Fatshark ber om ursäkt för Darktides skick och försenar Xbox-versionen

Robot
Fatshark ber om ursäkt för Darktides skick och försenar Xbox-versionen

"Vi har inte levererat vad vi siktade på."

#Fatshark, #Warhammer-40k-darktide


Medlem

Aj trots alla förseningar blev det fel ändå. Trist...

Medlem

Känns som väldigt återkommande när det gäller just warhammer och gw. Spelen är verkligen aldrig färdiga med undantag för total war.

Medlem

Hoppas att de kan få ordning på spelet, den grundläggande spelkänslan, stämningen och allt är så jävla trevligt, men innehållsmässigt känns det verkligen som någon slags early access. Bara att de har ett achievement gällande något som kallas "Flash Mission" men att något sånt fortfarande inte dykt upp månader efter release är ett rätt bra exempel. Dåligt skött release, men ack så tillfredställande gameplay.

Medlem

Vill verkligen ha detta till min Series X.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Känns som väldigt återkommande när det gäller just warhammer och gw. Spelen är verkligen aldrig färdiga med undantag för total war.

Håller inte med dig, detta är ett modernt spelutvecklingsfenomen. Har inget med warhammer licensen eller GW att göra.


signatur

I drank what?

Medlem

Har fått mitt roliga från spelet i det skicket det är idag. Så har lagt det på hyllan och väntar på ändringarna.

Medlem

Hur länge ska spelföretag få släppa ofärdiga spel, och allt de behöver göra är att be om ursäkt ”så glömmer vi det här”. Så jäkla dåligt är det!

Medlem

Känns ju lite extra surt att spelet inte fungerar som det ska men en shop med cosmetics är på plats

Tor
Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Känns som väldigt återkommande när det gäller just warhammer och gw. Spelen är verkligen aldrig färdiga med undantag för total war.

Jag håller med dig över lag, jag skulle säga att GW skulle behöva lägga mer tid på kvalitetskontroll när de licensierar ut spel.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Känns som väldigt återkommande när det gäller just warhammer och gw. Spelen är verkligen aldrig färdiga med undantag för total war.

Senaste Warhammer Total War var ju också väldigt ofärdigt vid release och är fortfarande det sämsta i trilogin, otroligt steg i fel riktning för TW spelen. Kolla bara hur bra ettan och tvåan var vid release med solida kampanjer. Kampanjen som följer med är otroligt svag och ”huvudinnehållet” som är det roliga, Immortal Empires, kräver att man äger alla 3 spel för att ens kunna lira.
Det med ofärdiga spel som försöker suga ut mer pengar än inköpskostnaden är ett modernt fenomen och inget med Warhammer i sig att göra. Kolla bara hur bra och kompletta Chaos Gate (2022), Mechanicus (2018), eller Battlesector (2021) blev. Vermintide 1 och 2 blev också ganska bra spel, tror mer det är TenCent som influerat kvalitén i hopp om mer vinst, de köpte ju majoritet i Fatshark för något år sen.

Medlem

Grymt spel, man får chilla lite med inställningar bara! Känns nästan hemskt när ett par ogryns mejar ner en horde med dom där ork liknande automatkanonerna..

Medlem
Skrivet av Therant:

Hur länge ska spelföretag få släppa ofärdiga spel, och allt de behöver göra är att be om ursäkt ”så glömmer vi det här”. Så jäkla dåligt är det!

No Man's Sky visade hela spelindustrin hur lätt man kan styra folks åsikter om något. Visst fixade de till deras spel långt om länge ... men att spelarna bara accepterade att utvecklarna lurade sig till flera år av "Early Access" är ett stort problem.

Vi konsumenter borde vara bra mycket hårdare mot sånt här. Early Access är ett koncept som borde kosta utvecklarna något. Antingen genom prislappen eller att folk helt enkelt håller sig borta från det tills det är klart... men så är det tyvärr inte idag.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Senaste Warhammer Total War var ju också väldigt ofärdigt vid release och är fortfarande det sämsta i trilogin, otroligt steg i fel riktning för TW spelen. Kolla bara hur bra ettan och tvåan var vid release med solida kampanjer. Kampanjen som följer med är otroligt svag och ”huvudinnehållet” som är det roliga, Immortal Empires, kräver att man äger alla 3 spel för att ens kunna lira.
Det med ofärdiga spel som försöker suga ut mer pengar än inköpskostnaden är ett modernt fenomen och inget med Warhammer i sig att göra. Kolla bara hur bra och kompletta Chaos Gate (2022), Mechanicus (2018), eller Battlesector (2021) blev. Vermintide 1 och 2 blev också ganska bra spel, tror mer det är TenCent som influerat kvalitén i hopp om mer vinst, de köpte ju majoritet i Fatshark för något år sen.

Efter att Tencent kom in i bilden började Vermintide 2 få gratis content, det här är 100% Fatshark och ingenting annat. Cosmetic shoppen skyller jag på Tencent, men inte kvalitén i övrigt. Fatshark har blivit kritiserat av tidigare anställda väldigt många gånger så jag tror nog att problemet ligger i deras ledning, eller brist på ledning.

Medlem
Skrivet av Therant:

Hur länge ska spelföretag få släppa ofärdiga spel, och allt de behöver göra är att be om ursäkt ”så glömmer vi det här”. Så jäkla dåligt är det!

Så länge som folk köper det, jag har i det stora hela börjat vänta åtminstone 1 eller 2 veckor innan jag skaffar ett spel, eller skaffa det på öppna havet först för att se om det är värt att köpa, men folk gör inte det, de köper det ändå, kolla bara hypen kring Diablo 4, hur fan kan AB har någon som helst trovärdighet kvar?

Medlem
Skrivet av Esri:

Så länge som folk köper det, jag har i det stora hela börjat vänta åtminstone 1 eller 2 veckor innan jag skaffar ett spel, eller skaffa det på öppna havet först för att se om det är värt att köpa, men folk gör inte det, de köper det ändå, kolla bara hypen kring Diablo 4, hur fan kan AB har någon som helst trovärdighet kvar?

klokt val. Jag har tagit det ett steg längre och inväntar reor på spel. sådär minst 30%. Det kan ju dröja månader, men det gör verkligen inget alls då det fullkomligen strömmar in spel mest hela tiden. Men på detta sätt så är spelet testat under lång tid, har fått många patchar, samt att det är betydligt billigare än vid släppet, typ 300-500kr för i min värld, ett helt nytt och fungerande spel, perfa!

Och btw håller jag helt med dig angående Dibbe4 och Blizzard. Hur f*n kan man frivilligt köpa spel från det företaget vid ett släpp. De gör bort sig gång efter annan, men nej, alla köper skiten ändå.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Håller inte med dig, detta är ett modernt spelutvecklingsfenomen. Har inget med warhammer licensen eller GW att göra.

Det stämmer att det händer generellt, dom flesta spelen blir patchade kontinuerligt dock.
Gällande gw så är det ofta tvärdött.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Det stämmer att det händer generellt, dom flesta spelen blir patchade kontinuerligt dock.
Gällande gw så är det ofta tvärdött.

Vilka spel är abandonware som är GW? Tycker de patchas och hålls vid liv länge, till och med när de semi-floppar som tex Space Hulk Deathwing.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Vilka spel är abandonware som är GW? Tycker de patchas och hålls vid liv länge, till och med när de semi-floppar som tex Space Hulk Deathwing.

Har inte sagt att det är abandonware. Snarare att det alltid är ofärdigt jävligt länge.

1
Skriv svar