PS5-kontrollen Dualsense Edge får beröm, men har betydligt mindre batteri

Robot
PS5-kontrollen Dualsense Edge får beröm, men har betydligt mindre batteri
Medlem

Jävligt sugen på att köpa en men den är lite väl dyr....

Medlem

Med samtliga funktioner påslagna får jag ut lite drygt 6 timmars batteritid på min.

Medlem

Jag har skaffat denna. Mycket nöjd än så länge. Batteritiden bryr jag mig inte om. Fick med en nice 3m stark flätad kabel istället.

Jag är ny på detta med back buttons/pedals. Det som avgjorde att jag skaffade Edgen istället för en annan pro control (t ex Scuf) är att denna är den enda med "adjustable and adaptiv triggers" som jag hittat. Det vill säga 3 lägen på L2/R2. Sen gillar jag att stickorna är utbytbara, smart inbyggd layout för att smidigt ändra knappinställningar.

Synd att den inte går att välja med fyra back buttons men svårt att få allt. Tror den blir en bra ingång för mig i pro/elit kontroll världen

Medlem

Galenskap att denna kostar som en switch nästan.

KoP
Medlem

Kostar nästan som en halv konsol. 😦

Medlem

Sony älskar verkligen att suga ut pengar från fansen. 🤣

Medlem
Skrivet av Roqka:

Med samtliga funktioner påslagna får jag ut lite drygt 6 timmars batteritid på min.

Vad är det för funktioner? (Jag har ingen koll på vad kontrollen kan)

Medlem

Var jättesugen tills jag såg priset.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Sony älskar verkligen att suga ut pengar från fansen. 🤣

"företag" älskar verkligen att suga ut pengar från "kunden". Lite det som det går ut på att ha ett företag.

Men ja, helt orimligt att lägga den mängden pengar på en handkontroll om du frågar mig.

NuZ
Testpilot

Sjukt sugen men way to dyr

Hur lång är batteritiden i denna om vanliga är för kort? Elite 2 har ju 40h ungefär. Men den dosan är bra tung. Nice att få med kabel på 3m dock för har inget problem med sladd


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av jehuty:

Vad är det för funktioner? (Jag har ingen koll på vad kontrollen kan)

Haptisk feedback, adaptiva triggers, mic, kontrollljud, gyro osv, allt på standard (max styrka). Kort sagt stängde jag inte medvetet av någon funktion till förmån av batteritid under mitt test.

Medlem

köpte den och är jättenöjd med hur den känns.
Pedaler är så sjukt nice och att kunna ´binda om alla knappar om man vill.

Minus är antalet profiler man kan ha tillgängliga, det kunde vart fler.
Och såklart batteritiden, jag kommer aldrig tycka att det är en okej nivå.

Så förhållande till pris? värt det? Nej... köp en scuff eller liknande istället och bli minst lika nöjd till mindre peng.

Medlem

Min ena ps5 kontroll har börjat drifta vilket är störigt, undrar om den här har samma problem

Medlem
Skrivet av insilence:

Så förhållande till pris? värt det? Nej... köp en scuff eller liknande istället och bli minst lika nöjd till mindre peng.

Scuf kontroller finns i fler modeller för PS5 och alla jag kikat på har varit dyrare än Edge.

Skrivet av caracarn:

Min ena ps5 kontroll har börjat drifta vilket är störigt, undrar om den här har samma problem

Det går att köpa en analog stick för typ 200-250 spänn och byta stickan superenkelt.
Finns även som jag förstår extra funktioner för att ställa in känsligheten på stickor och triggers så att det lättare går att komma runt driften också om man vill.

Medlem

Förstår inte varför det skall envisas med en touch pad på handkontrollern. Som mus styrning i en webbläsare eller menyer hade det fungerat perfekt men är väl sällan det ens används på ps5 och ps4. Vad jag förstår så drar den mer ström än nödvändigt då touchpaden ständigt är aktiv.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Sony älskar verkligen att suga ut pengar från fansen. 🤣

Ja helt sjukt att dom inte ger bort konsoler och spel gratis till fansen. Samma med Xbox och Nintendo. Ingen av dom ger bort sina produkter. Sjukt dåligt av dom.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Så dyr och inte ens Hall effect stickor, ett rent rån och cashgrab från Sony.

Medlem

6h batteritid för priset 3000 spänn? Sony, vilka skämtare 🤣

1
Skriv svar