Microsoft undrar om du är "färdig" med Halo Infinite?
Jag kanske är färdig med Halo helt efter den flopp aom infinite var, jag älskade halo men dom vet ju inte hur dom ska hantera ett AAA-spel. Helt sjukt egentligen att dom fick släppa ett sådant oklart spel. Ingen kärlek till fans med tjusig collectors edition eller en bra förklaring med avsaknad av soff co-op. Jag är nog rätt så klar med Halo.
Jag plockade faktiskt upp det här spelet igen för ett par dagar sedan. Spelade senast idag faktiskt. Klar med kampanjen men körde lite sidouppdrag.
Jag tyckte kampanjen var generellt bra men hela open world-konceptet funkade nog bättre i teorin. Väldigt tom och händelselös värld.
Jag är inte helt klar med det än. Vill dock helt klart ha fler spellägen och mer innehåll i multiplayer. Inte undra på att många tröttnar där efter ett tag... Jag ser annars fram emot vad forgeläget har att erbjuda. Hittills finns det en del coola kartor som spelare har skapat och skulle så gärna spela dessa med fler!
Jag älskade kampanjen och tänkte att jag skulle återvända. Vilket jag fortfarande tänker. Men så kommer backloggen emellan hela tiden...
Fria tankar om spel: www.frispel.net
Hoppas verkligen på dlc material till kampanjen. Har kört igenom den en gång men håller på att köra igenom den en gång till med en polare. Klart den bästa Halo kampanjen hittills. Visst original triologin var banbrytande när den kom och kampanjerna är fortfarande hyfsat roliga att spela med undantag för nästan alla banor där The Flood förekommer. The Flood var intressanta i Halo 1 men blev snabbt tråkiga att slåss mot tyvärr. Saknar dock dual wield.
Jag gillar faktiskt kampanjen. Och dom har ett gyllene läge att kunna lägga till singleplayer dlc. Men har dom inte ens påbörjat så ser jag inte meningen med de.
Har sagt att jag ska köra igenom kampanjen igen med en polare i co-op. Nog för att vi sagt det om andra spel tidigare också men vem vet om det blir av den här gången.. i övrigt skulle jag vilja spela mer forge-skapelser som Infection och Grifball och ev. firefight om det kommer. För att inte tala om den kampanj-DLC det talades om när Xbox varumärkesskyddade "Halo: The Endless" så även om jag inte spelat Halo Infinite på ett bra tag skulle jag nog inte vilja säga med säkerhet att jag är färdig.
Just nu känner jag mig klar.
Solo kampanjen var helt ok men inget jag kommer spela om i dagsläget om den inte får en expansion.
Känslan i Multiplayer är bra gameplay mässigt, det är bara vääääääldigt fattigt på innehåll och man tröttnar snabbt. Jag spelar någon timme ibland men sen rör man det inte på flera veckor igen.
Priserna i shoppen måste dras mer ännu mer för att jag ens ska fundera på att köpa något där även om dem redan sänkt priset en gång.
Något som man gjorde väldigt rätt ändå var hur deras Battlepass hanterades, du har hur mycket tid som helst på dig att spela klart det och kan i efterhand välja att göra klart tidigare pass.