Hjälp med matte! Förenkling av rationellt utryck

Avstängd

Mm, det är roligt.

Ja, det finns ju bra folk här. ^^

Medlem

Matte? Även på en helg? Inte igen

Medlem

Oj va mycket det skrevs här Blev ju en riktigt intressant tråd tillslut Vissa saker man måste läsa några fler gånger innan man förstår..


signatur

Det här är en signatur

Medlem

ett hett tips till nästa gång är att googla efter nått gratis program som skriver formler på ett snyggt sätt. Var ett tag sen jag använde mig av ett men det kan bli riktigt klurigt att hålla på med vanlig text och blir lätt knivigt. Svårare uttryck blir helvetiska.. när man har roten ur samtidigt som delat etc.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Avstängd

Går att skriva enkelt i Word.

Bara att installera någon medföljande grunka med vilken man kan skriva alla möjliga formler snyggt och enkelt. Minns inte exakt vars det var. Eller nä, man ska inte installera. Hm. Äh, minns inte så noga.

Medlem

microsoft equation är ganska piss, men det finns program som man kan lägga till som funkar super.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

LaTeX är ett trevligt sätt att typsätta, skriva ekvationer och fixa källhänvisningar på. Fungerar lite som html.

Avstängd
Skrivet av sno0zer:

microsoft equation är ganska piss, men det finns program som man kan lägga till som funkar super.

Jag tycker det fungerar rätt bra.

Vad är det som bättre i LaTex? Kollade lite snabbt på hemsidan, men jag fick inte ut så mycket av det.

12
Skriv svar