"När jag börjar spela Stray ligger Greta i mitt knä. När eftertexterna rullar är knät tomt"

Robot
"När jag börjar spela Stray ligger Greta i mitt knä. När eftertexterna rullar är knät tomt"

Joakim Kilman om Greta som inte längre finns därute, men finns kvar inom honom.

#krönika, #stray


Fragtjuv

Wow! Vilken fantastiskt text som verkligen berörde. Jag beklagar sorgen.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Vilken hyllning, jag beklagar sorgen. Att förlora ett djur som stått en nära gör ont, hjärtat känns som det går sönder.

Jag förlorade min katt för ett par år sedan, satt på julafton och grät klappandes min bästa vän inväntades juldagen då vi skulle till veterinären.

All värme <3

Medlem

Sorglig men fantastiskt bra text som bör ge en tår till även de torraste av ögon! Jag beklagar sorgen

Medlem

Vacker krönika, jag deltar i sorgen. Själv är jag hundägare, och vår lilla valp blir bara mer och mer grå kring nosen. Jag måste ständigt påminna mig om att göra det bästa av tiden vi har tillsammas istället för att ängslas över att hon blir äldre.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Tor
Medlem

Starkt, jag känner igen mig mycket i känslorna. Beklagar sorgen

Medlem

Beklagar verkligen, och lider med dig. Var själv tvungen att säga farväl till min älskade livskamrat, som precis fyllt 14, för en månad sedan. Stackarn hade kämpat en stor del av livet med en autoimmun sjukdom, och flera år på kortison tog hårt på hennes stackars kropp.

Medlem

Fint skrivet och jag beklagar sorgen våran egen gick bort precis innan jul men vi hade 18 väldigt bra år tillsammans.

Medlem

Beklagar sorgen, vet precis hur det är att förlora sin livskamrat, finns inget mer jag bryr mig om än mina katter då de två är de som kommer stå mig alltid närmast. En människa kommer alltid i andra hand för mig när de gäller mina pälsbollar och de finns inget mysigare med en katt i knät eller framför skärmen när man spelar spel. Även på mina promenader hänger mina katter med mig på äventyr i skogen.

Medlem

Var inte redo för känslorna, alla tankar om mina härliga familjevänner som gått bort under åren (2 katter och en hund), men även vår nuvarande hund fick lite extra kärlek efter jag läst. Beklagar sorgen, det blir aldrig lättare tyvärr, väldigt fin text!

Vackert skrivet. Jag tänker på min Birma Sippan som 19 år gammal dog 2009. Jag var inte redo för känslorna.

Medlem

Mycket fin text. Beklagar sorgen, tomheten när de försvinner är fruktansvärd...Kramar mina hundar lite extra idag.

Medlem

Jag läser det här med min egen gamla kattant i knäet och tårarna strömmar ner över tangenterna. Snart är det hennes tur att gå ut i natten, det vet jag men jag vaknar varje dag och ber om ett mirakel - en kväll till med hennes varma kropp i knäet.

Tack för att du sätter ord på känslorna och jag håller helt med om Stray 🙏


signatur

War, War never changes...

Medlem

Fin text, beklagar sorgen. Imponerande vad spel kan åstakomma och framkalla känslor.

Medlem

Väldigt fint skrivet

Medlem

En väldigt fin text om ett sorgligt ämne.

Skribent

Tack för de fina orden, hörni. Det värmer verkligen. Hur beredd man än tycker att man är på att ens kära husdjur en dag ska gå bort, så är det lika förkrossande ändå.

Kan säga att jag ärligt börja grina av dina fina text, aldrig haft katt själv tills jag träffade min sambo och vi skaffade mr Alfons.

Han är en bladning mellan bengal och huskatt han blir 10 nästa år och har blivit mysigare med åren, nu kommer han varje dag och ska ligga i knäet. Han ger mig ett sånt lugn, för två åren fick han en kompis Lukas som även han är speciell men vi har inte samma band ännu och är svårare att läsa av.

Tack för din fina text


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

Tack för en fin och ärlig text. Beklagar verkligen sorgen. Hade själv en sjuttonårig katta som somnade in för något år sen. Tungt.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Fy fasiken så fin text!

Har själv en katt hos mamma som vi haft i 11år nu kommande år. Även om jag inte bott hemma på x antal år så vet man att en dag kommer han vara borta och lämna ett stort tomrum efter sig. Denna texten gör det båda lättare och svårare inför den dagen.


signatur

Halo kompis!

NuZ
Testpilot

Mycket fin text och beklagar sorgen!

Ja katter är mysiga djur att ha som gamer och värmer gott i knät


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jättefin text, och jag lider med dig. Vår kattunge gick bort i FIP i mars i år. Vi hade honom bara ett år, men fy fan vad ont det gjorde när han somnade in hos veterinären.

Nu har vi en ny pälsboll. Hon kan aldrig täcka upp för Cpt. Tito Pigglesworth III Esq. Han är alltid kvar hos oss, på ett eller annat sätt.


signatur

I drank what?

Ambassadör
Xbox

Väldigt fint skrivet. Tack.


signatur

Jump in.

Medlem

Tänk att det skulle till en sån här text för att jag efter många års läsning skulle registrera mig här.

Jag beklagar verkligen sorgen. Under de senaste åren har vi mist små spinnande familjemedlemmar i FIP, njursvikt och cancer och det gör lika förbannat ont varje gång. Nog för att det inte underlättar när en katt tvunget ska hjälpa till att ha ihjäl fiender på skärmen när jag spelar CoD eller Skyrim, men när den hjälpen inte längre finns så blir det väldigt tomt.

Nu har vi visserligen en 17-årig dam kvar och 3 yngre förmågor, och minstingen, en Ragdoll/Maine Coon-blandning, är en hejare på att jaga drakar.

Hej alla förresten


signatur

Hurt people hurt people

Medlem

Instämmer med alla andra, otroligt fint & bra skrivet. Artikeln och alla ni andras berättelser slår mig rätt in i hjärtat och tårarna smyger fram då vi för snart tre veckor sedan fick låta våran Ella sova in efter vi upptäckt en tumör i bakre vänstra näsgången. Hon blev bara 7 år vilket har känts otroligt orättvist; hon hade inte haft ett lätt liv då hon var hemlös sina förstå två år. Det har varit en jobbig december men vi har tur att vi har en till katt vid namnet Ditte som fått agera emotionellt stöd under månaden.

Att höra alla era berättelser är en tröst så återigen tack, för artikeln och alla fina kommentarer <3

Medlem

Beklagar eran sorg verkligen vet själv hur jäkla ont det gör. Min katt gick bort 2012 hon blev 14.5 år och efter det har jag inte kunnat skaffa en ny för det gjorde så jäkla ont. I slutet av september fick jag en katt unge en flicka jag döpte henne till Ranni efter Ranni the witch
Nu är jag glad att jag tog modet till mig att skaffa henne 😻

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Instämmer med alla andra, otroligt fint & bra skrivet. Artikeln och alla ni andras berättelser slår mig rätt in i hjärtat och tårarna smyger fram då vi för snart tre veckor sedan fick låta våran Ella sova in efter vi upptäckt en tumör i bakre vänstra näsgången. Hon blev bara 7 år vilket har känts otroligt orättvist; hon hade inte haft ett lätt liv då hon var hemlös sina förstå två år. Det har varit en jobbig december men vi har tur att vi har en till katt vid namnet Ditte som fått agera emotionellt stöd under månaden.

Att höra alla era berättelser är en tröst så återigen tack, för artikeln och alla fina kommentarer <3

Ni gav henne 5 år i en kärleksfull familj <3


signatur

Hurt people hurt people

FM-guru
F.d. Sisyr

Fan vilken fin text. Sitter på bussen med tårar i ögonen... 😅

Väckte förstås även hos mig tankar på gamla husdjur. Framför allt Sotis, en svart bondkattsmix som var extremt kärvänlig och busig. Tyvärr led han även av en kroniskt inflammerad bukspottskörtel som bara blev värre med åren. Han var bara 8 år när han somnade in, men alternativet hade varit att låta honom lida... Gör fortfarande ont att tänka på trots att det var tio år sen han dog nu.

R.I.P. Greta, fina vänner glömmer vi aldrig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Beklagar verkligen, och lider med dig. Var själv tvungen att säga farväl till min älskade livskamrat, som precis fyllt 14, för en månad sedan. Stackarn hade kämpat en stor del av livet med en autoimmun sjukdom, och flera år på kortison tog hårt på hennes stackars kropp.

Nästan exakt samma för mig, fick säga farväl till vår älskade hund i somras efter 14 år, gick också på kortison sista tiden, sammantaget det värsta jag gjort.

12
Skriv svar