Diskutera - Drömspelet att göra film/tv-serie av är..?
Bioshock.
https://youtu.be/yiNgUEpVadk
Det är väl på G?
Age of Empires. Tv-serie där varje säsong är olika tider och slag i historien. Lärorikt och mycket stridande.
Missat att Discovery Channel finns?
Själv hoppas jag på Fallout (att den blir av) och GTA. Vi behöver fler Bank-heist filmer, som "Oceans" och med Steven Ogg som Trevor skulle det bli skitkul!
(Fan, nu vill jag spela GTA5 igen!)
Själv hoppas jag på Fallout (att den blir av) och GTA. Vi behöver fler Bank-heist filmer, som "Oceans" och med Steven Ogg som Trevor skulle det bli skitkul!
Ja, för rån-filmer finns ju inga 🤣
Antar att du har sett Heat? Ett av GTA V-rånen är i princip taget direkt ur filmen.
Red Dead Redemption 2 naturligtvis!
^- This. Önskar mig inget hellre
Definitivt Diablo. Tror animerat hade blivit bäst, med mycket mörker, våld och slakt. Som Castlevania-serien på Netflix fast några nivåer mörkare och jävligare.
Devil May Cry i stil med Supernatural. Där det finns ett mål att ha ihjäl en mäktig demon som en röd tråd, men där avsnitt kan handla om slakten av olika demoner under resans gång.
Zelda. Animerad. Avsnitten kan baseras på olika tempel med lite utforskande av världen mellan varven.
Ännu en dag i paradiset.
Jag minns att jag skrev till Blizzard för cirka 15 år sen om en önskan att göra Starcraft till film. Jag fick faktiskt ett svar vilket gjorde mig glad, men inte över svaret. ”Vi är ett spelföretag som tillverkar spel, inte ett filmföretag som tillverkar film.”
Nu i efterhand är jag nog glad för det torra fantasilösa svaret :).