Phil Spencer: Vi släppte för få spel under 2022

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Superknasen:

Problemet är ju att dom bara gör en sorts spel i princip och det är cinematiska 3e persons spel så gillar man inte det så finns det ju inte mycket att hämta hos Ps.

Det har du i och för sig rätt i. Right up my alley. Men inte allas, förstås.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Skippa konsolkrigandet är ni snälla

ingen som lyssna på dig tyvärr, konsolkrigarna kan inte låta bli verkar det som
dom flesta spelen släpps ändå på båda konsolerna så det är en helt meningslös diskussion...

Medlem
Skrivet av NuZ:

Som att Metacritic är något man ska gå efter? Man tycker väl om de spelen som man tycker om själv? Jag älskar spelen Hades, Gears, RE serien samt Dark souls. Finns de som totalt hatar de helt olika spelen. Betyder det att man ska ”basha” folk för de gillar t.ex Gears? Tycker att gameplay är otroligt roligt, kaxig härlig machoattityd i spelet på en komisk nivå och en spännande story. Just den attityden många på FZ har. Framför allt när det snackas konsoler.

Ja självklart har det släppts få blockbuster titlar från deras egna studios under 2022. Precis som Phil säger. Men det jag reagerar på är att folk sger att det inte släppts några spel alls till Xbox sedan stenåldern. Är hur många som helst, bara kanske inte faller just dig i smaken.

Jag hoppas du tar det här på rätt sätt, men du tar en del av vad jag säger och sen fyller du i en del saker själv för att argumentera mot mig. Har jag sagt man ska basha någon för att de gillar Gears eller Dark Souls? Nej. Givetvis inte. Skulle snarare påpeka att Gears var några av de exklusiva spel som fått över 90% dom jag nämnde.

Men. Jag ska försöka svara iaf

Givetvis är Metacritic inte perfekt. Men det ger ändå en viss antydan. Jag tog just 90% för qtt hålla det lite tydligare. Så öånga spel som når 80. Anyways. Spel över 90% är oftast väldigt bra spel...om man gillar genren dvs.
Och det går väl utan att säga att personlig smak går över allt kritiker säger. Det behöver du inte ens ta upp som ett sorts argument mot det jag sa.

Men flera av spelen du nämnde finns just på andra ställen än Xbox. Och det är deras problem. De har ett gäng med solida titlar, men som finns på andra ställen med. Annars är det bland storspeleb lite first eller third person shooters, Forza och nya MS Flight Simulator. Och på senaste så har inte ens Halo levererat kvalitet.

Så. Jag skulle ändå vidhålla. Xbox har inte mycket de kan locka med som inte Playstation kan matcha eller trumfa.
Sen kan man som andra i tråden argumentera för t.ex. PC, att Playstation ser ful ut etc. Men det är lite av sidodiskussioner till Xboxs brister.

(Nintendo kör ju som vanligt sitt eget race, men deras konsoll och deras stora titlar säljer som smör i solsken. Sen köper väl mindre antal folk sina multiplattformsspel som Witcher 3 till Switch än nån annan plattform misstänker jag.)

NuZ
Testpilot
Skrivet av Evilof:

Jag hoppas du tar det här på rätt sätt, men du tar en del av vad jag säger och sen fyller du i en del saker själv för att argumentera mot mig. Har jag sagt man ska basha någon för att de gillar Gears eller Dark Souls? Nej. Givetvis inte. Skulle snarare påpeka att Gears var några av de exklusiva spel som fått över 90% dom jag nämnde.

Men. Jag ska försöka svara iaf

Givetvis är Metacritic inte perfekt. Men det ger ändå en viss antydan. Jag tog just 90% för qtt hålla det lite tydligare. Så öånga spel som når 80. Anyways. Spel över 90% är oftast väldigt bra spel...om man gillar genren dvs.
Och det går väl utan att säga att personlig smak går över allt kritiker säger. Det behöver du inte ens ta upp som ett sorts argument mot det jag sa.

Men flera av spelen du nämnde finns just på andra ställen än Xbox. Och det är deras problem. De har ett gäng med solida titlar, men som finns på andra ställen med. Annars är det bland storspeleb lite first eller third person shooters, Forza och nya MS Flight Simulator. Och på senaste så har inte ens Halo levererat kvalitet.

Så. Jag skulle ändå vidhålla. Xbox har inte mycket de kan locka med som inte Playstation kan matcha eller trumfa.
Sen kan man som andra i tråden argumentera för t.ex. PC, att Playstation ser ful ut etc. Men det är lite av sidodiskussioner till Xboxs brister.

(Nintendo kör ju som vanligt sitt eget race, men deras konsoll och deras stora titlar säljer som smör i solsken. Sen köper väl mindre antal folk sina multiplattformsspel som Witcher 3 till Switch än nån annan plattform misstänker jag.)

Jag förstår precis hur du menar och är ju precis det jag säger gällande spel. Pratade spel, inte xbox i synnerhet. Sedan gällande MC så har vi delade åsikter. Många röstar 10 på spel de gillar och 0 på spel de inte gillar. Sedan kritiker brukar oftast gå på saker så subjektivt att det blir knasigt tillslut. Ett spel jag tycker är 10/10 är Hades och Fenix. Det sistnämnda fick inte alls direkt höga betyg men är för mig perfekt på alla sätt. Med Xbox så är t.ex Forza helt otroligt bra racing. Både det arcadiga Horizon och det mer simulator, Motorsport.

Tror vi pratar med olika kryptonycklar bara och missförstått varandra


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av fejksson:

God of war kom till PC, och är en den bästa versionen.
Last of us kommer till PC snart och kommer vara den bästa versionen.
Horizon 1 finns till PC och är den bästa versionen.
Uncharted 4 finns till PC och är den bästa versionen.

Ser verkligen absolut ingen anledning att köpa en medioker konsol för tusentals kronor för mediokra exklusiva spel som spelas i 30 fps och låg upplösning.

Det finns hundratals bättre spel där ute som inte är skapta för att lura en individ att köpa en konsol.

Är själv ingen fanboy. Äger och spelar huvudsakligen på Series X, PS5, PC och Switch.

Men spelen Sony släpper på PC släpper de långt efter de kommit till PS4/PS5. Spelen du nämner rullar dessutom i mellan 60-120 fps på PS5.

Skitbra att Sony släpper spel till PC också, om än i efterhand. Men många som köper en PS5:a har inte en fet speldator. Med grafikkortspriserna idag är det inte så jävla roligt att bygga en dator heller 😂

Ska själv bygga ny burk närmsta halvåret, inte kommer det bli billigt inte 🫠👀

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Fast det är väl just det Sony är så duktiga på. Att leverera exklusiva spel varje år, år efter år och med en stadigt hög kvalitet.

Äger alla Playstation och vill minnas några torra år hos Sony också! PS5 har ju varit ett skämt hittills om vi pratar om exklusiva spel kan ju lira allt på PS4. Säger inte att Xbox varit bättre håller med om att det behövs ett uppsving. Framtiden ser iaf bättre ut för både Series X och PS5.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Men. Jag ska försöka svara iaf

Givetvis är Metacritic inte perfekt. Men det ger ändå en viss antydan. Jag tog just 90% för qtt hålla det lite tydligare.

Missade ditt svar till ditt första inlägg, skulle vara intressant att höra vilka du menar.

Skrivet av Ribcage:

Låter mer som okunskap. Hur måånga fler spelserier handlar det verkligen om till Playstation? Vilka är det? Om vi nu ska utgå från metacritic.

123
Skriv svar