Silent Hill 2 prioriterades för remake eftersom det är "sann, psykologisk skräck"

Robot
Silent Hill 2 prioriterades för remake eftersom det är "sann, psykologisk skräck"

Trots att vissa hos Konami ville börja med det första spelet.

#Bloober-team, #Konami, #Silent-hill-2-remake


Medlem

Comeback? Varför?
Silent Hill hade sin tid. Jag älskar ettan, en av mina absoluta favoriter. Det var en av de största upplevelserna för mig, kommer alltid att vara speciellt. Tvåan var också stort.
Capcom lyckades med att förnya Resident Evil och fortsätta att göra bra spel.

Konami var med och övervakade när Silent Hill-filmen gjordes...

Medlem

Skulle faktiskt ha varit trevligt om dom hade kört remakes i ordning av 1-4. Även om 2an är överlägsen så skulle dom kunna lyckats likt Resident Evil remake'sen gjorde.

Har även nämnt tidigare att jag inte riktigt litar på att Bloober lyckas med en SH2-remake. Det är främst den unika, "Twin Peaks-iga" atmosfären och känslan jag tror är svår att återge i en remake, speciellt från Bloober Teamet. Men blir gärna positivt överraskad.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Detta ser riktigt intressant ut. Jag orkade aldrig spela det pga kontroller och kamera (och här brukar jag ifrågasätta de som kritiserar tank-controls; glashus sprucket). Silent Hill har verkligen bra atmosfär och får man en uppgradering; både gällande grafik och kontroll, så håller tummarna på något bra.

(Tror första spelet jag känner lite hype inför, sedan cyberpunk 2077)

It's not a lake, it's an ocean

Det hade varit logiskt att börja med det första spelet, som dessutom är i störst behov av en remake.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Fezk:

Skulle faktiskt ha varit trevligt om dom hade kört remakes i ordning av 1-4. Även om 2an är överlägsen så skulle dom kunna lyckats likt Resident Evil remake'sen gjorde.

Har även nämnt tidigare att jag inte riktigt litar på att Bloober lyckas med en SH2-remake. Det är främst den unika, "Twin Peak-siga" atmosfären och känslan jag tror är svår att återge i en remake, speciellt från Bloober Teamet. Men blir gärna positivt överraskad.

Fast fallet med RE remakes var att det blev en remake på ettan till Gamecube för ~20 år sedan. Varav tvåans remake kom i modern tid. Skulle nog anse att remake-ettan är något preskriberad i den liknelsen 🙂

Medlem
Skrivet av MLundin:

Fast fallet med RE remakes var att det blev en remake på ettan till Gamecube för ~20 år sedan. Varav tvåans remake kom i modern tid. Skulle nog anse att remake-ettan är något preskriberad i den liknelsen 🙂

Jajo förvisso, om du vill ha mer specifikt, gör om Silent Hill 1-4 likt RE2-4, var min tanke.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Sann, psykologisk skräck kommer jag upplever om dom levererar ännu ett point - click spel som är dåligt optimerat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag måste vara en av få så tycker 1an är bättre än 2an. Hade gärna sett remake på det.

Medlem

Så sugen på detta, tycker att Team Bloober är helt rätt studio att ge sig på detta. Svårt att tänka mig någon annan studio som skulle kunna göra det bättre.

Sedan gick det ju fint att börja med RE 2 som remake så ser inte varför man inte skulle kunna börja med 2an med SH.

Medlem

Ettan hade... inte en remake. Men en reimagination i Shattered Memories.

Det enskilt bästa spelet att utnyttja Wii kontrollens alla förmågor. Telefonsamtal? Kjudet kommer ur wiimoten. Burkigt ljud? Det SKA vara det.
Vill du lysa med ficklampan? Bara peka.
Monster slm hoppar upp på dig från höger? Vifta bägge kontrollerna åt höger. Väksigt inutiativt.

Sen fanns NOLL HUD vilket kändes före sin tid. Karta? Mobilens GPS dyker upp på skärmen.

Sen var spelet inte det läskigaste... men slutet var bra. Och man påverkade storyn och grafiken på massa subtila sätt bara av vad man gör i spelet.

Vänder du kameran så du stirrar en tjej på brösten, eller tittar du på pinup affisher? Nästa gång polisen dyker upp klär hon sig... provokativt. Etc.

Inte världsklass, men det gjorde många saker bra.

Men med det sagt? Ettan kanske behöver en remake mer. Men tvåan är ju stjärnan i familjen. Så förstår att de valde det.

Medlem

1:an är min favorit , med många av dessa gamla spel så var det en sån wow-upplevelse ,det var nåt man inte hade sett tidigare,minns att jag och kompisen satt och gnuggade oss i ögonen "helt verklig grafik😅" 2:an var\är suverän den också men hade föredragit en remake på 1:an

Medlem
Skrivet av Tjobbing:

1:an är min favorit , med många av dessa gamla spel så var det en sån wow-upplevelse ,det var nåt man inte hade sett tidigare,minns att jag och kompisen satt och gnuggade oss i ögonen "helt verklig grafik😅" 2:an var\är suverän den också men hade föredragit en remake på 1:an

Ettan var unikt när det kom och är fortfarande det. Tror t ex inte jag sett nåt spel med den grafiken.

Reviewers noted that Silent Hill used real-time 3D environments, in contrast to the pre-rendered environments found in Resident Evil. Fog and darkness were heavily used to disguise the limitations of the hardware. Along with the grainy textures—also from hardware limitations—most reviewers felt that these factors actually worked in the game's favor; Francesca Reyes of IGN described it as "adding to the atmosphere of dilapidation and decay".

Mycket av det här går förlorat med en remake. Många spel från Playstation-eran hade en speciell atmosfär där man fick använda fantasin, just för att man inte kunde se allt.
Som de själva säger i en intervju:
"Thanks to the latest technology and Bloober Team's efforts, we've embodied those details players used to have to imagine."

En recensent fattade inte alls vad Silent Hill är:
Bobba Fatt of GamePro labeled Silent Hill a "shameless but slick Resident Evil clone"

Jag såg en video där de jämför Silent Hill 2, originalet och remaken. Remaken är snygg men känns mer som en film, och originalet känns som ett spel.

Medlem

Remake 1-4 vore fint

Skribent
Skrivet av Evilof:

Ettan hade... inte en remake. Men en reimagination i Shattered Memories.

Det enskilt bästa spelet att utnyttja Wii kontrollens alla förmågor. Telefonsamtal? Kjudet kommer ur wiimoten. Burkigt ljud? Det SKA vara det.
Vill du lysa med ficklampan? Bara peka.
Monster slm hoppar upp på dig från höger? Vifta bägge kontrollerna åt höger. Väksigt inutiativt.

Sen fanns NOLL HUD vilket kändes före sin tid. Karta? Mobilens GPS dyker upp på skärmen.

Sen var spelet inte det läskigaste... men slutet var bra. Och man påverkade storyn och grafiken på massa subtila sätt bara av vad man gör i spelet.

Vänder du kameran så du stirrar en tjej på brösten, eller tittar du på pinup affisher? Nästa gång polisen dyker upp klär hon sig... provokativt. Etc.

Inte världsklass, men det gjorde många saker bra.

Men med det sagt? Ettan kanske behöver en remake mer. Men tvåan är ju stjärnan i familjen. Så förstår att de valde det.

Shattered Memories var riktigt bra. Ett av de bästa spelen som kom på Wii enligt min mening. Som du säger så gjorde spelet en massa nytt och intressant. De här subtila sakerna som ändrades var verkligen unikt och hade gärna sett mer sådant idag. Sen glömde du musiken, riktigt bra även den!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Shattered Memories var riktigt bra. Ett av de bästa spelen som kom på Wii enligt min mening. Som du säger så gjorde spelet en massa nytt och intressant. De här subtila sakerna som ändrades var verkligen unikt och hade gärna sett mer sådant idag. Sen glömde du musiken, riktigt bra även den!

Behövdes inte nämnas.
Musiken är ALLTID bra i Silent Hill.
Jag har bara spelat 66% av ettan och Shattered Memories. Men jag har lyssnat på alla soundtracks i timmar sen kag tankade ned de första via DC++ under tidigt 00-tal.
Guld att de finns på Spotify med. Gjorde en playlist med alla låtar som är mer som vanlig musik, snarare än soundtrack, som jag lyssnar på regelbundet.

1
Skriv svar