Robot
Kynseed

Vill vara tapas, kinamat och julbord på en gång, men buffén snubblar på vägen.

#kynseed, #pixelcount-studios


Medlem

Har varit sugen på detta spelet. Vet inte vad som händer, alla spel jag kollar på får ljumma betyg.

Medlem

Kanonbra recension!

Att spelet är så långsamt är ett stort minus för mig, tyvärr. Verkar rätt coolt annars.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Lät som i texten att betyget skulle bli lägre. Men ett bra (medelmåtta) till spel alltså?
Känns som ett sånt där "evighetsspel". Brukar gå hem hos den typen av spelare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent

Hmm, tråkigt att karaktärerna är platta. Brukar ledsna rätt snabbt i den här typen av spel när den biten inte håller måttet. Samtidigt så hade jag väldigt mysigt med Animal Crossing för ett par vintrar sen, och kanske kan det funka att bara lulla runt lite i den här världen emellanåt, från mellandagarna fram till våren kommer. Vi får se!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Har sett fram emot det här spelet! Topp tre på steams wish list för min räkning.
Kanske låter det droppa några placeringar.

Långsamheten i spelet känns inte som ett större problem. Det här spelet och andra stardew- alley/Animals crossing-kloner är ju sådana lir man kan komma tillbaka till och bara slå ihjäl någon timme här och där.
Det är ju inte ett spel som ska för fram handlingen bombastiskt och hastigt.

Om God of War är den bästa hamburgaren du har käkat, så är stardew valley och spel som just Kynseed långkok-chili på spisen.

Buggarna däremot är ett oroväckande och störande inslag.
Lite patchar och kärlek, så kanske spelet trillar in på ett 4+ betyg framöver och man kan plocka upp det på en rean.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Molotov:

Lät som i texten att betyget skulle bli lägre. Men ett bra (medelmåtta) till spel alltså?
Känns som ett sånt där "evighetsspel". Brukar gå hem hos den typen av spelare.

Tyckte det vare ett väldigt knepigt spel att bedöma. Pendlade mellan 2 och 4 medan jag spelade och landar på en 3:a. Har dock goda möjligheter att växa efter release med fortsatta uppdateringar.

Och ja, det är absolut ett evighetsspel vilket generationssystemet understryker.

Medlem

Riktigt bra recension! Har varit nyfiken på detta länge men varit tveksam kring om det skulle vara något för mig. Tror jag får skippa detta för stunden och kolla tillbaka nåt år senare med patchar

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Freakon:

Kanonbra recension!

Att spelet är så långsamt är ett stort minus för mig, tyvärr. Verkar rätt coolt annars.

Skrivet av Cho-Arrim:

Riktigt bra recension! Har varit nyfiken på detta länge men varit tveksam kring om det skulle vara något för mig. Tror jag får skippa detta för stunden och kolla tillbaka nåt år senare med patchar

Tack! Det är ju ett speciellt spel som inte passar alla. Är man tveksam kan man gott vänta tills det vankas rea!

Skrivet av Mattias Frost:

Hmm, tråkigt att karaktärerna är platta. Brukar ledsna rätt snabbt i den här typen av spel när den biten inte håller måttet. Samtidigt så hade jag väldigt mysigt med Animal Crossing för ett par vintrar sen, och kanske kan det funka att bara lulla runt lite i den här världen emellanåt, från mellandagarna fram till våren kommer. Vi får se!

Karaktärerna är ungefär som alla random stads- och bybor i Fable, och relationerna påminner också om Fable. Ingen superskräll i sig kanske då PixelCount har diverse folk hos sig som jobbat med just Fable-serien.

1
Skriv svar