Microsoft prissänker Xbox Series S i två veckor

Robot
Microsoft prissänker Xbox Series S i två veckor
Medlem

"Och Playstation 5 då? Näpp, finns fortfarande inte i lager."
Jasså?

Medlem
Skrivet av Gaara:

"Och Playstation 5 då? Näpp, finns fortfarande inte i lager."
Jasså?

7099:-

känns så sjukt att jag köpte min PS5 ny från amazon för ganska exakt 2 år sedan för 4275:-, och nu se de här priserna.

Medlem
Skrivet av Gaara:

"Och Playstation 5 då? Näpp, finns fortfarande inte i lager."
Jasså?

God of War och FIFA 23 bundle finns det gott om.

Medlem
Skrivet av quadratis:

7099:-

känns så sjukt att jag köpte min PS5 ny från amazon för ganska exakt 2 år sedan för 4275:-, och nu se de här priserna.

Den utan skivläsare har väl aldrig kostat under 4995 och den med 5995. Så måste varit väldigt tur eller med något rabattkod?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Gaara:

"Och Playstation 5 då? Näpp, finns fortfarande inte i lager."
Jasså?

Få ex i lager på länken. Webhallen fick in över 50 för några dagar sedan som var slut på några timmar.

Så stor brist är det i alla fall och priset är oftast 1000Kr mer än på lanseringen.

Går du in i random butik som säljer konsoler så är det nog över 95% chans att de inte har den inne.

Skrivet av Bojkott:

God of War och FIFA 23 bundle finns det gott om.

Gott om är att ta i och de är oftast riktigt dyra.

Medlem
Skrivet av quadratis:

7099:-

känns så sjukt att jag köpte min PS5 ny från amazon för ganska exakt 2 år sedan för 4275:-, och nu se de här priserna.

Utan disc läsare antar jag men bra pris oavsett, grattis.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Få ex i lager på länken. Webhallen fick in över 50 för några dagar sedan som var slut på några timmar.

Så stor brist är det i alla fall och priset är oftast 1000Kr mer än på lanseringen.

Går du in i random butik som säljer konsoler så är det nog över 95% chans att de inte har den inne.

Gott om är att ta i och de är oftast riktigt dyra.

Ja överflöd är det inte men nog kan man få tag på en om man anstränger sig och håller koll, det är inte som vid lanseringen nu iaf där man inte ens kunda boka dem.
Att det är dyrare än lanseringen är inte så konstigt när Sony själva har höjt priset så inte bara butikernas fel. Men Sony höjde väl bara med runt 500kr?

Få ex är många nog för att man ska kunna köpa 1

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Få ex i lager på länken. Webhallen fick in över 50 för några dagar sedan som var slut på några timmar.

Så stor brist är det i alla fall och priset är oftast 1000Kr mer än på lanseringen.

Går du in i random butik som säljer konsoler så är det nog över 95% chans att de inte har den inne.

Gott om är att ta i och de är oftast riktigt dyra.

https://www.inet.se/produkt/6611041/sony-playstation-5-god-of...
https://www.inet.se/produkt/6610958/sony-playstation-5-fifa-2...
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-stan...

Netonnet har även i lager i många butiker.

ZF
Medlem

Mycket ful marknadsföring överlag nu verkar det.

Sett att Mediamarkt till exempel annonserar "+ kontroll" men det gäller alltså den som är med..

Pa tal om:

Skrivet av korvmos:

Den utan skivläsare har väl aldrig kostat under 4995 och den med 5995. Så måste varit väldigt tur eller med något rabattkod?

Har sett det priset från Tyskland.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja överflöd är det inte men nog kan man få tag på en om man anstränger sig och håller koll, det är inte som vid lanseringen nu iaf där man inte ens kunda boka dem.
Att det är dyrare än lanseringen är inte så konstigt när Sony själva har höjt priset så inte bara butikernas fel. Men Sony höjde väl bara med runt 500kr?

Få ex är många nog för att man ska kunna köpa 1

Jo, det skulle väl blivit 500, men butikerna passar väl på att ta betalt nu när det är brist😓 Butiks scalping?😓😬😅

Låg på 6700-6800 ett tag, men nu verkar det ligga närmare 7000. Eller så blir man påtvingad ett spel som man kanske inte ens vill ha om man ens ska få tag i konsolen och får betala 7600Kr.

Fruktansvärt glad att jag fick tag i en vid lanseringen. Jag hade nog väntat nu ifall jag inte var riktigt desperat, i vår så borde den finnas i lager för runt 6500 eller lägre, skulle jag tro.

Fruktansvärda priser dock, ska bli intressant och se ifall de säljer slut snart.

Tråkigt att lagringen till Series konsolerna är fruktansvärt dyr också. Microsoft lovade vid lanseringen att dem skulle öppna upp för fler tillverkare, men det verkar inte ha hänt än ens efter 2år

Medlem
Skrivet av korvmos:

Den utan skivläsare har väl aldrig kostat under 4995 och den med 5995. Så måste varit väldigt tur eller med något rabattkod?

Citat:

Beställningen gjordes: 20 november 2020

Delsumma för artikel: 3 420,60 kr
Frakt och hantering: 23,20 kr
Kampanj tillämpad: -23,20 kr
Delsumma före moms: 3 420,60 kr
Moms: 855,15 kr
Totalsumma inklusive moms: 4 275,75 kr

billigt och bra.

Medlem
Skrivet av quadratis:

billigt och bra.

Var tusan köpte du den så billigt? Måste varit utan skivläsare iaf?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Fruktansvärda priser dock, ska bli intressant och se ifall de säljer slut snart.

Tråkigt att lagringen till Series konsolerna är fruktansvärt dyr också. Microsoft lovade vid lanseringen att dem skulle öppna upp för fler tillverkare, men det verkar inte ha hänt än ens efter 2år

Ja det är dyrt, men det är det nya rekommenderade priset efter Sonys prishöjning, och man får med ett spel, som också är lite dyrare än spel på andra plattformar. Blir heller inte bättre av den svaga kronan och hög inflation.

Medlem

Hade series s haft disc-läsare hade jag nog köpt en min one s strular men har många spel på skiva.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ja det är dyrt, men det är det nya rekommenderade priset efter Sonys prishöjning, och man får med ett spel, som också är lite dyrare än spel på andra plattformar. Blir heller inte bättre av den svaga kronan och hög inflation.

Det är långt över det rekommenderade priset, skulle ligga på 6550Kr i så fall och nu är det uppe i över 7000Kr eller påtvingat spel för 7600Kr.

Det verkar rätt självklart att butikerna passar på när MSRP ligger på 550€(efter höjningen) som brukar inkludera skatt.
Sony gick plus redan sommaren 2021 och visst kan det ha blivit dyrare sedan dess, men jag har svårt att se att det skulle handla om 1100Kr(100€?) eller att det måste försöka pusha ut FIFA och GoW varianter för 1600Kr mer(som inte ger något mervärde för många).

Sedan så kan man inte bara skylla på inflationen, det är inte ovanligt att man tar mindre betalt i regioner där valutan har mindre värde. Man tar betalt vad man kan ta betalt, så skulle inflationen vara låg men köpkraften vara stark så skulle förmodligen ändå priset vara högt. Finns ingen regel som säger att man måste gå med vinst lika mycket i alla regioner.
Det blir väl lite komplicerat när Sverige ingår i EU, för det finns väl en risk att alla köper konsolerna från Sverige ifall priset är lägre där i och för sig.

Medlem

En series s + gamepass otroligt prisvärt 👍

Medlem

Haha, tråden skulle handla om Xbox, alla diskuterar Playstation. 🤭

Microsoft tappade bollen totalt 2013 med Xbone, TV, always online, no used games, Kinect.

Och snart tio år av speltorka.

Och snart 700 miljarder kronor bortslösade på Activision/Blizzard utan att man ens får Call of Duty exklusivt. ☺️


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det är långt över det rekommenderade priset, skulle ligga på 6550Kr i så fall och nu är det uppe i över 7000Kr eller påtvingat spel för 7600Kr.

Det verkar rätt självklart att butikerna passar på när MSRP ligger på 550€(efter höjningen) som brukar inkludera skatt.
Sony gick plus redan sommaren 2021 och visst kan det ha blivit dyrare sedan dess, men jag har svårt att se att det skulle handla om 1100Kr(100€?) eller att det måste försöka pusha ut FIFA och GoW varianter för 1600Kr mer(som inte ger något mervärde för många).

Sedan så kan man inte bara skylla på inflationen, det är inte ovanligt att man tar mindre betalt i regioner där valutan har mindre värde. Man tar betalt vad man kan ta betalt, så skulle inflationen vara låg men köpkraften vara stark så skulle förmodligen ändå priset vara högt. Finns ingen regel som säger att man måste gå med vinst lika mycket i alla regioner.
Det blir väl lite komplicerat när Sverige ingår i EU, för det finns väl en risk att alla köper konsolerna från Sverige ifall priset är lägre där i och för sig.

Nordisk Film (Sonys distributör i Sverige) har bestämt att PS5 ska kosta 6690 kr i Sverige och digital kopia av God of War Ragnarök kostar 849 kr. Sammanlagt blir det 7539. Skulle inte direkt kalla 7590 långt över rek. pris. De som tar 7000+ för bara konsolen tar ett överpris, men de bundle som jag länkade har inget överpris. Det är officiellt dyrt för att vi bor i Sverige och tvingas dras med Nordisk Film.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Nordisk Film (Sonys distributör i Sverige) har bestämt att PS5 ska kosta 6690 kr i Sverige och digital kopia av God of War Ragnarök kostar 849 kr. Sammanlagt blir det 7539. Skulle inte direkt kalla 7590 långt över rek. pris. De som tar 7000+ för bara konsolen tar ett överpris, men de bundle som jag länkade har inget överpris. Det är officiellt dyrt för att vi bor i Sverige och tvingas dras med Nordisk Film.

Bundle ska väl vara ett erbjudande och då är väl fullpris väldigt högt för ett spel som många inte ens vill ha?

Incitamentet blir alltså påtvingad extrakostnad istället...
Varför inte köpa konsol och GoW separat istället?
GoW finns för 677Kr på Elgiganten nu, så bundle är en riktigt dålig deal.

Så ja, jag tycker helt klart att det är en bra bit över vad det borde kosta.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Bundle ska väl vara ett erbjudande och då är väl fullpris väldigt högt för ett spel som många inte ens vill ha?

Incitamentet blir alltså påtvingad extrakostnad istället...
Varför inte köpa konsol och GoW separat istället?
GoW finns för 677Kr på Elgiganten nu, så bundle är en riktigt dålig deal.

Så ja, jag tycker helt klart att det är en bra bit över vad det borde kosta.

Ja om du inte vill ha God of War, eller vilket spel det än är, så är det väl en sämre deal. Går ju dock att sälja spelen vidare om du inte hittar en bundle som du vill ha. Det blir inte till ordinarie pris, men inte lika långt över.

1
Skriv svar