Hogwarts Legacy redan bästsäljare på Steam - en månad innan release

Medlem
Skrivet av Calez:

Det verkar inte komma till Game Pass?

Känns som ett lite för stort spel för game pass dag ett va?

Medlem

Rätt så okänd spelstudio. Tittade på deras tidigare titlar och det var ju inget att hänga i granen. Känns också som att deras titalr vänder sig mot yngre tonåringar, så känns lite oklart om jag som mycket äldre skulle kunna ha kul med detta spel.
Får bli att jag läser och ser recensioner innan jag köper grisen i säcken den här gången.

Medlem

Inget spel har blivit bättre av förbokningar. Förbokningar gör utvecklarna latare och mindre benägna att släppa en bra och färdig produkt. I de fall där de inte blivit det så har de istället blivit offer för feature creep pga större resurser och då sitter de med ett spel de aldrig kommer att kunna slutföra, dvs developer hell.

Medlem

Jag hoppas verkligen att spelet blir så bra som de som förbokat hoppas på.

Skrivet av Kiske:

Inget spel har blivit bättre av förbokningar. Förbokningar gör utvecklarna latare och mindre benägna att släppa en bra och färdig produkt. I de fall där de inte blivit det så har de istället blivit offer för feature creep pga större resurser och då sitter de med ett spel de aldrig kommer att kunna slutföra, dvs developer hell.

Du får nog belägga att förbokningar gör utvecklare mindre benägna att släppa en bra och färdig produkt.
Alla spel går att förboka, betyder det då att alla spelutvecklare är lata och mindre benägna att släppa en bra produkt?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Vill man ha collector's edition av ett spel man ser fram emot är det i många fall inte möjligt att vänta utan man måste förboka för att få tag på ett exemplar.
För vanlig utgåva, speciellt digital sådan, ser jag ingen anledning till att förboka om man inte får ett fördelaktigt pris.
Jag förbokade God of War: Ragnarök till PS5 för 499kr.
Tyckte det var värt risken och kunde avbokat om jag ville.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Det är ju inte problemet med att förboka. Det handlar om att utvecklaren inte behöver oroa sig lika mycket för leveransen av spelet till oss övriga vilket kan göra att det sänker kvalitén eller ren och skär money grab. Nu kommer ju detta hålla någorlunda standard med tanke på WB.

Ett utmärkt exempel är Skull & Bones. De sägs att det blivit uppskjutet igen på grund av fåtal förbokningar och de behöver förbättra det. Om tillräckligt många hade förbokat även fast kvalitén var undermålig hade de troligen skeppat spelet.

Istället kommer de förbättra spelet och arbeta hårdare tack vare att spelare inte förbokat. Utifall tillräckligt många förbokat hade vi nog sett spelet släppt för länge sen.

Men då kommer ju du att veta om spelets skick när det har släppts? Att spelet är ofärdigt blir ju bara ett problem för de som förbokade.

Vi andra promenerar ju bara vidare i livet och väntar på att spelet patchas ordentligt eller skiter i att köpa det helt.

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Men då kommer ju du att veta om spelets skick när det har släppts? Att spelet är ofärdigt blir ju bara ett problem för de som förbokade.

Vi andra promenerar ju bara vidare i livet och väntar på att spelet patchas ordentligt eller skiter i att köpa det helt.

Nej det är ett problem för alla. Många av de mest framgångsrikaste preorderkampanjerna har fått in mer än utvecklingskostnaden innan det ens är släppt. Det finns en orsak till varför inga företag betalar i förskott innan leverans när de gör inköp eller beställningar. De vet att förbetalt ger sämre produkt och/eller förseningar.

Medlem

Jag förbokar ofta om det är spel jag vill ha och ändå skulle köpa. Men så litar inte jag på reviews och absolut inte på användaråsikter heller, många spel jag älskat som haft låga betyg och många jag hatat som fått toppbetyg. Fortfarande inte hittat någon opartisk recensent som inte verkar påverkas av "hur man ska tycka", som gillar samma spel som jag. Med det sagt så förbokar jag inte det här då jag är skeptisk till att det ska bli bra, tycker det de visat känns sådär.

12
Skriv svar