The Crew: Motorfest tillkännagivet

Robot
The Crew: Motorfest tillkännagivet

Det blir en Hawaii-ö istället för hela USA.

#the-crew-3, #the-crew-motorfest


Medlem

Jag hade rätt så roligt i The Crew 1 när det var nytt.

De var inte det bästa bilspelet, men så dåligt var det inte heller. Det var...helt ok.

Spelade aldrig 2:an. Men ska bli intressant att se hur 3:an verkar. Kanske plockar upp det istället.

Förvånad att det kommer en 3:a då det verkar vara en rätt medioker serie om man ser till Metacritic-betygen på dom övriga 2 spelen.

Själv har jag endast testat betan av första spelet 2014 och var inte särskilt imponerad, men sen är jag inte ett fan av open world arkadracing heller och hade jag varit det hade jag nog hållit mig till Forza Horizon som verkar vara mycket bättre i den kategorin.

Medlem

Crew 1 var magiskt. Precis som @neroz skriver så var det inte det bästa bilspelet, men jag tyckte att det var något med den öppna världen och utforskandet av det som gjorde det speciellt.

Crew 2 tog mig en ganska bra stund att börja gilla, men jag spelar det i omgångar fortfarande. Att hoppa in i ett av uppdragen som tar 2h att åka runt hela USA samtidigt som man lyssnar på en podcast, det är något rofyllt med det.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma.

Gnällkuk

Ettan var riktigt bra, tvåan var... nja. Att blanda in flygplan, motorcyklar och båtar var inget genidrag. Det blev alldeles för spretigt. Vi får se vad det blir av detta, det började ju som en expansion till tvåan så risken finns väl att det blir annat än bilar, tyvärr. Men, vi har inte för mycket utbud direkt när det kommer till arkadräcers så jag är pepp!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Säga vad man säga vill om kvaliteten på 2:an men faktum är att det har en stor hängiven skara folk som spelar det fortfarande, och gör Summits varje vecka.

Discorden där vi hänger har ~42k medlemmar, dock är det bara en bråkdel som är aktiva.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Hoppas de kan ta upp kampen med Forza Horizon. Behövs mer konkurrens bland arkadracingspelen.

Medlem
Skrivet av rosski:

Hoppas de kan ta upp kampen med Forza Horizon. Behövs mer konkurrens bland arkadracingspelen.

Skulle gå till utvecklarna som startade nytt från Playground för ett bilspel som är i närheten. Deras nästa känns riktigt intressant, vad det nu blir.
Om man inte nöjer sig med wish-varianten eller "horizon at home".

KoP
Medlem

Test Drive Unlimited all over again, med andra ord? ╮(╯_╰)╭

Medlem
Skrivet av KoP:

Test Drive Unlimited all over again, med andra ord? ╮(╯_╰)╭

Tyvärr nog lite luddigare fantasi version än TDU, "inspired by Oahu".


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Jag ser inget revolutionerande i denna trailern. I'll pass. Skulle bli riktigt förvånad om det överträffar TDU SC.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Har inte spelat ettan, men gillade tvåan. Att bara åka omkring ganska så planlöst i dess mini-USA var ganska så avslappnande.

Men nu så är jag lite besviken över att trean inte har ett mini-Europa, skulle gärna se ett spel med det.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Har inte spelat ettan, men gillade tvåan. Att bara åka omkring ganska så planlöst i dess mini-USA var ganska så avslappnande.

Men nu så är jag lite besviken över att trean inte har ett mini-Europa, skulle gärna se ett spel med det.

Det håller jag med dig om.
Att göra en mindre geografisk plats gör redan andra spel. Varför inte göra ett nerbantat Europa? Eller Sydostasien...eller något annat större område. Hade varit mer unikt.

Fast det förstås, det gäller att man fyller det med bra innehåll också.

1
Skriv svar