Robot
Forspoken

Alice i Underlandet-upplägget möter Final Fantasy-tematiska monster. Är Forspoken det ljus i januari-mörkret vi väntat på?

#forspoken


Medlem

Gick från ett superintressant spel till en flopp. Tråkigt.

Medlem

Har aldrig upplevt en så tom och tråkig värld som i Forspoken, det evig kacklandet mellan spelaren och hennes armband gjorde inte saken bättre.

Medlem

Efter att ha sett spelet på FZ´s stream så var betyget väntat.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Det går inte så bra nu för square enix.

Medlem

AAA industrin levererar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

" Och när jag inte trodde det kunde bli mer tokigt dyker Kosmoskattens lilla kusin upp och blir min gosiga sängpolare i Pilgrim Refugee-husen"

Ååh, tänk om det skulle kunna dyka upp ett Dr Snuggles spel, det vore grejer det.

Nä, Forspoken lär nog inte många köpa.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

RmK
Medlem

Jättetråkigt att de har levererat en så medelmåttig story för parkour och combat ser riktigt cool ut. Jag fick spelet via AMD:s kampanj för grafikkort så jag kommer ändå testa om det är värt att spela gratis.

Redaktör
Ponny

Känner jag mig själv rätt lär jag plocka upp det på någon rea nån gång, och begrava det i backloggen. Mitt första intryck för flera år sedan hade "wow"-faktor, men det har blivit undan för undan en "ojojoj"-faktor.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Aaah. Får upplevelsen att det är ett spel man köper på rea om ett år för att man har speltorka, och så spelas det endast ett par timmar.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Redaktör
Ponny
Skrivet av lonian:

Ååh, tänk om det skulle kunna dyka upp ett Dr Snuggles spel, det vore grejer det.

OT! Stöttar precis allt med den meningen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Vilken tur att man inte förbokar/förköper.

Men det var inga bra vibbar när folk inte fick recensions-ex i tid till release.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Går det klicka förbi mellansekvenser eller är det tiktok som gäller under tiden?

Medlem

haha, jadu.....bra start på 2023. Då är ribban satt, nu kan allt bara bli bättre, eller? Och de har mage att ta 700 kr+ för detta? Kan inte heller se hur detta kan vara så krävande? Ser ju ut som ett spel som är 10 år+ gammalt. Har tittat på diverse andra videor och ser som bäst ut som något som borde ligga kvar i early access.

Forspoken ser ut att vara ett spel som skulle kunna följa med i ett paket från kellogg's frosties.

"Forspoken vill vara mängder av olika saker utan att vara riktigt bra på någon av dem", japp. Spelet lider av en identitetskris.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Känns som ett spel som kommer dyka upp på ps+ extra inom ett år.

Medlem

Såg IGN review på youtube igår. Det är riktigt illa när man inte ens orkar se klart på det pga. så fruktansvärt tråkigt.

Manuset ska vi inte ens gå in på. Och huvudkaratärens drag. Har man gått in med inställningen att man som spelare ska hata henne så mycket som möjligt? Helt onödiga svordomar och "woke" snack som verkligen inte passar in. Känns som att det är skrivet av äldre personer som tror sig veta hur ungdomar pratar idag.

Ne. Håll er borta. Usch.

Medlem

Låter som ett spel som snart dyker upp på Gamepass och PS+ soptippen.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Tagit mig igenom storyn snart. Under förväntan, så klart, men helt ok.

I alla fall inte lika tråkigt som Valkyrie Elysium.

Medlem

På tal om intron så tycker jag God of War: Ragnarök sätter en bra nivå hur en första 1-2 timmar av ett spel ska utspelas. Förvisso så är ju redan storyn etablerad i det spelet, men ändå.

Skribent
Skrivet av Adventure Time:

Går det klicka förbi mellansekvenser eller är det tiktok som gäller under tiden?

Ja. Jo det går. Problemet är att spelet kör någon fade to black-grej även i spontana cut-scenes med NPC vilket bara drar ner tempo och ibland när man tror att spelet fryser till, kan det vara för att någon info öppnar menyrutan för 1001020210 gången.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Tråkigt men väntat. Det går sådär för Square Enix, men även det är väl väntat när de har en cryptobro som CEO?

Lägger fortsatt hoppet till FFXVI och, i ännu större utsträckning, VII Rebirth.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Det går inte så bra nu för square enix.

Nånstans läste/såg jag att det japanska teamet kompletterades med ca 20 st amerikanska konsulterande utvecklare av något slag. Vilket jag tycker är märkligt med tanke på hur självständiga och egensinniga japaner brukar vara.

Säkert detta är förklaringen till New York-temat och dialogerna och kanske vad som nämns i recensionen att det "vill vara mängder av olika saker", "Det är oklart vad som gått snett under utvecklingen, kanske är det den berömda ”för många kockar"".


signatur

Memento Mori

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

”för många kockar"".

Writers:
Todd Stashwick
Allison Rymer
Gary Whitta
Amy Hennig

Redan här börjar man fatta att många viljor ska samsas.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Tråkigt men väntat. Det går sådär för Square Enix, men även det är väl väntat när de har en cryptobro som CEO?

Lägger fortsatt hoppet till FFXVI och, i ännu större utsträckning, VII Rebirth.

Reunion verkar ju rätt trevligt ut och Stranger of paradise var väl "ok".
Så jag skulle inte säga att dem är helt döda just nu. Gillade FF15(i alla fall efter alla uppdateringar) och FF7:Remake(skönt med ny story i FF7 världen).

Så jag har i alla fall hopp om Square-Enix framtid, fast jag hoppas detta vart en knäpp på nosen som får dem att vakna till lite.
Square-Enix spel med krav på senaste generationen tillsammans med en komponent motor har ju högt potential i alla fall, kan ju se riktigt bra ut och flyta på fantastiskt.

Medlem

Jag har sett flera som klagat på grafiken. Själv är jag inte tillräckligt intresserad av spelet för att detaljgranska något, men jag kommer ihåg flera nyheter i stil med den här:
https://www.gamebyte.com/forspoken-could-be-the-best-looking-...

Man undrar ju vad som hände...

Quake-konnässsör

Kändes ganska givande när de gick u och sa att ingen fick recensera spelet innan släpp.

Sen såg jag att spelet kostade 80 euro på steam, lär väl kunna sätta lite mera krav 8m de höjer priset också. Men rösta med plånboken lär det smaka för dem.

Lite synd, spelet såg intressant ut.

Inaktiv

Let it burn.
80€ skräp.

Redaktör
Skrivet av almblad:

Kändes ganska givande när de gick u och sa att ingen fick recensera spelet innan släpp.

Sen såg jag att spelet kostade 80 euro på steam, lär väl kunna sätta lite mera krav 8m de höjer priset också. Men rösta med plånboken lär det smaka för dem.

Lite synd, spelet såg intressant ut.

Det var vissa som inte fick kod att recensera, högst oklart varför. Däremot verkar de ha hållit hårt i pc- versionen.


signatur
Medlem

Smart av dem att hålla i recensionerna. Som när man gjorde GT7 ännu sämre efter att alla recenserat det. Synd för de som förhandsbokat.

Medlem
Skrivet av Adventure Time:

Går det klicka förbi mellansekvenser eller är det tiktok som gäller under tiden?

Tiktok är ju ännu sämre/värre. 😋

123
Skriv svar