Tekniktyck om Dead Space: "Så ska en remake se ut!" - även om Callisto Protocol skiner mer

Robot
Tekniktyck om Dead Space: "Så ska en remake se ut!" - även om Callisto Protocol skiner mer

Lysande men inte perfekt, enligt Digital Foundry.

#dead-space, #digital-foundry


Avstängd

Alla bör stötta och köpa detta så detkommer en tvåa!

Medlem

Hmm, det verkar vara en värd remake, särskilt till Series X. Men att köpa remakes när backlogen bara ökar ständigt tar emot. Blir ett reaköp!

Medlem

Tips för er som tänkt spela det på PC är att skaffa EA Play Pro abonnemang. Klarar ni spela det inom en månad kostar det er endast 150kr.

Medlem

Jag började precis spela om "orginalet" på steam deck! Fungerar utmärkt där men inte alls så läskigt som jag minns det.

KoP
Medlem
Skrivet av Wolfgang:

Alla bör stötta och köpa detta så detkommer en tvåa!

Finns redan en 2:a och t.o.m en 3:a. Jag har dessutom redan spelat dem. 😄

Medlem

Hade det inte kostat 850 spänn så hade jag köpt det på direkten. Finns inget spel jag skulle betala det för.

Medlem
Skrivet av KoP:

Finns redan en 2:a och t.o.m en 3:a. Jag har dessutom redan spelat dem. 😄

Vore ju bättre om dom slutar med remakes och börja med ny ip:n eller nya spel i serien.

KoP
Medlem
Skrivet av Håkan:

Vore ju bättre om dom slutar med remakes och börja med ny ip:n eller nya spel i serien.

Det är absolut att föredra tycker även jag.

Man kan inte hålla på och catera en massa gamla spel i ny förpackning till en yngre generation bara för att dom "missat" dessa spel en gång i tiden.

Skulle gärna se en prequel på Dead Space som utspelar sig innan helvetet brakar loss och tills det brakar loss på USG Ishimura där man möjligtvis får kontrollera en ur Ishimuras security team och kämpa sig fram tills man når någon form utav escape pod.

Medlem

Jag är helnöjd iaf. Lirar kanske två timmar om dan så bara kommit lite mer än halvägs men atmosfären med den ljudbilden är så brutalt bra. Inlevelsen blir verkligen super. Visst hade jag helst velat att det kosta ett par hundringar mindre men fortfarande värt det. Köpte på Steam för 681Kr eller vad det kosta.

Medlem
Skrivet av KoP:

Man kan inte hålla på och catera en massa gamla spel i ny förpackning till en yngre generation bara för att dom "missat" dessa spel en gång i tiden.

Lite felaktigt antagande det där tycker jag. Många, inklusive mig, gillar bra remakes av gamla spel som man inte spelat på många år men gärna hade upplevt igen, men som är så gamla att det är svårt att spela dem (både mentalt och tekniskt). Med spel är det inte som när man går tillbaka och t.ex. ser på Dödligt Vapen som håller sig lika bra i dag som 1987.

Nu är ju inte Dead Space direkt så lastgammalt, men de har byggt om spelet helt från grunden, som en riktigt remake ska göra, gjort förbättringar i tempo och lagt till en del nya saker, som gör det 100% värt att spela igen.

Avstängd
Skrivet av Håkan:

Vore ju bättre om dom slutar med remakes och börja med ny ip:n eller nya spel i serien.

Jag var personligen emot remakes av gamla titlar tidigare men efter att ha blivit tillräckligt besviken för många gångar så är jag införstådd med att dagens utvecklare inte har kompetensen för att göra ett nytt bra IP. Antingen så är det nya IP:et generiskt och ointressant eller så är det generiskt, ointressant och ospelbart.

Medlem
Skrivet av Wolfgang:

Jag var personligen emot remakes av gamla titlar tidigare men efter att ha blivit tillräckligt besviken för många gångar så är jag införstådd med att dagens utvecklare inte har kompetensen för att göra ett bra nytt IP. Antingen så är det nya IP:et generiskt och ointressant eller så är det generiskt, ointressant och ospelbart.

Är ju som med filmer nuförtiden, man tar en gammal titel, Top Gun, Star Wars, Scream, Avatar osv, sen gör man en uppföljare som i princip är originalfilmen men att man kasta om rollerna lite.

Avstängd
Skrivet av Håkan:

Är ju som med filmer nuförtiden, man tar en gammal titel, Top Gun, Star Wars, Scream, Avatar osv, sen gör man en uppföljare som i princip är originalfilmen men att man kasta om rollerna lite.

Ja, filmer går överhuvudtaget inte konsumera längre, den hobbyn har jag lagt på is.

Medlem

Spelet är patchat nu så problemen med VRS ska vara lösta


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Avstängd
Skrivet av Wolfgang:

Jag var personligen emot remakes av gamla titlar tidigare men efter att ha blivit tillräckligt besviken för många gångar så är jag införstådd med att dagens utvecklare inte har kompetensen för att göra ett nytt bra IP. Antingen så är det nya IP:et generiskt och ointressant eller så är det generiskt, ointressant och ospelbart.

Typ som TCP.

Avstängd
Skrivet av ChrizHawk:

Typ som TCP.

Ja, och-/eller Forspoken.

1
Skriv svar