The Witcher 3: Wild hunt - Complete edition

Medlem
The Witcher 3: Wild hunt - Complete edition

Nu på onsdag den 14:e december så anländer remastern av ett av tidernas bästa rollspel. Där är en uppsjö av förändringar bland annat:

• Improved the overall quality of graphics on next-gen consoles. Including enhanced textures, improved fidelity, shadow quality, greater draw distances and crowd density.

• Ray Tracing Mode — provides ray-traced global illumination and ambient occlusion with dynamic resolution scaling targeting 30 FPS for PlayStation 5 and Xbox Series X.

• Performance Mode — ensures smoother gameplay targeting 60 FPS with dynamic resolution scaling for PlayStation 5 and Xbox Series X.

Och allt detta helt gratis om man äger spelen sedan tidigare.

Mer går att läsa här.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag kommer absolut köra. Jasg ahr väntat sedan utannonserandet av att det någon gång skulle komma på att kunna plocka upp det igen och äntligen försöka klara ut det.

Medlem

Har väntat länge på det här, hoppas de har förbättrat styrningen när man rider också…

signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Megadelux

Har helt ärligt bara kört 2-3h av detta mästerverk så kommer definitivt SPENDERA ( Jocke ) mycket fler timmar i detta.

Medlem

Självklart kommer det spelas om, men inte nu! Spelar annat. Kommer installera det, kika runt, ta några screenshots kanske!
Kommer gamla saves fungera?

Medlem
Skrivet av zevile:

Kommer gamla saves fungera?

Från IGN:

"Only save files from the Game of the Year/Complete Editions of The Witcher 3 are compatible with the next-gen version"

En detalj är att sparfilerna fungerar crossplattform via molnet om man har det behovet.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Från IGN:

"Only save files from the Game of the Year/Complete Editions of The Witcher 3 are compatible with the next-gen version"

En detalj är att sparfilerna fungerar crossplattform via molnet om man har det behovet.

Trevligt! Då kanske det blir en tur i next-gen Toussaint imorgon då

Medlem
Skrivet av Freakon:

Från IGN:

Heck yes!!

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
34GB Corsair Vengeance DDR5 5200MHZ CL40
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb

Medlem

Jag har precis börjat, kanske åtta timmar in men det blir roligt.

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Från IGN:

Nä funkar inte mina saves från vanilla + DLC? 😟
Inte för det gör tokmycket men jag är ju mitt i ett game av Hearts of Stone och tänkte sen fortsätta på Blood and Wine.

Medlem

ingen ray tracing på series S? fan va cepigt. jag måste köpa en x med skiv läsare?

Avstängd
Skrivet av Zero303:

ingen ray tracing på series S? fan va cepigt. jag måste köpa en x med skiv läsare?

Får jag fråga varför du köpte en Series S om du vill spela spel med ray tracing?

Medlem
Skrivet av Zero303:

Läsare har inget med det att göra bara att S är en mycket klenare maskin.

Medlem
Skrivet av Zero303:

Series S är alldeles för svag för att klara av det. Tyvärr måste du uppgradera.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Faustian:

Nä funkar inte mina saves från vanilla + DLC? 😟
Inte för det gör tokmycket men jag är ju mitt i ett game av Hearts of Stone och tänkte sen fortsätta på Blood and Wine.

Vanilla saves funkade inte ens på GOTY innan uppdateringen tyvärr.

Medlem

Nu är det släppt till PS5. 75,70 GB.

Är taggad!

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Spelet ser fantastiskt ut och flyter på bra i performance-läget.

Den nya kameranvinkeln som nu är placerad mer bakom Geralts högra axel istället för rakt bakom gör stor skillnad. Trodde inte det skulle göra så mycket men det nya perspektivet gör spelets fantastiska känsla för detaljer mycket mer rättvisa. Spelet känns samtidigt mer modernt. Det gäller även i striderna, mer intimt och filmiskt. Sämre överblick, absolut. Men lätt värt.

Och fotoläget är underbart.

Ska sannerligen bli härligt att köra om hela rasket igen. Senast slutade jag dock mitt i Hearts of stone, denna gången hoppas jag köra klart det och även Blood and wine.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd

The witcher 3 var ett underbart spel.
Men jag är färdig med det.
Jag spelade på PC och fick uppleva den bästa versionen direkt.
Jag förstår dom konsolspelare som plågade sig genom xbox och ps versionerna att många gav upp och nu ser chansen att uppleva spelet "på riktigt". För jag provade spelet en gång i tiden på konsol och jag måste säga att upplevelsen var hemsk.
Grafik osv ja visst, men gameplay är viktigast.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

The witcher 3 var ett underbart spel.
Men jag är färdig med det.
Jag spelade på PC och fick uppleva den bästa versionen direkt.
Jag förstår dom konsolspelare som plågade sig genom xbox och ps versionerna att många gav upp och nu ser chansen att uppleva spelet "på riktigt". För jag provade spelet en gång i tiden på konsol och jag måste säga att upplevelsen var hemsk.
Grafik osv ja visst, men gameplay är viktigast.

Jag förstår dig. Hade nog också känt likadant om jag hade lirat det maxat på PC med alla grymma moddar osv.

För mig är det nästan som ett helt nytt spel. Trodde inte att det skulle kännas så bra faktiskt. Just den högre fpsen och den nya kameran gör mycket. Spelet har alltid sett bra ut men nu ser det magiskt ut.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Nyreleasen verkar väldigt buggigt och full med prestandaproblem, rätt väntat. ska ge det en chans nästa år kanske om de lyckats patcha det.

Medlem
Skrivet av Freakon:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Snyggt! Speciellt bilden med månen.

signatur

Konsolgubbe

Geeks Gaming
Skrivet av Mannagryn:

Nyreleasen verkar väldigt buggigt och full med prestandaproblem, rätt väntat. ska ge det en chans nästa år kanske om de lyckats patcha det.

Ajdå, vilken plattform kör du på och vilka problem fick du?

Verkar vara trasigt på PC efter updaten med prestandaproblem och moddar som inte fungerar trots att dom skulle vara kompatibla. Är man mitt i ett spel och håller på att spela kanske man bör avvakta med att uppdatera.

https://www.reddit.com/r/Games/comments/zlczso/the_witcher_3_...

Gen
Medlem

Kommer att köra båda DLC, däremot lär jag nog inte börja om från början.

Medlem

Har spelat The Witcher några timmar i månaden de senaste 2-3 åren så jag fortsätter spela på. Är väl drygt 170 timmar in vid det här laget.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ajdå, vilken plattform kör du på och vilka problem fick du?

bara tittat på massor av videos från PC och xbox, på xbox är det pop-ins på molnen te.x, vilket ser fruktansvärt fult ut. På PC massa problem med skuggor och microstutter.

Medlem

Patchen är kompatibel med moddar som ex fasttravel, undestrutcable weapons osv från nexusmods?

Avstängd

Halvt ospelbart på PC tyvärr. Suck alltså. Hoppas man jobbar på en patch.

Skriv svar