The Last of Us-premiären en miljonsuccé - större än Game of Thrones-debuten

Robot
The Last of Us-premiären en miljonsuccé - större än Game of Thrones-debuten

Näst största HBO-premiären sedan 2010.

#hbo, #the-last-of-us


Medlem

Inte spelat spelet, men första avsnittet var bra!


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Inte spelat spelet, men första avsnittet var bra!

Jag föredrar spelet

Medlem

Jag är lite förvånad att serien har så många tittare direkt. Bra "word of mouth" kan locka tittare eftersom men att en serie baserad på ett spel är så här het direkt överraskar.

Medlem

Har ju inget annat val än att se ett åt gången...då jag redan va abonnent. Hade jag inte haft HBO innan hade jag väntat till 13mars o sett allt på en gång o sen sagt upp tjänsten.

Får se nu i sommar hur det blir, HBO Max ska ju försvinna och slå ihop med Discovery+

Skribent
Skrivet av Margy:

Jag är lite förvånad att serien har så många tittare direkt. Bra "word of mouth" kan locka tittare eftersom men att en serie baserad på ett spel är så här het direkt överraskar.

Den har marknadsförts väldigt hårt i USA med enorma billboards bl.a. Här i Sverige har ju HBO Max pumpat ut reklam för den i alla möjliga kanaler. (FB, IG, banners, m.m.)


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Tyckte första avsnittet var lite meh med tanke på längden. Hände så lite att sätta upp storyn. Eller så gick de för fort. Klart mest intressanta jag sett sen mandalorian

Medlem

Kul! Har fortfarande inte kollat själv men det är glädjande att se att det verkar ha blivit en succe och att så många är nöjda.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Var riktigt jäkla bra första avsnitt.
Gillar att de lagt till lite nya grejer så även om man kört spelet fick man iaf se lite nya saker o händelser så det blev lite mer spännande.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Kul att en serie som följer ursprungsmaterialet går riktigt bra. Amazon och Netflix kanske kan ta lärdom av HBO där.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Jag föredrar spelet

Ska erkänna att jag spelade första 5 minuterna, och tappade intresset, vilket jag inte gjorde med serien!


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Ibenaben:

Kul att en serie som följer ursprungsmaterialet går riktigt bra. Amazon och Netflix kanske kan ta lärdom av HBO där.

När jag tänker på det, alltså hur tråkigt är det inte om man ska göra någon kopia av ett ursprungsmaterial. Vad är det ens för mening då.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Ska erkänna att jag spelade första 5 minuterna, och tappade intresset, vilket jag inte gjorde med serien!

Smaken som 🍑

Medlem
Skrivet av B-itta:

Smaken som 🍑

Jag gillar persikor.


signatur

IDKFA

Lovar gott inför redigt hängivna tolkningar framöver. Så vi slipper skiten som varit.

Inte sett ännu, ska försöka åtgärda det ikväll.

Men spelen är det bästa jag upplevt i story-sammanhang så har ganska så höga förväntningar.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Jag föredrar spelet

Jag föredrar båda


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

När jag tänker på det, alltså hur tråkigt är det inte om man ska göra någon kopia av ett ursprungsmaterial. Vad är det ens för mening då.

Värdet ligger väl i att det tolkas via ett annat medium och därför kan ge annan känsla?

Exempelvis så kan jag tycka det är kul när en bok blir till film, det är roligt att se hur karaktärer och miljöer gestaltas. Även om det tyvärr blir skit många gånger.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Ibenaben:

Kul att en serie som följer ursprungsmaterialet går riktigt bra. Amazon och Netflix kanske kan ta lärdom av HBO där.

Mycket antagande här att TLoU-serien är bra och framgångsrik just för att de följer källmaterialet, och inte att en bra TV-serie är en bra TV-serie, och att en dålig TV-serie är en dålig TV-serie. Oavsett om man slaviskt följer källmaterialet eller inte.

Medlem

Jag väntar på * Hela serien

Medlem

Jag tycker första avsnittet var sevärt och underhållande.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av A1200G:

Såg precis halva 1a avsnittet...oh boy, så besviken! 😥

Så ammatörmässigt gjort så det inte sant! För det första, Joel är 36 år gml och har en 16 årig dotter som är adopterad!? Dvs 0 (zero) resemblance! Tommy, Joels bror, är lik Joel lika mycket som jag Mike Tyson...dvs 0 (noll) 🙂 Snacka om cognitive dissonance!

Sättningen, skådespeleriet, statisterna påminner om High Chaparral dvs något som högstadieelever har gjort under sin bild och musik lektion.

Nähä, nu glömmer vi serien, spelen var outstandiga men detta var lågvattenmärke.

Betyg 0/10 👎 🤷

Om du kan nå dessa slutsatser efter ett halvt avsnitt känns det som att du har andra problem än kvaliteten på serien?

Varför skulle dottern vara adopterad? Varför skulle det spela någon roll om hon vore adopterad?

Medlem
Skrivet av A1200G:

Såg precis halva 1a avsnittet...oh boy, så besviken! 😥

Så ammatörmässigt gjort så det inte sant! För det första, Joel är 36 år gml och har en 16 årig dotter som är adopterad!? Dvs 0 (zero) resemblance! Tommy, Joels bror, är lik Joel lika mycket som jag Mike Tyson...dvs 0 (noll) 🙂 Snacka om cognitive dissonance!

Sättningen, skådespeleriet, statisterna påminner om High Chaparral dvs något som högstadieelever har gjort under sin bild och musik lektion.

Nähä, nu glömmer vi serien, spelen var outstandiga men detta var lågvattenmärke.

Betyg 0/10 👎 🤷

Troll.

Medlem
Skrivet av Peer165:

Aldrig läst så skämmig svengelska.

Medlem

Så länge sen jag spelade spelet att jag inte helt kan säga vad som lagts till eller saknas, men en stark start, ska bli intressant att se vidare!

Medlem
Skrivet av Margy:

Om du kan nå dessa slutsatser efter ett halvt avsnitt känns det som att du har andra problem än kvaliteten på serien?

Varför skulle dottern vara adopterad? Varför skulle det spela någon roll om hon vore adopterad?

Det skulle inte spela någon roll. Om det följde LOGIKEN i spelet.

Varför ens göra så uppenbara diskrepanser? 🤔🤷

Medlem

Jag har inte spelat spelet. Jag tyckte dock att första avsnittet var "ok", jag hade nog förväntat mig mer. Den kändes väldigt "billig" och skådespeleriet lämnar mycket att önska. Storyn kändes dock helt ok. Jag kommer titta vidare och förhoppningsvis blir den bara bättre, men det är verkligen inget jag kommer kasta mig över när nästa avsnitt kommer.

Medlem

Jag blev besviken. Trist handling, inte så påkostat och svagt skådespeleri.

House of the Dragon spelar i en helt annan liga, så fantastiskt på alla sätt.


signatur

Memento Mori

Geeks Gaming
Skrivet av A1200G:

Det skulle inte spela någon roll. Om det följde LOGIKEN i spelet.

Varför ens göra så uppenbara diskrepanser? 🤔🤷

Vaddå för diskrepans?

Det vi vet om Joel, om jag minns rätt, är att hade en fru som han fick en dotter med. Kort efter dotterns födsel drog dock frugan pga något som Joel inte vill prata om. Följer man den storyn är dottern alltså INTE adopterad utan Joel är pappan

Hela adoptionsgrejen är ju något du själv tagit för givet 🤷‍♂️

Medlem

Blev besviken att dom släpper ett avsnitt i veckan. Hade nog lätt binge-tittat första säsongen, särskilt som första avsnittet höll bra nivå


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av A1200G:

Såg precis halva 1a avsnittet...oh boy, så besviken! 😥

Nähä, nu glömmer vi serien, spelen var outstandiga men detta var lågvattenmärke.

Betyg 0/10 👎 🤷

Förstår inte riktigt vad du pratar om, det håller väldigt fin klassisk HBO-kvalitet.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

12
Skriv svar