Microsoft anklagar Sony för att föra EU bakom ljuset gällande Call of Duty

Robot
Microsoft anklagar Sony för att föra EU bakom ljuset gällande Call of Duty

Sony ska ha påstått att de behandlas ojämlikt gällande CoD. Falskt, menar Microsft.

#activision-blizzard, #call-of-duty, #eu, #microsoft, #sony


Dex
Medlem

Alltså herregud denna affären..... Det är sån sandlådenivån på det just nu som dom går ut och anklagar varandra på Twitter.

Och säkerligen kommer denna tråden bli full av kommentarer på samma nivå också.

Jag vill inte att en utgivare blir större bara genom att köpa upp andra utgivare (vilka köper dom nästa gång??) då det sällan blir bra i någon bransch, men just nu blir jag nästan glad om affären blir av...... är bara så trött på att den dyker upp överallt hela tiden. Är så tröttsamt

Medlem

Tycker jag som Xbox spelare blivit utfryst från massa CoD content de senare åren pga Sonys exklusiva kontrakt. Så förstår inte riktigt vad Sony menar.

Fö. hoppas affären går igenom så snabbt så möjligt så vi slipper dessa skriverier.

Medlem

Man blir lite trött på höra dom bråka om affären. Sony och Microsoft beter sig precis likadant. Där är ingen "bra" och "dålig" sida.

Sen är Activision Blizzard inte ens ett bra företag, var längesen de producerade något som var värt att spela. Förstår egentligen inte varför Microsoft ens vill spendera pengar på att köpa upp dom. De hade kunnat köpa upp många bättre studios för dom pengarna, eller investerat i att skapa nya egna studios.

Tycker även det är konstigt att vissa är så dedicerade till dessa stora företag, att de är så stora "fanboys". Vem bryr sig om det är Microsoft eller Sony. Bara det kommer bra spel. Bara barnsligt att se folk försvara "sitt" företag och anklaga motståndarna.

Medlem

Känns som lång tid sedan sony, xbox och nintendo bossarna stod i samma rum på någon E3 och skrattade ihop.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Veonz:

Förstår egentligen inte varför Microsoft ens vill spendera pengar på att köpa upp dom. De hade kunnat köpa upp många bättre studios för dom pengarna, eller investerat i att skapa nya egna studios.

Kanske för att de är en av top 5 på försäljningslistorna.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Kanske för att de är en av top 5 på försäljningslistorna.

Dessutom King som drar in en massa pengar också.

Avstängd
Skrivet av lonian:

Kanske för att de är en av top 5 på försäljningslistorna.

topp*

Medlem

Klart att Jim Ryan har sagt det. Det är flera som har rapporterat det. Han vill äga CoD. Fast han vill inte stå för notan.

Medlem

Jag fattar inte varför det är så mycket tjat om torsk?

Avstängd

Kan inte Sony bara sluta hålla på och förstöra för alla oss som har Gamepass? Jag har väntat i två år på att få valuta för pengarna för min Series X, men Sony verkar vilja annat...

Medlem
Skrivet av Wolfgang:

Kan inte Sony bara sluta hålla på och förstöra för alla oss som har Gamepass? Jag har väntat i två år på att få valuta för pengarna för min Series X, men Sony verkar vilja annat...

Tror inte riktigt det är Sonys fel att du känner att du inte får valuta för dina pengar för din Series X...

Sorry, men det var lite öppet mål där


signatur

PSN: Swede_78

Medlem
Skrivet av Wolfgang:

Kan inte Sony bara sluta hålla på och förstöra för alla oss som har Gamepass? Jag har väntat i två år på att få valuta för pengarna för min Series X, men Sony verkar vilja annat...

Menar du att du känner att du inte får valuta för pengarna gällande Game Pass?

Kan knappt tänka mig nån annan tjänst inom något område inom nöjesbranschen (eller inom nån annan bransch för den delen) som ger ens i närheten lika mycket valuta för pengarna som Game Pass.

Avstängd
Skrivet av puban:

Menar du att du känner att du inte får valuta för pengarna gällande Game Pass?

Kan knappt tänka mig nån annan tjänst inom något område inom nöjesbranschen (eller inom nån annan bransch för den delen) som ger ens i närheten lika mycket valuta för pengarna som Game Pass.

Gamepass är själva definitionen av kvantitet före kvalitet. Det spelar ju ingen roll om det finns 1000 spel du kan spela om bara 2-3 stycken är värd din tid.

1
Skriv svar