Robot
High on Life

Världsrymden har aldrig varit så urflippad och snillrik på samma gång.

#high-on-life


Medlem

B-skräckfilmerna på TV:N, du tänker på terrorvision från 86, va?

Spelet har en unik stil men är nästan på gränsen till lite... vad man ska säga, pårökt? Kanske är meningen..


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Gött mä GamePass

Skribent
Skrivet av magma:

B-skräckfilmerna på TV:N, du tänker på terrorvision från 86, va?

Spelet har en unik stil men är nästan på gränsen till lite... vad man ska säga, pårökt? Kanske är meningen..

Just den som rullar på TVn i bilden är ”Tammy and the T-Rex” eller ”Tanny and the teenage T-rex” som den också kallas ibland 😅

Jo, det känns lätt pårökt och skruvat - väldigt mycket som Rick & Morty!

Medlem

Riktig överraskning, kul att så många tycker om det.

Skribent
Skrivet av anon_332911:

Andra recensioner jag ser talar inte om ett 4/5 spel utan mer ett 2/5.

Men allt är förstås subjektivt.

Det handlar nog mycket om hur man värderar upplägget och humorn mot rent gameplay.

Som jag nämner finns det en del brister, men för mig personligen vägs dessa upp av alla andra positiva bitar.

Vad jag har sett är det lite av en vattendelare, men jag hade väldigt trevligt under min tid med spelet

Gillar man Roilands tidigare verk ska man absolut testa tycker jag!

Medlem

Har haft riktigt roligt hittills, kommer fortsätta spela och hoppas humorn håller i sig

Medlem

Positivt överraskad av spelet! Lättsamt, kul humor, och ganska skön gameplay.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av magma:

Spelet har en unik stil men är nästan på gränsen till lite... vad man ska säga, pårökt? Kanske är meningen..

Jadu, spelet heter ju faktiskt "High on life" så i såna fall tycker jag att de har satt en fullträff. För egen del ska detta ska absolut spelas igenom inom en snar framtid!

Medlem

Misstänker att jag börjar närma mig slutet, mitt största klagomål är nog att alla konversationer d r a r u u u t s å j ä k l i g t, och dom går inte att skippa. Rick and Morty humorn är kul först, men sen blir det bara jobbigt med alla hattande, obekväma, överförklarande, karaktärer.

Och den dära pitchshiftande svajiga musiken som spelar oavbrutet går en på nerverna. gör en nästan illamående.

Och i ett spel som uppmuntrar en att genomsöka varenda jäkla vrå, så har dom slarvat med banorna ordentligt mycket, jag har trillat igenom världen ett flertal gånger och en gång även respawnat out of bounds då jag dog. Lyckligtvis kunde jag trassla mig in på banan igen efter en hel del trixande.

Och, ja, spelet är helt klart gjort för/av? folk som röker på. ...ordentligt


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

It's not a lake, it's an ocean

Jag har bara kommit förbi första bossen än, men jag gillar det. Lite over the top emellanåt, men väldigt roligt. Det är inte ofta jag sitter och småfnittrar för mig själv i soffan när jag spelar. Typ aldrig. Men det gör jag mest hela tiden här. Men High on Life verkar vara väldigt polariserande, vissa har gett det bottenbetyg medan andra höjt det till skyarna. Jag landar nog någonstans mitt emellan.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent
Skrivet av Zymac:

Misstänker att jag börjar närma mig slutet, mitt största klagomål är nog att alla konversationer d r a r u u u t s å j ä k l i g t, och dom går inte att skippa. Rick and Morty humorn är kul först, men sen blir det bara jobbigt med alla hattande, obekväma, överförklarande, karaktärer.

Och den dära pitchshiftande svajiga musiken som spelar oavbrutet går en på nerverna. gör en nästan illamående.

Och i ett spel som uppmuntrar en att genomsöka varenda jäkla vrå, så har dom slarvat med banorna ordentligt mycket, jag har trillat igenom världen ett flertal gånger och en gång även respawnat out of bounds då jag dog. Lyckligtvis kunde jag trassla mig in på banan igen efter en hel del trixande.

Och, ja, spelet är helt klart gjort för/av? folk som röker på. ...ordentligt

Trist att du haft en så buggfylld spelupplevelse, jag har förstått att vissa haft prestandaproblem men det har jag själv varit förskonad ifrån.

Att man inte kan skippa konversationer har jag faktiskt inte reflekterat över själv. Som jag nämner går det ju att skruva ner frekvensen av alla dialoger men då försvinner ju också en av spelets behållningar för egen del..

Spelar du på konsol eller pc?

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Trist att du haft en så buggfylld spelupplevelse, jag har förstått att vissa haft prestandaproblem men det har jag själv varit förskonad ifrån.

Att man inte kan skippa konversationer har jag faktiskt inte reflekterat över själv. Som jag nämner går det ju att skruva ner frekvensen av alla dialoger men då försvinner ju också en av spelets behållningar för egen del..

Spelar du på konsol eller pc?

Pc, via gamepass. Och nää, det e inte konversationerna som vapnen eller fienderna spottar ur sig, utan då man måste prata med folk som t.ex då man leker Detektiv och ska intervjua folk.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Perfekt exempel på ett spel som jag vet att jag aldrig skulle köpt för 600kr. Men nu när det finns på Game Pass, så kommer jag helt klart testa det.

Medlem

Får Spore vibbar av grafiken.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Det är så jäkla bra. Har haft så roligt dom 4 timmarna jag spelat hitintills på PC. Skit i stickade kläder, årets julklapp var ju det här till gamepass

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Andra recensioner jag ser talar inte om ett 4/5 spel utan mer ett 2/5.

Men allt är förstås subjektivt.

Dom lättsårade som bölar för ingenting skall inte spela High On Life för det är mycket som kan gå fel i deras skallar,men vi andra som har hästarna hemma kommer älska spelet.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Jag har spelat High On Life i 10 timmar nu och jag önskar att det aldrig skall ta slut.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

rätt kast optimerat? extrem hög gpu använding med knappt något på cpu och gpu/minne....på 3080/4k


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Dom lättsårade som bölar för ingenting skall inte spela High On Life för det är mycket som kan gå fel i deras skallar,men vi andra som har hästarna hemma kommer älska spelet.

”Lättsårade” som att någon skulle ta illa upp av edgelord-humor som hör hemma i grupprummet på en högstadieskola. Tramsspel för vuxenbebisar.

Medlem
Skrivet av kebbe:

”Lättsårade” som att någon skulle ta illa upp av edgelord-humor som hör hemma i grupprummet på en högstadieskola. Tramsspel för vuxenbebisar.

Tramsspel för vuxnabebisar är exat vad världen behöver massor av

Medlem

Personligen så blev jag trött på spelet redan efter en timme. Det blev helt enkelt för tjatigt & jag ville bara kasta mina vapen i sjön. Men spelet var dock väldigt fint att titta på.


signatur

🖥 iMac M1
🎮 Xbox Series X | Sony XH90

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Dom lättsårade som bölar för ingenting skall inte spela High On Life för det är mycket som kan gå fel i deras skallar,men vi andra som har hästarna hemma kommer älska spelet.

Fan vilken dålig take. Ser ut som nått man skulle hitta på twitter

Medlem

Har nu klarat ut spelet, i början var det ett 4/5 spel, men ju mer man spelade ju mer sjunker betyget... spelet vet inte när nog är nog.
håller helhjärtat med i Gmanlives recension


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag vet inte om jag bara behövde något rättframt och enkelt som inte tar sig själv på för stort allvar och som inte är 40+-timmar långt, men jag håller verkligen med om betyget. Jag gillar även Roilands tidigare grejer. High on Life är mer humor än eftertanke, men lite av svärtan som brukar genomsyra hans alster finns helt klart där.

Jag vill också ge ett stort plus i kanten för hur kul det är att röra sig i spelet. Särskilt power slide:n tycker jag känns riktigt snabb, smidig och rolig att använda.

Hade jättekul med spelet Gött med Game Pass också.

Medlem

Väntar på spelet till ps5an. Och hoppas på att dom kommer att göra flera spel +att alla gamla vr spel dom gjort också kommer till psvr2an nästa år.

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Fan vilken dålig take. Ser ut som nått man skulle hitta på twitter

Det kittlar iallafall dina nerver.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Skribent

Vissa partier är sjukt roliga, och ibland vet jag inte riktigt om jag ska skratta eller bli deprimerad. Typ scenen med björnarna på kontoret. Fascinerande balansgång!

Tre timmar in så stormtrivs jag. Väldigt intensivt dock, så gissar att jag kommer behöva portionera ut det här spelet lite då och då för att inte överdosera.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Det kittlar iallafall dina nerver.

Nä, inte direkt. Blev bara en snabb besvikelse att det finns folk utanför twitter som skriver som du

12
Skriv svar