Rapport: Amazon producerar en tv-serie på Tomb Raider

Robot
Rapport: Amazon producerar en tv-serie på Tomb Raider

Fleabags Phoebe Waller Bridge kopplad till projektet.

#Amazon, #Lara-Croft, #Tomb-Raider


Medlem

En reboot på Tomb Raider... Here we go again. Again.
Gääsp...
Rhona Mitra borde ha varit Lara Croft, men det tåget har gått för längesen.
Har noll förhoppningar på det här. Jo, en sak vore kul. Om de gjorde serien mer som de första spelen. Där hon faktiskt är ensam när hon utforskar, utan ett team och massa high tech.
Men när jag tänker på det, tror inte det skulle funka. I spelen är det ett plus att det får ta tid, att hon är isolerad, det är det som skapar atmosfären.
Nej, serien blir nog en massa flashig action.

Medlem

resident evil, tomb raider, resident evil, tomb raider, resident evil, tomb raider

en oändlig loop av film / tv adaptioner som aldrig når högre än mediokert då källmaterialet aldrig varit mer än en ursäkt för att skjuta zombies eller utforska gamla tempel och lösa pussel. serier som the last of us och the witcher lyckas för att källmaterialet är som gjort för att översättas till film eller tv, på gott och ont. det finns karaktärer med faktiskt djup, trovärdiga relationer och world building.

har tomb raider ens en fanbase under 30 idag?

Medlem

Skippar nog den, men så har jag inte Prime heller.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av quadratis:

resident evil, tomb raider, resident evil, tomb raider, resident evil, tomb raider

en oändlig loop av film / tv adaptioner som aldrig når högre än mediokert då källmaterialet aldrig varit mer än en ursäkt för att skjuta zombies eller utforska gamla tempel och lösa pussel. serier som the last of us och the witcher lyckas för att källmaterialet är som gjort för att översättas till film eller tv, på gott och ont. det finns karaktärer med faktiskt djup, trovärdiga relationer och world building.

har tomb raider ens en fanbase under 30 idag?

Tomb Raider har faktiskt bara tre filmer, varav bara senaste är en reboot. Sen håller jag med om att källmaterialet i spel oftast är rätt mediokert för film och tvserie-adaptioner. Men Tomb Raiders är inte värre än Indiana Jones, så där borde det gå och göra en underhållande matine-doftande film.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

But whyyyyy


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Men Tomb Raiders är inte värre än Indiana Jones, så där borde det gå och göra en underhållande matine-doftande film.

Tomb Raider (och Uncharted) framförallt från ett TV/Film-perspektiv mer eller mindre ÄR Indiana Jones, det är därför det känns så tröttsamt och intetsägande.

Om man gör typ den bästa möjliga versionen av TR/Uncharted i TV/Film så skulle väl resultatet vara något som är nästan lika bra som och ser ungefär likadant ut som Indiana Jones.

Vad är poängen med det? Och varför spelar det någon roll att det är ett spel som agerar källmaterial?
Typ poängen med dom spelen är ju att göra 'spelversionen' av Indina Jones.
Men vad är poängen med att göra en filmversion på det?

Det är gött för Hollywood att allt dom behöver göra är att plocka fram "Action-Äventyr" mallen som dom använde när dom gjorde Indiana Jones, National Treasure och Mumien osv och typ byta namn på karaktärerna. Är väl antagligen därför dom valt just dom spelen att göra film på.
Dom skriver mer eller mindre sig själv.

AKA totalt intetsägande

Gör en film på Bioshock eller Portal eller nått, dom känns dom skulle vara intressanta att se hur dom funkar som film... Men då skulle väl någon ha behövt tänka


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hoppas det blir en ostig monster-of-the-week-serie som tagen ur tidigt 2000-tal. Nytt äventyr varje vecka, 20 avsnitt per säsong, 45 minuter per avsnitt.

Medlem

Inte alls en ny observation men filmer är verkligen det gamla nu jämfört med serier. Lite tröttsamt eftersom de sällan är en komplett upplevelse utan kanske får en ny säsong beroende på tittarsiffror..

Medlem
Skrivet av quadratis:

har tomb raider ens en fanbase under 30 idag?

Kanske inte direkt.
Men män runt 30 år är inte bara den köpstarkaste målgruppen, utan också i större grad än någon annan målgrupp dom som sätter agendan för vad som det skrivs och pratas om.

Dom som läser större sidor och flöden som t.ex. FZ och många fler därtill är kanske yngre, ofta - men dom som skriver är överhängande män i 30-årsålden...
There's money in that.


signatur

subterranean homesick alien

It's not a lake, it's an ocean

Oh, well. Uncharted-filmen var inte mycket att hänga i julgranen och inte senaste Tomb Raider-filmen heller. Helt OK, men absolut inte mer. Så det är väl där någonstans detta lär landa också.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent
Skrivet av alex_ceci:

Inte alls en ny observation men filmer är verkligen det gamla nu jämfört med serier. Lite tröttsamt eftersom de sällan är en komplett upplevelse utan kanske får en ny säsong beroende på tittarsiffror..

Jag älskar när serieskaparna har en början och ett slut. Band of Brothers t.ex. är lysande där med en berättelse på 10 avsnitt som börjar och slutar. Sen tycker jag det funkar om varje säsong är oberoende varandra så som American Horror Story. Då spelar det ingen roll om serien blir canclad.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ändå intressant med Pheobe Waller Bridge bakom rodret. Fleabag är ju ändå en av de bästa serierna som någonsin gjorts. Det ska även läggas till att hon är producent till Killing Eve, vilket har fått mycket bra kritik.

Medlem

Merge med Indiana Jones tro? Phoebe är ju med i den kommande filmen haha.
Inge bra filmer med Angelina Jolie men underhållande. Sjukt coolt när hon trycker i frambromsen och slår till en thug med bakhjulet på motorcykeln.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag älskar när serieskaparna har en början och ett slut. Band of Brothers t.ex. är lysande där med en berättelse på 10 avsnitt som börjar och slutar. Sen tycker jag det funkar om varje säsong är oberoende varandra så som American Horror Story. Då spelar det ingen roll om serien blir canclad.

Yes, håller med. BoB är bäst. Du pratar om serier från förr, kanske något mer fria från dagens pengahets. Förmodligen därför som tex Chernobyl och såna nya miniserier ofta är bättre. Har hört att koreanska serier är mer kompletta, gjorda för endast en säsong med ca 16 avsnitt. Lovande. Anade oråd nu när jag hörde att de troligen skulle göra en säsong 2 av The Last Of Us eftersom första säsongen verkar bli så populär. Att de inte bestämt sig i förväg är enligt mig rätt upprörande.

Medlem

Vi vet ju vad Amazon gjorde med Tolkiens arv.

Oddsen är ju inte lysande efter det...

Medlem
Skrivet av quadratis:

resident evil, tomb raider, resident evil, tomb raider, resident evil, tomb raider

en oändlig loop av film / tv adaptioner som aldrig når högre än mediokert då källmaterialet aldrig varit mer än en ursäkt för att skjuta zombies eller utforska gamla tempel och lösa pussel. serier som the last of us och the witcher lyckas för att källmaterialet är som gjort för att översättas till film eller tv, på gott och ont. det finns karaktärer med faktiskt djup, trovärdiga relationer och world building.

har tomb raider ens en fanbase under 30 idag?

hur menar du att witcher lyckas? den serien är ju ett stort hån mot böckerna

KoP
Medlem

Så ointressant. Det finns verkligen en uppsjö utav andra spel där ute med intressantare story/handling att göra serie/film utav.

Medlem
Skrivet av Lofa:

Vi vet ju vad Amazon gjorde med Tolkiens arv.

Oddsen är ju inte lysande efter det...

Gillade Rings of Power så, jag är positivt inställd. Dessutom är det roligt att höra folk kränkt gråtskrika på tex imdb. Att de sen har flertalet toppenserier gör det ju inte värre precis (the boyz, the peripheral, invincible, the legend of vox machina)

Medlem
Skrivet av KoP:

Så ointressant. Det finns verkligen en uppsjö utav andra spel där ute med intressantare story/handling att göra serie/film utav.

Metal Gear Solid

Medlem
Skrivet av KoP:

Så ointressant. Det finns verkligen en uppsjö utav andra spel där ute med intressantare story/handling att göra serie/film utav.

Precis! Väntar på en bra Duke nukem 3D The Tv series

Medlem
Skrivet av Anton Q:

But whyyyyy

Medlem

#Varning för spoilers#
Unga Lara föddes på en ö i Polynesien, klimatförändringarna har gjort att hennes hem försvinner under vattnet 0,3 cm om året. Detta gör henne fruktansvärt kränkt och och hon ger sig därför ut på ett uppdrag att tillrättavisa alla vita, medelålders män samt spränga ett och annat kolkraftverk!

Medlem

Äventyrs filmer/serier har lyst med sin frånvaro rätt mycket det senaste decenniet iaf, så jag är försiktigt positiv till denna. Kan verkligen bli riktig bra och mysigt.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Oh, well. Uncharted-filmen var inte mycket att hänga i julgranen och inte senaste Tomb Raider-filmen heller. Helt OK, men absolut inte mer. Så det är väl där någonstans detta lär landa också.

Uncharted-filmen var inte alldeles kass,det folk gjorde var att jämföra spelet med filmen och då är filmen inte så fantastisk.
Jag personligen hade kul när jag tittade på filmen och jag älskade spelet.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Jag säger att jag sätter på mig rätt kostym när det gäller spel/film,med det menar jag att jag tittar med neutrala ögon för att jag skall få ut något av det jag gör.
Tex Hi-FI Rush kanske inte passar mig i sin spelstil men jag lovar att jag tycker om upplägget med musiken.
Jag gav upp god of war för just att det tar sig själv på för mycket på allvar och jag kan inte med detta jävla slaktande.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Uncharted-filmen var inte alldeles kass,det folk gjorde var att jämföra spelet med filmen och då är filmen inte så fantastisk.
Jag personligen hade kul när jag tittade på filmen och jag älskade spelet.

Jag har inte sett den, men jag såg Silent Hill och Resident Evil. Baserade på två av mina absoluta favoritspel.
Jag jämförde med spelen. Hade filmerna inte varit baserade på två spel som jag spelat, så hade jag inte jämfört.

KoP
Medlem
Skrivet av noyart:

Precis! Väntar på en bra Duke nukem 3D The Tv series

Ja det skulle onekligen vara trevligt. Frågan är hur mottagandet skulle bli i dagens PK-samhälle. 😂

KoP
Medlem
Skrivet av gundemannen:

Äventyrs filmer/serier har lyst med sin frånvaro rätt mycket det senaste decenniet iaf, så jag är försiktigt positiv till denna. Kan verkligen bli riktig bra och mysigt.

Vi får hålla tummarna på att den nya Indiana Jones filmen blir något att hänga i granen då.

KoP
Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Metal Gear Solid

Hideo Kojima försökte väl få till en Metal Gear Solid anime en gång i tiden, men ingen nappade. :/

12
Skriv svar