Klipp sägs visa actionrollspel till Playstation - internet kallar det "Gears of Effect"

Robot
Klipp sägs visa actionrollspel till Playstation - internet kallar det "Gears of Effect"

Tredjepersons-skjutande, av filmen att döma.

#playstation


Medlem

Gears Of War / Mass Effect mashup?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Synd bara att det är ett Sony-spel då det lär förstöras av live service-skräp oavsett hur bra konceptet är.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Synd bara att det är ett Sony-spel då det lär förstöras av live service-skräp oavsett hur bra konceptet är.

Sony är ju mer kända för otroligt bra singleplayer spel än live service.
Samt om det är live service varför tror du Sony förstör det?

Vet att du hatar Sony men lite löjligt blir det ibland med ditt hat.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Sony är ju mer kända för otroligt bra singleplayer spel än live service.
Samt om det är live service varför tror du Sony förstör det?

Vet att du hatar Sony men lite löjligt blir det ibland med ditt hat.

Live service-modellen förstör bra spel, det har inget med Sony att göra. Däremot är det Sony som storsatsar på och har 10 live service-spel under utveckling så chansen att detta är ett av dem är väl något större än att det skulle vara ett av deras lysande singleplayer-spel?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Live service-modellen förstör bra spel, det har inget med Sony att göra. Däremot är det Sony som storsatsar på och har 10 live service-spel under utveckling så chansen att detta är ett av dem är väl något större än att det skulle vara ett av deras lysande singleplayer-spel?

Dom har ju 25 spel pågående och 10 live service så nä chansen är större med singleplayer.

Samt att är ju inte säkert att Sony förstör live service heller.

Men får jag fråga, du har skrivit att Sony inte relevant för dig sen ps3 men ändå ska du in på dom flesta Sony nyheter och klaga, är det inte bättre att scrolla vidare?

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Men får jag fråga, du har skrivit att Sony inte relevant för dig sen ps3 men ändå ska du in på dom flesta Sony nyheter och klaga, är det inte bättre att scrolla vidare?

Skulle de släppa lika många bra spel som på PS2/PS3-tiden hade de fortfarande varit en stor del av mitt spelintresse, som det är nu har de inte släppt någonting intressant sedan Ghost of Tsushima (vilket också råkar vara ett av tidernas bästa spel). Men nej, bara för att de inte är relevanta för egen del idag så innebär det inte att man inte håller koll på vad de släpper eller utvecklar.

Medlem

Är det här Destiny 3?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Live service-modellen förstör bra spel, det har inget med Sony att göra. Däremot är det Sony som storsatsar på och har 10 live service-spel under utveckling så chansen att detta är ett av dem är väl något större än att det skulle vara ett av deras lysande singleplayer-spel?

Det behöver det ju inte göra. Görs det bra så kan det ju funka även om det räknas in i live service-segmentet. Fortnite och Genshin Impact är två praktexempel som fått mig att ändra mig lite.

Jag kan absolut tänka mig att spela även om det inte låter riktigt lika intressant som ett klassiskt singleplayerspel. Det braiga är ju dock att live service måste uppdateras och hållas fräscht för att kunna vara relevant och betala sig under en längre tid vilket väldigt sällan händer med ett vanligt singleplayer.

Medlem
Skrivet av Keima:

Är det här Destiny 3?

Nej, hoppas verkligen inte ett Destiny 3.

Medlem

Jag är rätt säker på att jag såg en annat klipp från ett spel igår som påminner om det här. Det var ett gratis multiplayer spel där man skjuter utomjordiska stora monster. Och betalnings modellen ska vara som Apex. Allt är gratis men skinns mm kostar. Men det kan också vara ett annat spel som också ska komma.

Skrivet av Alienshade:

Jag är rätt säker på att jag såg en annat klipp från ett spel igår som påminner om det här. Det var ett gratis multiplayer spel där man skjuter utomjordiska stora monster. Och betalnings modellen ska vara som Apex. Allt är gratis men skinns mm kostar. Men det kan också vara ett annat spel som också ska komma.

Så potentiellt ännu ett trist live service-spel smed andra ord?

1
Skriv svar