New game plus släppt till The Callisto Protocol

Robot
New game plus släppt till The Callisto Protocol

Spela om spelet (som färre än väntat spelat).

#the-callisto-protocol


Medlem

"Om du inte gillade spelet första gången, se fram emot att inte gilla det ännu mer all over again med New Game+!"

*väldigt trötta golfapplåder*


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ha ha /\ själv så tycker jag att det är ett helt ok spel. Men det blir lite för mycket slaktade så jag spelar sakta men säkert lite då och då. Men jag ångrar verkligen inte mitt köp(men game+ är jag inte intresserad av för det).

Medlem

Jag gillade spelet tills man kom till tredje akten och combaten blev bedrövlig och meny systemet visade sin fula sida. Kommer inte spela detta igen.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Så otroligt snygg grafik men allt annat var svagt.

Förstår inte hur en erfaren utvecklare som killen som skapade Dead Space kunde göra så många tabbar- värdelös combat, quick time effects, oengagerande story, repetitivt, tråkiga fiender, mesig gore, simpelt system för vapen och uppgraderingar (smalt utbud och det lilla som fanns gjorde ingen skillnad), tråkiga sektioner där man långsamt fick krypa.

Att undvika åt sidorna i melee-combat kändes både onaturligt och arkadigt. Men särskilt illa var när man fick nån slags pistol med en patetisk spelmekanism där man först slog med batongen så kommer det upp en indikator, ett automatiskt sikte för pistolen där man bara tryckte av ett skott för att avliva monstret. Så hjärndött.

En dålig sak som inte bara Callisto led av utan kännetecknar nästan alla AAA-spel: det är så jäkla ospännande. Jag förstår inte hur svårt det ska vara att lägga in dynamik, variation, överraskningar, utmaning. Varför ska en miniboss alltid så tydligt annonseras? Den kommer ensam och både scenen och koreografin avslöjar att den är en aning tuffare och kanske kräver QTEs men den är alltid lagom svår (dvs inte svår alls), det är aldrig utmanande. Däremellan möter man horder av exakt likadana trash mobs. Variationen av monster var extremt liten.

Så slätstruket och förutsägbart. 0 spänning, 0 utmaning. Jag kände mig kränkt.

Tiden var rätt och allt var som upplagt för succé med en ny spelserie och jag ville verkligen gilla det här spelet men det blev en total flopp.

Speldesign är uppenbart en svår konst.

Du pricka alla punkter, GJ.

Medlem

Nice Ser fram emot att spela igenom det igen!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Jag råkade radera mitt inläägg ovan. Pris man betalar för fredagsfylla. 😵‍🥴🥺😥😢😭


signatur

Memento Mori

Medlem

Ett spel med helt klart brister, men jag hade kul med det. Blir o prova detta! 😁👌

Avstängd

Tråkigt,trasigt och opolerat skräp.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag råkade radera mitt inläägg ovan. Pris man betalar för fredagsfylla. 😵‍🥴🥺😥😢😭

Du hade tur att du hann bli citerad så inläggets budskap lever kvar. Vilket är glädjande då det är ett bra inlägg.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag har inte klarat ut det än, har som inget större sug. Men känner att jag måste så jag kan sälja bort det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Du hade tur att du hann bli citerad så inläggets budskap lever kvar. Vilket är glädjande då det är ett bra inlägg.

Vad gulligt av dig.


signatur

Memento Mori

Medlem

Har kört igenom spelet 1 gång det får räcka...

Medlem

Alldeles för många kränkta röster som gav sig på något de uppenbarligen borde avstått från. Tvekar man så kolla runt lite och se vad folk tycker om spelet på bägge sidorna. Vi är många som gillar Callisto starkt men det är alldeles uppenbart att det inte är tillräckligt för att rädda vare sig studion eller spelets potentiella framtid. Sorgligt inte minst inom något så nichat som sci-fic skräck.

Med det sagt så är spelet väldigt atmosfäriskt, skitsnyggt med mycket komplex geometri/desgin/ljussättning och grova motorförändringar som sätter det långt ifrån allt generiskt ue-skräp.

Stridssystemet är en vanesak, det känns köttigt och jag gillar det, kanske inte för alla men det ju precis design för alla man annars klagar på. Design för alla är design för ingen.

Variationen av fiender är OK, däremot är bossarna och hur man strider mot dem är bland spelets svagaste punkt utan tvekan. PC releasen var också misskött men hanterades ganska snabbt.

Spelet i sig är faktiskt rätt buggfritt och så här fem genomspelningar senare har jag bara stött på 2 buggar. Att enstaka förmål faller genom marken i hangaren och att fiender dör om de placeras på föremål med GRP.

De har snabbat på några animationer som hälsa, ladda och byta vapen då vissa tydligen behövde slight-of-hand perk för att klara en utmaning, tyvärr ser de animationerna då betydligt mindre realitiska ut i 2-3x fart.

Jag hade önskat lite mer skräckelement då spelet är oroligt atmosfäriskt när inget händer, tyvärr kapitaliseras det inte på så himla mycket. Det är synd att de inte skippade last-gen också vilket gör att det blir lite väl mycket ventilationer och trånga utrymmen att röra sig igenom bara för att.

NG+ är välkommet och anledningen till ytterligare en tur genom spelet. Nästa vecka väntar Dead Space

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Tråkigt,trasigt och opolerat skräp.

Synd att din kopia av spelet var trasigt och opolerat skräp. Medan min kopia var hur bra som helst. Inga kraschar, inget lagg sen ingen polering alls.

Årets sci-fi skräck top 1. 10/10.

Avstängd
Skrivet av submariner:

Synd att din kopia av spelet var trasigt och opolerat skräp. Medan min kopia var hur bra som helst. Inga kraschar, inget lagg sen ingen polering alls.

Årets sci-fi skräck top 1. 10/10.

Du vet om att det är fult att ljuga va?

Medlem

Spelar sällan om spel och klarade ut det i onsdags och om jag skulle sätta betyg skulle det vara en 4

Medlem

Ska själv påbörja en ny omgång ikväll. Bara spelat det en gång och tyckte man kunde uppgradera sina vapen för lite för en omgång, har därför väntat in NG+ istället för att spela om från scratch igen. Det bästa med Dead Space var att NG+ funkade ypperligt från start i alla 3 spelen.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Tråkigt,trasigt och opolerat skräp.

Troll eller bara dags för en optiker 🙃😆

Medlem

Gillar den grafiska stilen i spelet jag måste bara komma till skott och spela det

1
Skriv svar