Nytt Switch-skin till Steam Deck är lagligt enligt advokater (som fått betalt för att säga det)

Robot
Nytt Switch-skin till Steam Deck är lagligt enligt advokater (som fått betalt för att säga det)

Oklart om Nintendo håller med.

#steam-deck, #switch


Medlem

Det är bara Erin Brockovich och Jan Schlichtmann som inte tar betalt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Klart det är lagligt. Nintendo är bara rädda för att Steam deck är bättre och mer värt än Switch.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Underhållande om inte annat


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Klart det är lagligt. Nintendo är bara rädda för att Steam deck är bättre och mer värt än Switch.

Switch spelar åtminstone jag för Nintendos egna spel Finns spelen tillgängliga på PS5 eller PC kör jag dem hellre där.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Klart det är lagligt. Nintendo är bara rädda för att Steam deck är bättre och mer värt än Switch.

Nja, de är inte det minsta rädda, tveksamt om de ens har koll på vad en Steam Deck är.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Nja, de är inte det minsta rädda, tveksamt om de ens har koll på vad en Steam Deck är.

Jobdet var stor uppståndelse på youtube nör nintendo striked på allt Steam deck matrial som innehöll spel från Nintendos konsoler på Steam decken.
Youtube tog ner videos. Men sen när kreatörerna började med att visa sina original switch spel, ds spel mm innan videos, så godkände inte youtube Nintendos krav att ta ner filmerna längre.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jobdet var stor uppståndelse på youtube nör nintendo striked på allt Steam deck matrial som innehöll spel från Nintendos konsoler på Steam decken.
Youtube tog ner videos. Men sen när kreatörerna började med att visa sina original switch spel, ds spel mm innan videos, så godkände inte youtube Nintendos krav att ta ner filmerna längre.

Ah ok. Nintendos jurister är iofs hårda mot allt och alla, tänkte mer på att Steam Deck är en så liten aktör jämfört med Switch, det finns liksom inget som hotar dem rent affärsmässigt, inte just nu iallafall.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Klart det är lagligt. Nintendo är bara rädda för att Steam deck är bättre och mer värt än Switch.

Oh ja, Nintendo är så rädda utav en handheld som knappt sålda. Det är väääldigt nytt att Nintendo gör copyright strikes på Youtube som har Nintendo saker i sig, absolut har det bara att göra med att Steam Deck kommer göra att Nintendo går i konkurs.

Medlem

Vara skulle Nintendo vara glad över att någon använder deras design till en annan produkt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Vara skulle Nintendo vara glad över att någon använder deras design till en annan produkt.

precis låter ju som copyright brott.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

precis låter ju som copyright brott.

Inte copyright men möjligtvis trademark.

Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Inte copyright men möjligtvis trademark.

Inte trademark men möjligen mönsterskydd.

Edit: eller varumärkesskydd

Medlem

Vet inte varför jag gillar't, men jag gillar't! Dbrand verkar rätt roliga tbh. Hoppas på fler roligheter!

Medlem

En Switch Pro utan fysiska kassetter? Då hoppar jag den

1
Skriv svar