Vampire Survivors-studion hittade ingen "icke-girig" mobilutvecklare, så tog saken i egna händer

Robot
Vampire Survivors-studion hittade ingen "icke-girig" mobilutvecklare, så tog saken i egna händer

Vampire Survivors "free-for-real" till mobil.

#vampire-survivors


Inaktiv

Jag ska läsa artikeln och se videon lite senare, verkar intressant, men de skulle lagt lite mer resurser på att tänk ut ett lite mindre generiskt namn på spelet.

Medlem

Fantastiskt spel. Verkar vara en bra utvecklare så kommer nog att köpa dlc på Xbox.

Medlem

Kört både Steam och IOS varianten. Bra spel!
Väldigt beroende framkallande dock

Medlem

Originalet finns ju redan på mobil och heter Magic Survival. Minns inte hur det såg ut med monetarisering i det spelet men var inget jag störde mig på iallafall.

Medlem

Inte direkt förvånad, Trey Parker och Matt Stone pratar lite om detta i deras South Park commentary om Freemium Isn't Free avsnittet de gjorde för några år sedan.

(15:55 - 19:55)
Att ens försöka skapa ett bra spel verkar helt främmande för många av dessa mobilutvecklare, typ enda de bryr sig om är monetarisering.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag ska läsa artikeln och se videon lite senare, verkar intressant, men de skulle lagt lite mer resurser på att tänk ut ett lite mindre generiskt namn på spelet.

Ska säga till dom att tänka på det nästa gång de gör ett spel som de tjänar tiotals miljoner på samt ett, om inte det bästa, recenserade spelet på Steam någonsin.

Inaktiv
Skrivet av anon_119148:

Jag ska läsa artikeln och se videon lite senare, verkar intressant, men de skulle lagt lite mer resurser på att tänk ut ett lite mindre generiskt namn på spelet.

Jag insåg just att jag blandat ihop Vampire Masquerade med Bloodhunt.
Inte för att skylla på dem då det är annan genre men jag kan hålla med dig

Inaktiv
Skrivet av kaealy:

Ska säga till dom att tänka på det nästa gång de gör ett spel som de tjänar tiotals miljoner på samt ett, om inte det bästa, recenserade spelet på Steam någonsin.

Vad har det med saken att göra? Att spelet är bra och/eller populärt har inget att göra med faktumet att namnet är bland det mest generiska man kan tänka sig, väldigt formulär 1A.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Vad har det med saken att göra? Att spelet är bra och/eller populärt har inget att göra med faktumet att namnet är bland det mest generiska man kan tänka sig, väldigt formulär 1A.

Det finns säkerligen folk som stör sig på namnet. Men med tanke på spelets popularitet så är de nog en ganska tynande minoritet. Finns även folk som har OCD över vilken färg kundvagnarna har på Coop eller annat ovidkommande som de flesta ser som helt irrelevant kontra vad man skall använda produkten till.

Medlem

Sådan kudos till utvecklaren! Får mig att vilja slänga pengar på den bara för att.

1
Skriv svar