SQUAD bättre än BF?

Medlem
SQUAD bättre än BF?

Vad tycker ni om SQUAD? Själv skaffade jag det på Julrean och tycker det är rätt bra. Mer fokus på sammarbete och taktik än BF's spring & skjut. Finns riktiga officersstrukturer och man kan bygga baser. Gruppbefäl leder sin grupp och kan kalla in t.ex. luftangrepp och drönarövervakning. Befälhavare kan lägga en mer övergripande taktik och sätta upp frontlinjer. Finns olika klasser och fordon beroende på vilket land du vill slåss för.

Spelet uppdateras konstant och i senaste Juluppdateringen lades Kina till:

https://www.youtube.com/watch?v=jRA0mzk5ViE&ab_channel=Squad

Är på Steamrean ett par dagar till om någon är sugen.

Gott nytt år bojs!

Releasehästryttare

Gillar man att samarbeta med andra är det ett ok spel, vill man köra solo och bara meja så skall man hålla sig till cod/bf/etc

Medlem

Squad är fantastiskt, BF2: Project Reality är några av de bästa spelminnen jag har och Squad är säkerligen mycket bättre än så i dagens läge.
Det sagt så är det inte ett spel jag orkar spela numer, sitter sällan långa stunder eller väldigt engagerad framför datorn och har helt enkelt inte tid eller tålamod att ägna på Squad.

Det är inte "bättre" än BF då det på många sätt inte är samma genre, det ena är en actionpangare för den stora massan, det andra är ett milsim light.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Två spel som är helt olika förutom att båda är FPS.

Typ som att fråga: Hearts of Iron bättre än Company of Heroes?

Medlem

Det laggar för mig men väldigt subtilt, små korta microstutter när man springer, alltid haft det med detta spel får det på alla servrar, stör mig på det till den grad att jag avinstallerat det, nån mer som upplevde samma?

1
Skriv svar