Spelar man 6 000 timmar Red Dead 2 på Stadia får man belöning av Rockstar

Robot
Spelar man 6 000 timmar Red Dead 2 på Stadia får man belöning av Rockstar
Medlem

Älskade alla GTA spel och Red Dead 1.
Men Red Dead 2 var alldeles för woke.
Stänger av sånt direkt.
Betyg 1/5. Kunde ha varit mindre woke.

Medlem

Bara låta Stadia vara igång nonstop dygnet runt i 250 dagar, inga konstigheter.

Medlem

Hyggligt av Rockstar, så här mycket kärlek har de inte gett Red Dead Online sen det släpptes.

Men liknande problem kommer bara att bli vanligare i framtiden. Vore kul om branschen kunde komma överens om nån gemensam tjänst som hanterar alla profiler, sparfiler och achievements, oberoende av vad man spelar på.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av ohGr:

Älskade alla GTA spel och Red Dead 1.
Men Red Dead 2 var alldeles för woke.
Stänger av sånt direkt.
Betyg 1/5. Kunde ha varit mindre woke.

Woke hur då?

Medlem
Skrivet av ohGr:

Älskade alla GTA spel och Red Dead 1.
Men Red Dead 2 var alldeles för woke.
Stänger av sånt direkt.
Betyg 1/5. Kunde ha varit mindre woke.

Jag började läsa ditt inlägg, men det blev alldeles för fånigt.
Stänger av sådant direkt.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Woke hur då?

Du behöver inte ens fråga. Det är det vanliga. Spelet har en viss mångfald bland karaktärerna. En väldigt stark kvinnlig NPC. Tar upp saker som rasrelationer och hur marginaliserade grupper behandlas. Du vet, sådant som förstör underhållning och rent generellt leder till samhällets undergång och en ras av ödlepersoner som kommer marschera längs våra gator väsande sin kampsång.

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Du behöver inte ens fråga. Det är det vanliga. Spelet har en viss mångfald bland karaktärerna. En väldigt stark kvinnlig NPC. Tar upp saker som rasrelationer och hur marginaliserade grupper behandlas. Du vet, sådant som förstör underhållning och rent generellt leder till samhällets undergång och en ras av ödlepersoner som kommer marschera längs våra gator väsande sin kampsång.

<Uppladdad bildlänk>

Jag blir fan galen när man inte får spela som en vit man med mörkt hår och skäggstubb, eller det fick man ju iofs men det räcker inte, kvinnorna får gärna vara riktigt oförmögna att klara något utan min hjälp och karaktärer av annan ras än vit bör gärna porträtteras som de mestadels gjort innan år 2000. Allt annat är bara wokeism som förstör våra spel och gör våra barn gay etc, typ

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Du behöver inte ens fråga. Det är det vanliga. Spelet har en viss mångfald bland karaktärerna. En väldigt stark kvinnlig NPC. Tar upp saker som rasrelationer och hur marginaliserade grupper behandlas. Du vet, sådant som förstör underhållning och rent generellt leder till samhällets undergång och en ras av ödlepersoner som kommer marschera längs våra gator väsande sin kampsång.

<Uppladdad bildlänk>

Ja alltså don't get me wrong, i vissa fall kan jag personligen också tycka att viss media idag kan vara lite för "woke", men jag ser verkligen inte hur RDR2 skulle kunna vara det.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Ja alltså don't get me wrong, i vissa fall kan jag personligen också tycka att viss media idag kan vara lite för "woke", men jag ser verkligen inte hur RDR2 skulle kunna vara det.

Det som skulle tyckas vara ”woke” är att det finns för lite vuxet innehåll. Du kan inte gå till ett horhus och se bara bröst eller ha sex. Det enda som går är att bada. Du kan inte dejta heller vilket är tråkigt.
Sen att vissa NPC:er inte går att skjuta på eller skada för dom ska skyddas för dom tillhör urbefolkningen, vilket drar ner på friheten. Det är ju just friheten som är attraktiv i Rockstars spel. Och börjar dom begränsa saker blir det inte lika kul längre.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Älskade alla GTA spel och Red Dead 1.
Men Red Dead 2 var alldeles för woke.
Stänger av sånt direkt.
Betyg 1/5. Kunde ha varit mindre woke.

Oj intressesant. Jag brukar tycka att man ibland " går woke" bara för saken skull. Och det brukar sällan bli bra när man skriver in en karaktär som ska vara "woke" bara för att det ligger rätt i tiden.

Men Red Dead 2 ser jag inte alls som något woke-sökande spel. Utan jag tycker allt är kanon (förutom att någon speciell dör)

Medlem

Önskar verkligen att dom gav spelet lite mer kärlek. Spelade online väldigt mycket första året men sen verkar det inte ha hänt så mycket efter det. Några nya yrken men inget storybaserat eller liknande.


signatur

PSN: OAKTHYR

1
Skriv svar