Ico-pappan Fumito Ueda utannonserar sitt nästa spel under 2023

Robot
Ico-pappan Fumito Ueda utannonserar sitt nästa spel under 2023

Men under tiden har vi bara gamla teaser-bilder att gå på.

#Fumito-ueda, #Gendesign


Medlem

Missade ICO när det begav sig men SoTC och TLG är ju helt fantastiska spel. Ueda kan ju definitivt det där med atmosfär, känsla och magi.

Medlem

Har tyvärr aldrig kommit in i Ico eller Sotc. Dem känns så tomma och icke-speliga. Bra atmosfär och så, men nej.

Äger The Last Guardian så ska nog ge det en chans. Bävar för den dåliga prestandan dock.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har tyvärr aldrig kommit in i Ico eller Sotc. Dem känns så tomma och icke-speliga.

Om du tycker Shadow of the Colossus känns "icke-speligt" har du nog bara spelat det för lite Innan man kommer in i det kan det möjligtvis kännas som mest atmosfär och lite spel, men när man väl börjar slå några kolosser så inser man snart att det är så mycket mer än bara atmosfär. Fantastiskt spel även om man bortser från atmosfären om du frågar mig

Medlem

Fantastisk atmosfär i ICO och Shadow of the Colossus!

Om ni råkar ha 3D TV eller projektor så går det att köra ICO i 3D på PS3 - den ultimata versionen IMHO. 🙂👍

Gott nytt År! 🥳

PS Shadow of the Colossus går också att köra i 3D men dessvärre faller FPS till 15-20. Men ICO funkar perfekt i 3D, inga FPS drops! 👌

Medlem
Skrivet av twilek:

Om du tycker Shadow of the Colossus känns "icke-speligt" har du nog bara spelat det för lite Innan man kommer in i det kan det möjligtvis kännas som mest atmosfär och lite spel, men när man väl börjar slå några kolosser så inser man snart att det är så mycket mer än bara atmosfär. Fantastiskt spel även om man bortser från atmosfären om du frågar mig

Kom inte längre än den kolossen som man skulle lura till att ha sönder saker på marken. Tror det var den andra?

Men jag tar dig på orden och ska ge det en chans till, kan bli perfekt efter jag är klar med min nya runda i Elden Ring.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

ZF
Medlem
Skrivet av Freakon:

Kom inte längre än den kolossen som man skulle lura till att ha sönder saker på marken. Tror det var den andra?

Nä, låter mest som en av de absolut sista.

Kommer inte ihåg ordningen exakt, men vill helt klart minnas att samtliga som kräver att de röjer vägen är bland de i tredje tredjedelen.

Så du måste allt ha gillat spelet lite ändå.

Medlem
Skrivet av ZF:

Nä, låter mest som en av de absolut sista.

Kommer inte ihåg ordningen exakt, men vill helt klart minnas att samtliga som kräver att de röjer vägen är bland de i tredje tredjedelen.

Så du måste allt ha gillat spelet lite ändå.

Enligt konsolen så har jag spelat i två timmar. Enligt mitt minne så har jag stött på max tre kolosser.

Det jag minns är att det var som runda vita rum i marken och grönt gräs runtomkring. Kolossen var en sköldpadda? Tror jag minns fel om den detaljen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

ZF
Medlem
Skrivet av Freakon:

sköldpadda? Tror jag minns fel om den detaljen.

Haha, ingen snabb hest det.

Låter mest som den fjärde på beskrivningen annars. Vettetusan om jag minns de runda rummen som ljust och fräscht bara. Mer stampad jordkällare.

Här är siluetter på allihop:

https://i.redd.it/hpewat88oz911.jpg

Kanske bäst att inte kolla på den om du tänker spela klart.

Medlem
Skrivet av ZF:

Haha, ingen snabb hest det.

Låter mest som den fjärde på beskrivningen annars. Vettetusan om jag minns de runda rummen som ljust och fräscht bara. Mer stampad jordkällare.

Här är siluetter på allihop:

https://i.redd.it/hpewat88oz911.jpg

Kanske bäst att inte kolla på den om du tänker spela klart.

Ja, stampade jordkällare låter bekant. Så måste det ha varit!

Har installerat spelet nu, PS4 remaken. Nu blir det bara att invänta tillfälle så ska det spelas.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar