Fusken till Goldeneye 007 funkar inte på Xbox

Medlem

Jag har laddat ner det till Xboxen och det är en bra emulation. Kontrollerna är bra osv. Dock så är det som några nämnt här att dimman och blodet är borta av någon anledning, även ljudet känns lite dovt. Spelade igenom nästan hela spelet igår på Xbox sen spelade jag det på n64 efteråt för att jämföra.

Medlem

fuskkoder... fzr2000

Medlem

Xbox-versionen har iaf uppdaterade kontroll-inställningar. Det enda sättet på vilket jag kan lira Switch-versionen utan att gå in i en vägg är att hålla vänster joycon i höger hand och vice versa då walk/strafe och look ju sitter helt fel (ett plus är att plus och minus då iaf blir lättare att komma åt med tummen) 😅

Medlem

Fusk finns ju visst i Xbox-versionen. Slog själv just på DK Mode från cheat menu. Det låstes upp efter att jag klarade "Runway" på under 5 minuter. Skillnaden är alltså att man inte längre låser upp fusken på samma sätt, men det är väl för att man inte ska kunna ta alla achievements för lätt bara, utan nu är det istället tvärtom; klara vissa achievements så belönas du med ett fusk.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Skickar en ping till dig med ifall du vill uppdatera artikeln

Skribent
Skrivet av fzusr:

Fusk finns ju visst i Xbox-versionen. Slog själv just på DK Mode från cheat menu. Det låstes upp efter att jag klarade "Runway" på under 5 minuter. Skillnaden är alltså att man inte längre låser upp fusken på samma sätt, men det är väl för att man inte ska kunna ta alla achievements för lätt bara, utan nu är det istället tvärtom; klara vissa achievements så belönas du med ett fusk.

Skickar en ping till dig med ifall du vill uppdatera artikeln

Ja precis, det går att låsa upp dem genom att köra på 007-svårhetsgraden. Ska förtydliga i artikeln, dock går det inte att köra med "koderna".


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar