"Sannolikt" för The Last of Us säsong 2, enligt tv-seriens Ellie

Robot
"Sannolikt" för The Last of Us säsong 2, enligt tv-seriens Ellie

Bella Ramsey menar att populariteten banar väg.

#hbo, #the-last-of-us


Medlem

Plågade mig igenom det första avsnittet.
Ville mest stänga av under hela tiden.
Katastrofdåligt.
Men säkert yngre förmågor som gillart!

Medlem
Skrivet av ohGr:

Plågade mig igenom det första avsnittet.
Ville mest stänga av under hela tiden.
Katastrofdåligt.
Men säkert yngre förmågor som gillart!

Vad spännande, jag tyckte tvärtom. Vad var det du inte tyckte om?

Moderator | Testpilot
Skrivet av ohGr:

Plågade mig igenom det första avsnittet.
Ville mest stänga av under hela tiden.
Katastrofdåligt.
Men säkert yngre förmågor som gillart!

Äldre förmåga här som tyckte det var fantastiskt. Bättre än spelet t om.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ska dom göra en säsong 2 har dom ju ett utmärkt tillfälle

att helt skita i den eminent dåliga karaktärs eliminering dom inleder tvåan med.

Skribent

Och så tänker vi på spoilers, hörni. Alla har inte spelat spelen.

Inaktiv
Skrivet av ohGr:

Plågade mig igenom det första avsnittet.
Ville mest stänga av under hela tiden.
Katastrofdåligt.
Men säkert yngre förmågor som gillart!

Hur menar du att det här skulle ha något som helst att göra med ålder huruvida man gillar serien eller inte?

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_119148:

Hur menar du att det här skulle ha något som helst att göra med ålder huruvida man gillar serien eller inte?

Mest troligen försök till att trolla och du äter upp betet


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Och så tänker vi på spoilers, hörni. Alla har inte spelat spelen.

Alltså spelen är uråldriga vid det här läget..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Och så tänker vi på spoilers, hörni. Alla har inte spelat spelen.

Spoilers på ett 10 år gammalt spel...?
Respektive 3 år på 2'an..
Skärpning.. 🤣

Har man inte spelat spelen vid det här laget så får man fan skylla sig själv alltså.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Alltså spelen är uråldriga vid det här läget..

Skrivet av Stelefan:

Har man inte spelat spelen vid det här laget så får man fan skylla sig själv alltså.

Artikeln handlar om TV-serien som är ny. Alla som tittar har inte spelat Last of Us.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Ska dom göra en säsong 2 har dom ju ett utmärkt tillfälle

att helt skita i den eminent dåliga karaktärs eliminering dom inleder tvåan med.

Det jag ser fram emot

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Ska dom göra en säsong 2 har dom ju ett utmärkt tillfälle

att helt skita i den eminent dåliga karaktärs eliminering dom inleder tvåan med.

Nej, då är det inte the last of us längre. Det finns säkert några halv taskiga fan fictions du kan läsa på internet istället.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Mest troligen försök till att trolla och du äter upp betet

Självklart kan det vara ett försök att trolla men bara för att någons åsikt går rakt emot den populära åsikten behöver det inte vara troll för det. Tyvärr är det inte alltid lätt att veta i skriven text tack vare Poes Lag men du får gärna hålla dina teorier för dig själv och låta hen eventuellt förklara sitt påstående vilket var det jag efterfrågade.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_119148:

Självklart kan det vara ett försök att trolla men bara för att någons åsikt går rakt emot den populära åsikten behöver det inte vara troll för det. Tyvärr är det inte alltid lätt att veta i skriven text tack vare Poes Lag men du får gärna hålla dina teorier för dig själv och låta hen eventuellt förklara sitt påstående vilket var det jag efterfrågade.

Givet, men när man skriver exakt som personen gjorde är det inte så konstigt att anta, precis som du och vi andra gör med alla andra inlägg


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Stelefan:

Spoilers på ett 10 år gammalt spel...?
Respektive 3 år på 2'an..
Skärpning.. 🤣

Har man inte spelat spelen vid det här laget så får man fan skylla sig själv alltså.

I och med att det här är en ny lansering med TV-serien så tycker jag man kan respektera folk som går in i detta nu helt blind

Som jag skrev i ett annat inlägg; bara för att Star Wars är snart 50 år gammalt så spoilar man ju inte den filmen för någon man vet precis ska hoppa in i det för första gången.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Ska dom göra en säsong 2 har dom ju ett utmärkt tillfälle

att helt skita i den eminent dåliga karaktärs eliminering dom inleder tvåan med.

Det var ett briljant beslut av Naughty Dog. Det var nödvändigt av samma anledning som det var nödvändigt att eliminera Sara i Part 1. Part 1 startar med ett tidshopp på 20 år. I Part 2 så får vi spela igenom hela tidshoppet och därav uppleva vad som leder till att en karaktär som Joel skapas. Och eftersom vi följer två karaktärer; Ellie och Abby, så får vi se vart de olika vägvalen leder till.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Plågade mig igenom det första avsnittet.
Ville mest stänga av under hela tiden.
Katastrofdåligt.
Men säkert yngre förmågor som gillart!

Här är en till som tycker att serien är mycket, mycket sämre än spelen. Och för att vara serie/film, ja, katastrof.

Gamla Mortal Kombat filmerna är rena Oscar material i jämförelse. 🙂

Varför jag tycker det har jag elaborerat i den andra tråden.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Här är en till som tycker att serien är mycket, mycket sämre än spelen. Och för att vara serie/film, ja, katastrof.

Gamla Mortal Kombat filmerna är rena Oscar material i jämförelse. 🙂

Varför jag tycker det har jag elaborerat i den andra tråden.

Hahaha lugna dig nu du tar i från tårna så du spricker. Det blir bara pinsamt. Det är ok att tycka olika men din liknelse gör dig till en karikatyr, det blir bara löjligt.

Tycker själv serien varit bra hittils. Ser fram mot nästa avsnitt. Och resten av säsongen.
En serie på tvåan är jag inte lika sugen på då jag tyckte sista delen av spelet var helt orimlig och jag kunde inte alls förså varför huvudpersonen man spelade som agerade som hon gjorde och därav tappade spelet trovärdigheten för mig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av A1200G:

Här är en till som tycker att serien är mycket, mycket sämre än spelen. Och för att vara serie/film, ja, katastrof.

Gamla Mortal Kombat filmerna är rena Oscar material i jämförelse. 🙂

Varför jag tycker det har jag elaborerat i den andra tråden.

Kan inte riktigt se en värld där man seriöst tycker att skådespelandet, regin, scensättningen och annat är bättre i de gamla filmerna, helst med tanke på hur budget de är i just alla de kategorierna. Nog för att man inte måste tycka om The Last of Us TV-serien, och även om man gör det att man givetvis ändå kan tycka MK-filmerna är mer underhållande; men att säga det är Oscar material i jämförelse känns som att man tar i vääääldigt.

Men du får gärna utveckla varför du tycker så, om du vill


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Spelet var dåligt. Men som tv-serie kan det kanske funka.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Det var ett briljant beslut av Naughty Dog. Det var nödvändigt av samma anledning som det var nödvändigt att eliminera Sara i Part 1. Part 1 startar med ett tidshopp på 20 år. I Part 2 så får vi spela igenom hela tidshoppet och därav uppleva vad som leder till att en karaktär som Joel skapas. Och eftersom vi följer två karaktärer; Ellie och Abby, så får vi se vart de olika vägvalen leder till.

Nej det var ett haveri

Medlem

Mortal Kombat & Oscar kommenteran var skriven med glimten i ögat, precis som filmerna och inte menat att tas på allvar. 🙂

Alla gmla "spel"-filmer, Mortal Kombat, Street Fighter, Resident Evil etc var/är kalkon och alla är införstådda med det.

I mina ögon är TLOU serien lika mycket (om inte mer) kalkon som de gmla filmerna så när folk skriver om fantastiska skådespelare, scenografi, miljöer...🤦...man vet inte om man ska skratta eller gråta. Vart är världen på väg? 🙂

Medlem

Så klart att massa boomers på FZ ska sitta och gnälla. Serien har 9.3/10 i betyg, på nästan 100k recensioner på IMDb, så alla som säger att den är skit kan väl iaf försöka förklara varför ni tycker så.

Serien är 10/10 för mig hittills, sjukt bra skådespelare, snygga miljöer och intressant story.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Så klart att massa boomers på FZ ska sitta och gnälla. Serien har 9.3/10 i betyg, på nästan 100k recensioner på IMDb, så alla som säger att den är skit kan väl iaf försöka förklara varför ni tycker så.

Serien är 10/10 för mig hittills, sjukt bra skådespelare, snygga miljöer och intressant story.

Du kan hitta 1.000.000 som skulle ge Marvel filmerna 9.9/10:

Med det sagt, om DU gillar serien, skit i vad andra säger (i synnerhet jag) och njut av serien! 🙂👍

PS Jag sket i vad andra tyckte om TLOU Part 2, för mig är det världens bästa spel alla kategorier. 👌

Moderator | Testpilot
Skrivet av A1200G:

Mortal Kombat & Oscar kommenteran var skriven med glimten i ögat, precis som filmerna och inte menat att tas på allvar. 🙂

Alla gmla "spel"-filmer, Mortal Kombat, Street Fighter, Resident Evil etc var/är kalkon och alla är införstådda med det.

I mina ögon är TLOU serien lika mycket (om inte mer) kalkon som de gmla filmerna så när folk skriver om fantastiska skådespelare, scenografi, miljöer...🤦...man vet inte om man ska skratta eller gråta. Vart är världen på väg? 🙂

Men igen, istället bara för att skämta bort det och fråga vart världen är på väg kan du väl lyfta vad du tyckte gjorde det dåligt? Spelar Pedro Pascal dåligt tycker du? Var filmandet dåligt? Var det något med storyn som inte passade? Har du spelat spelen och tyckte de var bättre eller sämre och på vilket sätt?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Men igen, istället bara för att skämta bort det och fråga vart världen är på väg kan du väl lyfta vad du tyckte gjorde det dåligt? Spelar Pedro Pascal dåligt tycker du? Var filmandet dåligt? Var det något med storyn som inte passade? Har du spelat spelen och tyckte de var bättre eller sämre och på vilket sätt?

Ja, all of the above. 🙂

Kolla i den stora tråden, har redan fått skit för att jag skrev det i flera trådar. 🙂

PS Kollar just nu på episod 2 och måste erkänna att ljudet (Dolby atmos) är riktigt bra! 👌

Moderator | Testpilot
Skrivet av A1200G:

Ja, all of the above. 🙂

Kolla i den stora tråden, har redan fått skit för att jag skrev det i flera trådar. 🙂

PS Kollar just nu på episod 2 och måste erkänna att ljudet (Dolby atmos) är riktigt bra! 👌

Fair enough. Allt kan inte falla alla i smaken; så är det bara.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Så klart att massa boomers på FZ ska sitta och gnälla. Serien har 9.3/10 i betyg, på nästan 100k recensioner på IMDb, så alla som säger att den är skit kan väl iaf försöka förklara varför ni tycker så.

Serien är 10/10 för mig hittills, sjukt bra skådespelare, snygga miljöer och intressant story.

Jag är en boomer som ger serien högt betyg än så länge, men väntar tills säsongen är klar innan jag vet hur öhgt betyget blir!

Nu är ju spelet 10 år äldre än serien så rätt många som blivit "boomers" nu också ska du se.


signatur

IDKFA

1
Skriv svar