroligt själlöst och man märker att karln inte har någon dynamik.
Hörs speciellt när han försöker göra gapande och wahoo-lätena... alla andra språk låter ju miiiiiil bättre.

Sen är jag inte ett fan av de amerikaniserade gälla rösterna för tex Toad.
Skriker man och pratar snabbt är det automatiskt roligt, eller?
Inte direkt taggad på filmen då den känns väldigt tidstypisk med den trötta westernhumorn som man sett i otaliga filmer.

Vad är westernhumor? Är det skämt om kofösande och Cowboyboots? Förvirrad, speciellt med tanke på din bild 😕

Ska bli intressant att se recensionerna.

Medlem

Blir att se när den kommer på någon streaming tjänst.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Vad är westernhumor? Är det skämt om kofösande och Cowboyboots? Förvirrad, speciellt med tanke på din bild 😕

Ska bli intressant att se recensionerna.

Har svårt att sätta fingret på vad det egentligen heter. Altså, amerikansk såkallad "humor" som är där karaktärer gapar och skriker i munn på varandra. Ofta i kombo med att säga något som uppföljs av en "pinsam tysnad" där de förväntar sig att man ska skratta. Dvs, skämt som faller platt.
Med "western" menar jag altså amerikaners sunkiga humor.
Kolla på den här trailern tex för att se vad jag menar.

Svårt att hitta filmer idag som inte har ADHD. Och Mario-filmen verkar inte vara något undantag.

Medlem
Skrivet av Razken:

Har svårt att sätta fingret på vad det egentligen heter. Altså, amerikansk såkallad "humor" som är där karaktärer gapar och skriker i munn på varandra. Ofta i kombo med att säga något som uppföljs av en "pinsam tysnad" där de förväntar sig att man ska skratta. Dvs, skämt som faller platt.
Med "western" menar jag altså amerikaners sunkiga humor.
Kolla på den här trailern tex för att se vad jag menar.
https://youtu.be/9c52Z5sMuTQ

Svårt att hitta filmer idag som inte har ADHD. Och Mario-filmen verkar inte vara något undantag.

Nu är ju Mitchels vs. Machines en av de mest underskattade animerade filmerna på flera år, men ja, förstår ungefär vad du menar. Ser det dock inte i Mario-trailern. Sen får ni komma ihåg att huvudmålgruppen är barn, inte nostalgiska vuxna, även om vi också kommer gilla den. Barn är lite mer mottagliga för Av eller På-humor och då blir det gärna livat. Subtila skämt och antydningar är mer för den vuxna publiken och inget du bygger en trailer av.

Medlem

Tycket animeringen och filmen ser helt ok ut, tills dom börjar prata.
Håller helt med tidigare talare. Chris Pratt gör ett uselt jobb att porträttera Mario. Han pratar ju helt normalt utan inlevelse och känns inte ens som han försöker göra rösten till en annan karaktär.

Har ni lyssnat på andra dubbningar av mario i filmen? Där gör dom en avsevärt bättre version av honom.

Medlem
Skrivet av Nimafor:

Tycket animeringen och filmen ser helt ok ut, tills dom börjar prata.
Håller helt med tidigare talare. Chris Pratt gör ett uselt jobb att porträttera Mario. Han pratar ju helt normalt utan inlevelse och känns inte ens som han försöker göra rösten till en annan karaktär.

Har ni lyssnat på andra dubbningar av mario i filmen? Där gör dom en avsevärt bättre version av honom.

Akta dig. Det finns risk att bli lynchad här i kommentarsfältet ifall man tycker annorlunda.

Medlem
Skrivet av Razken:

Akta dig. Det finns risk att bli lynchad här i kommentarsfältet ifall man tycker annorlunda.

Det är väl ingen här som har "lynchat" dig för dina åsikter? Man måste nog ha lite tjockare hud än så här på FZ för att tåla lite narr i bästa välmening, annars blir man ju helt miserabel

Inaktiv

Med stor risk för att låta cynisk men vad fan förväntade ni er? Det är ju en skitfilm i grunden, det går inte ens att diskutera. Visst, animeringen ser välgjord ut vilken man kunde förvänta men man måste ju tänka ett steg längre och förstå att de inte tog in Chris Pratt och Co för att de var bäst lämpade för jobbet utan för att de kan sälja filmen med stora namn, så enkelt är det och förmodligen kommer de tjäna mer pengar det viset än om de tog in mer lämpade men desto okända röstskådespelare.

12
Skriv svar