USA:s konkurrensmyndighet vill stoppa Activision Blizzard-affären - Microsofts svar: "Skadar inte konkurrensen"

Robot
USA:s konkurrensmyndighet vill stoppa Activision Blizzard-affären - Microsofts svar: "Skadar inte konkurrensen"

Microsoft segervissa, men öppna för "kreativa lösningar".

#activision-blizzard, #microsoft


Medlem

Jag håller med Micro$oft för jag vill ha alla Activision Blizzard-spel på mitt Game Pass

Medlem

” Microsoft explicitly said it would honor Sony's existing exclusivity rights and approach exclusivity for future game titles on a case-by-case basis.”

Case-by-case som i precis alla fall har slutat med exklusivitet vilket givetvis även kommer vara fallet med Activision-Blizzard. Microsoft argumenterar verkligen som barn som blivit påkommna med handen i kakburken; ”Det var inte jag”.

Medlem

Jag förstår att Sony gnäller om affären. Men jag begriper inte hur konkurrensmyndigheten kan bry sig.
Om affären går igenom så lär inte Sony gå under.

Medlem
Medlem
Skrivet av Ralf:

Jag förstår att Sony gnäller om affären. Men jag begriper inte hur konkurrensmyndigheten kan bry sig.
Om affären går igenom så lär inte Sony gå under.

Antar det har och göra med att Microsoft redan är enorma och kommer bli ännu större om de får Activision Blizzard. Tror inte konkurrensmyndigheten bryr sig om Sony eller att de skulle gå under. Är ju som när Disney köpte 20th century fox, det köpet försökte också stoppas.

Medlem

Så, man köper senaste CoD för butikspris och får spela det ”gratis” därefter vs.att man tecknar ett Game Pass abonnemang till en månadskostnad och får spela det ”gratis” till nästa månadskostnad.

Detta ska alltså gynna konkurrensen…i de 10 åren som Microsoft lovat att dela med sig av kakan i det enstaka exemplet av CoD?
Detta innebär att jag missat något eller att Microsoft behandlar mig och alla andra som idioter och snackar skit.

Förresten, till alla som tycker det är jättebra med köpet och att Game Pass är jättebra och bla bla bla…gå och köp ett billigt grafikkort av jättebraiga nVidia vettja, de jäätebraigaste på grafikkort..

Medlem
Skrivet av Ralf:

Jag förstår att Sony gnäller om affären. Men jag begriper inte hur konkurrensmyndigheten kan bry sig.
Om affären går igenom så lär inte Sony gå under.

Kanske för att Microsoft om Activision-Blizzard går igenom köpt 30 studios på 4år.
Det är inte hälsosamt.

Dom försökte först med 3 år deal på CoD men gick inte och sen 10 år.
Efter dom åren lär det bli exklusivt om Microsoft fortfarande gör konsol.

Medlem

Köp ut Blizzard då bara och de IP'n som tillhörde forna Blizzard.
Så blir allt bra.

Medlem

Förstår inte att folk fortfarande försvarar Sony i detta fallet. Dom gråter som småbarn i affären som inte får äta allt godis. Dom är så rädda för förändring att dom bara skriker och skriker.

Ms rör om i grytan i en bransch som stått stilla alldeles för länge, och jag tror att deras satsning på Game Pass kommer bidra till större mer positiva förändringar generellt. Vilket jag skulle säga främjer konkurrensen.

Det är som att säga Netflix är skit för dom investerar i betydligt fler filmer och tvserier även nu spel som gjort att betydligt mer har skapats i branschen. Tyvärr ser vi hur många företag vill ha sin egen streamingtjänst, men konkurrensen är betydligt bättre än någonsin och vi konsumenter får ta del utav betydligt fler titlar än någonsin.

Sony är det enda bolaget som gråter just nu kring denna affär (bortsett från anti-MS-svansen) och det är för dom har legat under en sten alldeles för bekvämt med deras exklusiva titlar och isolerande/wall garden miljö.

Sony försökte med PS+ förändringen men misslyckades totalt och lurat alldeles för många konsumenter med sina lögner.

Som en gamer borde man vara tacksam över att spel aldrig varit mer lättillgängligt och jag ser fram emot vad Microsoft kommer göra i framtiden, även om jag har låga förväntningar.

Avstängd
Skrivet av kebbe:

” Microsoft explicitly said it would honor Sony's existing exclusivity rights and approach exclusivity for future game titles on a case-by-case basis.”

Case-by-case som i precis alla fall har slutat med exklusivitet vilket givetvis även kommer vara fallet med Activision-Blizzard. Microsoft argumenterar verkligen som barn som blivit påkommna med handen i kakburken; ”Det var inte jag”.

Vad svamlar du om ens? Något konkret kan du väl försöka skriva.

Microsoft har kvar alla bethseda spel som sålts på Playstation kvar på Playstation (Elder Scrolls online/Fallout 76) och uppdateras fortfarande. Minecraft och minecraft dungeons finns på Playstation.
Psychonauts 2 kom till Playstation.
Minecraft legends kommer till Playstation.

Microsoft har räckt ut handen till Sony väldigt många gånger. Minns dramat med crossplay vilket Sony absolut hatade tanken av men MS hade inga problem med.

Microsoft har ju även erbjudit game pass till Playstation men det vill inte Sony.

Det är på tiden folk tar bort skygglapparna gällande Sony och öppnar ögonen.

Medlem

Hur kan köpet gynna gamers? Flesta spelen kommer bli låst bakom xbox och/eller PC.

Medlem

Microsoft kan inte ens släppa ett Fable ser inte hur affären skulle göra saken bättre

Medlem
Skrivet av noreason:

Det är som att säga Netflix är skit för dom investerar i betydligt fler filmer och tvserier även nu spel som gjort att betydligt mer har skapats i branschen. Tyvärr ser vi hur många företag vill ha sin egen streamingtjänst, men konkurrensen är betydligt bättre än någonsin och vi konsumenter får ta del utav betydligt fler titlar än någonsin.

Precis, det vore bättre om MS faktiskt investerade dessa pengar i spelbranschen och skapar mer innehåll istället för att lägga dem på sitt största uppköp någonsin. Det måste du väl hålla med om?

69 miljarder dollar skulle kunna främja branschen något enormt om de används i nya investeringar istället för att köpa upp redan existerande saker. Starta nya studior, finansiera projekt med utomstående studior, sponsra utbildningar, köp ett gäng mindre studior och utveckla dessa, experimentera med hårdvara, köp in fler spel till Game Pass, starta verksamhet i länder där man nu inte finns och så vidare.

It's not a lake, it's an ocean

Undrar om Microsoft hade räknat med detta motstånd?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Undrar om Microsoft hade räknat med detta motstånd?

De har nog haft det i åtanke.

Tor
Medlem

Mer bete till konsolkrigarna. Here we go again

Medlem

Jag hänvisar till mina inlägg i den andra tråden i samma ämne som ännu inte hunnit scrolla av förstasidan på FZ.

Inaktiv

Lär bli samma kommentarer från samma medlemmar i alla trådar om det här. Oavsett "sida".

Medlem
Skrivet av fejksson:

Vad svamlar du om ens? Något konkret kan du väl försöka skriva.

Microsoft har kvar alla bethseda spel som sålts på Playstation kvar på Playstation (Elder Scrolls online/Fallout 76) och uppdateras fortfarande. Minecraft och minecraft dungeons finns på Playstation.
Psychonauts 2 kom till Playstation.
Minecraft legends kommer till Playstation.

Microsoft har räckt ut handen till Sony väldigt många gånger. Minns dramat med crossplay vilket Sony absolut hatade tanken av men MS hade inga problem med.

Microsoft har ju även erbjudit game pass till Playstation men det vill inte Sony.

Det är på tiden folk tar bort skygglapparna gällande Sony och öppnar ögonen.

Då dom spelen inte gjordes av Microsoft så är det självklart att dom finns kvar, finns liksom ingen Microsoft logga på dom spelen.

Psychonauts 2 va redan annonserad att komma till Playstation, dock släppte dom ingen ps5 version.

Nu va det ju Microsoft som sa nej till crossplay först under xbox 360 och ps3 tiden, när sen inte xbox one sålde så bad dom om crossplay men då sa Sony nej.

Sony har även erbjudit ps+ till Microsoft men dom sa nej.

Så kanske inte är Sony's fel i allt som du påstår.

Är bara gamepass gamers som försvarar detta så dom slipper köpa spel, sen om 100 miljoner andra spelare förlorar på det bryr man sig inte.

Antar att du skulle tycka det va okej om Sony köpte Square, Bandai namco, Capcom och Konami för att jämna ut studios efter Activision-Blizzard går igenom då?

Medlem
Skrivet av fejksson:

Vad svamlar du om ens? Något konkret kan du väl försöka skriva.

Microsoft har kvar alla bethseda spel som sålts på Playstation kvar på Playstation (Elder Scrolls online/Fallout 76) och uppdateras fortfarande. Minecraft och minecraft dungeons finns på Playstation.
Psychonauts 2 kom till Playstation.
Minecraft legends kommer till Playstation.

Microsoft har räckt ut handen till Sony väldigt många gånger. Minns dramat med crossplay vilket Sony absolut hatade tanken av men MS hade inga problem med.

Microsoft har ju även erbjudit game pass till Playstation men det vill inte Sony.

Det är på tiden folk tar bort skygglapparna gällande Sony och öppnar ögonen.

Microsoft sitter och ljuger om saker som alla kan se och förstå, samtidigt sitter de själva och menar att det skyddar konkurrenterna om köpet inte går igenom. Behöver du någonting mer än så antar jag bara att du inte är öppen för att förstå. Är ganska tydligt vilka som endast tar ställning till affären från sitt fanboy-blinda perspektiv genom vilka som endast fokuserar på Sony.

Medlem

Sony kan ju ge fan i att skriva avtal på så gott som alla squares spel till konsol att de inte får släppas på xbox series X/S.
De är nåt som borde granskas det med.

Medlem
Skrivet av Marackez:

Sony kan ju ge fan i att skriva avtal på så gott som alla squares spel till konsol att de inte får släppas på xbox series X/S.
De är nåt som borde granskas det med.

Har du bevis på det?

Samt vart är Octopath traveler på Playstation?
Samt Ori spelen?

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Då dom spelen inte gjordes av Microsoft så är det självklart att dom finns kvar, finns liksom ingen Microsoft logga på dom spelen.

Psychonauts 2 va redan annonserad att komma till Playstation, dock släppte dom ingen ps5 version.

Nu va det ju Microsoft som sa nej till crossplay först under xbox 360 och ps3 tiden, när sen inte xbox one sålde så bad dom om crossplay men då sa Sony nej.

Sony har även erbjudit ps+ till Microsoft men dom sa nej.

Så kanske inte är Sony's fel i allt som du påstår.

Är bara gamepass gamers som försvarar detta så dom slipper köpa spel, sen om 100 miljoner andra spelare förlorar på det bryr man sig inte.

Antar att du skulle tycka det va okej om Sony köpte Square, Bandai namco, Capcom och Konami för att jämna ut studios efter Activision-Blizzard går igenom då?

Sony får jätte gärna köpa dem utvecklarna, då kanske dem kan vidga sina exklusiva spel till mer än tredjepersonsäventyr och racing

Medlem
Skrivet av jehuty:

Hur kan köpet gynna gamers? Flesta spelen kommer bli låst bakom xbox och/eller PC.

Det kommer gynna fler spelare än playstation spelare.
Du får tänka att Xbox är med PC plus mobiler/surfplattor där man kan streama även tv.
Det vill säga Microsoft/Xbox kommer nå ut till fler spelare runt i världen även icke spelare för dem som kanske har tv med tillgång för streaming och får då in nya kunder.

Playstation fans är en liten skala om man ska jämföra med alla som har mobiler o tv apparater med streaming för gamepass.

Sen är din fråga lite konstig eftersom det gynnar Xbox spelare plus PC.
Playstation "ponies" är inte den ända i världen som spelar men antar du glömde det.
Det finns ingen rättvisa här i världen. Ibland köper företag där kunderna får flytta sig till det nya etc.
Och i det stora hela med att Sony inte vill denna delen ska bli av är för dem förlorar 30% cut på varje CoD spel som säljs för PlayStation. Dem tjänar enorm summa på detta eftersom cod är så stort.
Jim Ryan gick nyligen ut med att dem inte är oroade för gamepass för dem har X antal mer Pplus kunder. Så vad gnäller dem för? För så lät det inte innan plus ihop med stämningen.
Antar dem har glömt att dem stämt denna dealen helt plötsligt 😅
Dem säljer fler konsoler än Xbox också så vad är det att vara rädd för? CoD kommer enligt mitt tycke vara för alla plattformar. Online spel för mig ska vara tillgängligt för alla så man har stor community. Vi har iaf sett avtal för minst 10 år kommer säkert bli renew på det efter dem åren om alla olika konsoler håller standarden för nya spelet det vill säga.

Så jag anser själv detta borde gå igenom. För min första tanke var att arbetarna kommer komma under Microsoft som är neutrala med fack.
Så dem får schyssta avtal för det har inte varit dem bästa åren nu på senaste hos Activision.
Vem vill ha Bobby kvar? För isåfall blir det knappt nåt fack för arbetarna om dealen inte går igenom och Bobby kommer styra troligen fortfarande.
Spelen kommer kanske bara göra på ett sätt också under honom. När det kanske finns helt andra tankar om Microsoft/Xbox får styra.

Även Philip Spencer nämnde om StarCraft som en hint att kanske blir något nytt inom den serien. ABK (Activision/Blizzard/King) har många gamla titlar och kan friskas upp o få nytt liv plus mobil plattformen som Microsoft är väldigt intresserad av.

Så dem som är emot denna dealen är även emot arbetarna för dem själva vill också att dealen ska gå igenom...
Dem 2 största facken i usa står bakom denna deal och alla andra konsoler har inget emot denna deal.
Det är bara Sony. För dem förlorar sin 30% . Så nu riskerar dem att få hitta på nytt spel att tjäna pengar och vi vet att Sony satsar mkt nu på online spel för det skulle bli mer sånt 2023 o framåt, kan inte förlita sig på cod bara plus inte alla cod spel som varit bra heller. Så förstår inte Sony säger att man inte kan tävla mot stora CoD för det gör det. Finns andra fps spel som enligt mig är mkt bättre än cod. Grejen med CoD är bara det är ett hypad spel som säljs på dirr som Fifa spelen exempelvis.
Så jag förstår inte allt gnäll över detta, för alla spelare kommer få tillgång till cod så vad har ni att gnälla över? Dem riktiga mupparna är ju Jim Ryan och hans arbetare som går emot detta bara för 30% grejen. Vi spelare kommer spela som vanligt cod spel på alla plattformar. Om inte Ryan surar och skiter helt i cod efter dem varit tysta med att inte säga nåt om 10 års avtalet.

Det intressanta blir om inte dealen går igenom vad gör ABK då och om Microsoft köper delar av ABK istället eller alla ips bara? Jag tro det kommer komma nån sorts känsla av att Activision kommer ge fingret till Sony. För Sony kastar skit på alla just nu även EA med sitt battlefield etc 😂
Vet inte om det gynnar Sony att vara som dem är just nu men låt oss se längre fram.

Playstation är nr 2 som störst inom spel studios. Sen om Xbox tar den platsen med detta köpet så är det väl bara acceptera? Eller finns det en omnämnd regel att man inte får gå förbi Playstation i antal studios nu?

Medlem
Skrivet av Whoaml:

Playstation är nr 2 som störst inom spel studios. Sen om Xbox tar den platsen med detta köpet så är det väl bara acceptera? Eller finns det en omnämnd regel att man inte får gå förbi Playstation i antal studios nu?

Väx upp.

Nu är ju Microsoft redan större med studios innan Activision-Blizzard, efter det så har dom dubbelt så många studios.

Så du verkar inte ha så stor koll tyvärr.

Medlem
Skrivet av Whoaml:

Det kommer gynna fler spelare än playstation spelare.
Du får tänka att Xbox är med PC plus mobiler/surfplattor där man kan streama även tv.
Det vill säga Microsoft/Xbox kommer nå ut till fler spelare runt i världen även icke spelare för dem som kanske har tv med tillgång för streaming och får då in nya kunder.

Fast det där förstår jag inte. Streama spel till mobiler och tv kan man göra på många olika sätt. Playstation har egen, nvidia har egen, steam har egen och sen en massa flera varianter. Hur ska det här uppköpet nå ut till flera gamers bara för att gamepass får ett större bibliotek?

Medlem
Skrivet av Whoaml:

Det kommer gynna fler spelare än playstation spelare.
Du får tänka att Xbox är med PC plus mobiler/surfplattor där man kan streama även tv.
Det vill säga Microsoft/Xbox kommer nå ut till fler spelare runt i världen även icke spelare för dem som kanske har tv med tillgång för streaming och får då in nya kunder.

Playstation fans är en liten skala om man ska jämföra med alla som har mobiler o tv apparater med streaming för gamepass.

Sen är din fråga lite konstig eftersom det gynnar Xbox spelare plus PC.
Playstation "ponies" är inte den ända i världen som spelar men antar du glömde det.
Det finns ingen rättvisa här i världen. Ibland köper företag där kunderna får flytta sig till det nya etc.
Och i det stora hela med att Sony inte vill denna delen ska bli av är för dem förlorar 30% cut på varje CoD spel som säljs för PlayStation. Dem tjänar enorm summa på detta eftersom cod är så stort.
Jim Ryan gick nyligen ut med att dem inte är oroade för gamepass för dem har X antal mer Pplus kunder. Så vad gnäller dem för? För så lät det inte innan plus ihop med stämningen.
Antar dem har glömt att dem stämt denna dealen helt plötsligt 😅
Dem säljer fler konsoler än Xbox också så vad är det att vara rädd för? CoD kommer enligt mitt tycke vara för alla plattformar. Online spel för mig ska vara tillgängligt för alla så man har stor community. Vi har iaf sett avtal för minst 10 år kommer säkert bli renew på det efter dem åren om alla olika konsoler håller standarden för nya spelet det vill säga.

Så jag anser själv detta borde gå igenom. För min första tanke var att arbetarna kommer komma under Microsoft som är neutrala med fack.
Så dem får schyssta avtal för det har inte varit dem bästa åren nu på senaste hos Activision.
Vem vill ha Bobby kvar? För isåfall blir det knappt nåt fack för arbetarna om dealen inte går igenom och Bobby kommer styra troligen fortfarande.
Spelen kommer kanske bara göra på ett sätt också under honom. När det kanske finns helt andra tankar om Microsoft/Xbox får styra.

Även Philip Spencer nämnde om StarCraft som en hint att kanske blir något nytt inom den serien. ABK (Activision/Blizzard/King) har många gamla titlar och kan friskas upp o få nytt liv plus mobil plattformen som Microsoft är väldigt intresserad av.

Så dem som är emot denna dealen är även emot arbetarna för dem själva vill också att dealen ska gå igenom...
Dem 2 största facken i usa står bakom denna deal och alla andra konsoler har inget emot denna deal.
Det är bara Sony. För dem förlorar sin 30% . Så nu riskerar dem att få hitta på nytt spel att tjäna pengar och vi vet att Sony satsar mkt nu på online spel för det skulle bli mer sånt 2023 o framåt, kan inte förlita sig på cod bara plus inte alla cod spel som varit bra heller. Så förstår inte Sony säger att man inte kan tävla mot stora CoD för det gör det. Finns andra fps spel som enligt mig är mkt bättre än cod. Grejen med CoD är bara det är ett hypad spel som säljs på dirr som Fifa spelen exempelvis.
Så jag förstår inte allt gnäll över detta, för alla spelare kommer få tillgång till cod så vad har ni att gnälla över? Dem riktiga mupparna är ju Jim Ryan och hans arbetare som går emot detta bara för 30% grejen. Vi spelare kommer spela som vanligt cod spel på alla plattformar. Om inte Ryan surar och skiter helt i cod efter dem varit tysta med att inte säga nåt om 10 års avtalet.

Det intressanta blir om inte dealen går igenom vad gör ABK då och om Microsoft köper delar av ABK istället eller alla ips bara? Jag tro det kommer komma nån sorts känsla av att Activision kommer ge fingret till Sony. För Sony kastar skit på alla just nu även EA med sitt battlefield etc 😂
Vet inte om det gynnar Sony att vara som dem är just nu men låt oss se längre fram.

Playstation är nr 2 som störst inom spel studios. Sen om Xbox tar den platsen med detta köpet så är det väl bara acceptera? Eller finns det en omnämnd regel att man inte får gå förbi Playstation i antal studios nu?

Öppnar med kalla folk ponies, avslutar med säga väx upp. Hehe.

Själv är jag emot stora uppköp som detta. Gör ingen skillnad om det är Microsoft, Sony eller Embracer. Tror om detta köpet går igenom så är det ett OK för stort antal stora uppköp i framtiden. Vilket kommer leda till att vi har bara 3-4 aktörer som äger hela marknaden. Går det bra för någon annan så köps de upp direkt helt enkelt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Microsoft sitter och ljuger om saker som alla kan se och förstå, samtidigt sitter de själva och menar att det skyddar konkurrenterna om köpet inte går igenom. Behöver du någonting mer än så antar jag bara att du inte är öppen för att förstå. Är ganska tydligt vilka som endast tar ställning till affären från sitt fanboy-blinda perspektiv genom vilka som endast fokuserar på Sony.

Nåja, du och vissa andra gör precis samma sak i att "fanboya" på Team Sony-sidan. Varför ska det vara okej att vara fanboy för Team-Sony, men man får inte vara fanboy för Team-Microsoft?

Känns mest som det är PS spelare som är rädda för mer konkurrens, när Microsoft/Xbox är en "bråkdel" jämfört med PS i antalet användare. Sen har ju Microsoft vart ganska tydliga med att en stor anledning till köpet av ABK är för att komma åt deras "CandyCrush" intäkter, i alla dess upplagor. Microsoft försöker gärna bryta sig in på mobilspels-marknaden, och King/CandyCrush är bland de största inkomst bringarna i området.

Alla är rädda för "mindre konkurrens", men det öppnas nya spelstudios jämnt. Det är inte så att Microsoft plötsligt kommer få ett monopol varken på PC, Konsoll eller Mobil-fronten om köpet går igenom.

Sen det där argumentet med att "folk inte vill köpa spel". Vad är det för fel i att inte vilja köpa spel? Finns långt fler exempel på dåliga spel, som patchas sällan eller inte alls, än det finns bra spel, med bra underhåll och support. Betalar själv mycket gärna hellre en 100-lapp för att spela ett spel, se om man fastnar för det och fortsätta betala månadsvis. Istället för 700-800kr med en gång, och sen bryter man återköps möjligheten så fort man passerat X timmar (eller med fysisk media, så fort du öppnar paketet). Då sitter man där med 800 spänn i sjön, och inga medel att få tillbaka pengarna.

Själv är jag egentligen varken Team Sony eller Team Microsoft, men man kan ju förstå att Sony inte blir glada om de tvingas konkurrera mera med Microsoft, och kanske tappar några procent av kakan om köpet går igenom. Tycker mest det är lustigt att ett Amerikanskt departement (FTC) hellre stöttar ett utländskt företag (Sony) än ett inhemskt (Microsoft).


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av noreason:

Förstår inte att folk fortfarande försvarar Sony i detta fallet. Dom gråter som småbarn i affären som inte får äta allt godis. Dom är så rädda för förändring att dom bara skriker och skriker.

Ms rör om i grytan i en bransch som stått stilla alldeles för länge, och jag tror att deras satsning på Game Pass kommer bidra till större mer positiva förändringar generellt. Vilket jag skulle säga främjer konkurrensen.

Det är som att säga Netflix är skit för dom investerar i betydligt fler filmer och tvserier även nu spel som gjort att betydligt mer har skapats i branschen. Tyvärr ser vi hur många företag vill ha sin egen streamingtjänst, men konkurrensen är betydligt bättre än någonsin och vi konsumenter får ta del utav betydligt fler titlar än någonsin.

Sony är det enda bolaget som gråter just nu kring denna affär (bortsett från anti-MS-svansen) och det är för dom har legat under en sten alldeles för bekvämt med deras exklusiva titlar och isolerande/wall garden miljö.

Sony försökte med PS+ förändringen men misslyckades totalt och lurat alldeles för många konsumenter med sina lögner.

Som en gamer borde man vara tacksam över att spel aldrig varit mer lättillgängligt och jag ser fram emot vad Microsoft kommer göra i framtiden, även om jag har låga förväntningar.

För min del så försvarar jag varken Sony (eller någon annan för den delen) eller är rädd för förändring. Dessutom tycker jag att Game Pass är jättebra…som det är.
Det som inte är bra är när en aktör för marknadsdominans, oavsett ifall den heter Microsoft, Sony, Nintendo eller något annat. När en aktör betalar stora pengar för att lägga sig över konkurrenterna så gör det inte det för ett ideellt syfte. De gör det för att de stenhårt räknar med att få pengarna tillbaka.

Vart tror du/ni att de pengarna kommer ifrån? Investerarna kanske? Jag hoppas den milda ironin på slutet är uppenbar.

12
Skriv svar