Svenska Heatblur gör Top Gun-planet till MS Flight Simulator

Robot
Svenska Heatblur gör Top Gun-planet till MS Flight Simulator
Medlem

Tog för lång tid för mig att inse att ”planet” inte var 🌍 utan ✈️…

Blir så sugen på att ge mig in i flygsim med mer än en T16.000 och TWCS, men räkningarna måste ju betalas 😅

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Tog för lång tid för mig att inse att ”planet” inte var 🌍 utan ✈️…

Blir så sugen på att ge mig in i flygsim med mer än en T16.000 och TWCS, men räkningarna måste ju betalas 😅

Du kommer dock väldigt långt med basspelet + freeware.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Jag håller på att bearbeta min bror som är texture artist på Heatblur (dock inte inblandad i det här projektet) om att fixa loss några koder för att låsa upp planet när det släpps, som FZ kan få lotta ut. 😃

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Jag håller på att bearbeta min bror som är texture artist på Heatblur (dock inte inblandad i det här projektet) om att fixa loss några koder för att låsa upp planet när det släpps, som FZ kan få lotta ut. 😃

Kul! Kan du inte bearbeta honom att släppa Viggen till MSFS också när du ändå håller på?

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Kul! Kan du inte bearbeta honom att släppa Viggen till MSFS också när du ändå håller på?

Haha det hade varit något! Han satt med Viggen till DCS (på Leatherneck, innan han gick vidare till Heatblur), och det var hans stora drömprojekt där. Men jag tror bara han är involverad i just DCS-releaserna.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Tog för lång tid för mig att inse att ”planet” inte var 🌍 utan ✈️…

Blir så sugen på att ge mig in i flygsim med mer än en T16.000 och TWCS, men räkningarna måste ju betalas 😅

Började med just T16000 och TWCS (även deras roderpedaler) för två år sedan. Nu sitter jag med Honeycomb-grejer, TrackIR, VR och moduler för säkert 20 000 kronor 😅. Det är lätt att gå loss när man är lite nördigt lagd.

Medlem

Coolt. Har Viggen och F14 från Heatblur till DCS.

Jämfört med F18 så är F14 är ett mer mekaniskt plan att flyga och mycket spakar att dra omkring, t.ex. svepa vingarna har du ett reglage nere till vänster och när radarn är igång så låter den som en Atari 2600. Jag tror modellen i DCS hade den karakteristiska compressor stall också så om du drar för hårt så förlorar planet flygförmåga.

F14 och Viggen är två upplevelser att flyga, men jag flög mest Hornet i DCS.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Jag tror modellen i DCS hade den karakteristiska compressor stall också så om du drar för hårt så förlorar planet flygförmåga.

Stämmer, A versionen med de anemiska TF30 motorerna har detta problemet.

Medlem
Skrivet av T-bolt:

Du kommer dock väldigt långt med basspelet + freeware.

Håller med, första helikoptern som släpptes var VÄLDIGT bra (EC135), och vissa flygplatser som en del gör är mycket detaljrika, har varit på Eindhoven (pg av snöoväder) och sett stället, gratis flygplatsen stämde överens ganska väl. Såg även AN-225 "Mriya" starta av ren TUR när jag stod och väntade på bussen som skulle ta oss tillbaka Schiphol. Tyvärr så hade jag ingen kamera med mig.

Redaktör
Skrivet av Ichinin:

Coolt. Har Viggen och F14 från Heatblur till DCS.

Jämfört med F18 så är F14 är ett mer mekaniskt plan att flyga och mycket spakar att dra omkring, t.ex. svepa vingarna har du ett reglage nere till vänster och när radarn är igång så låter den som en Atari 2600. Jag tror modellen i DCS hade den karakteristiska compressor stall också så om du drar för hårt så förlorar planet flygförmåga.

F14 och Viggen är två upplevelser att flyga, men jag flög mest Hornet i DCS.

DCS F-14 har otroligt bra känsla. Planet blir mer och mer instabilt i lägre fart, vingarna vickar fram och tillbaka medan man försöker hitta rätt linje och hastighet vid inflygning för landning på hangarfartyg. Oerhört bra flygsim. Även Viggen är riktigt bra.


signatur
Medlem
Skrivet av T-bolt:

Du kommer dock väldigt långt med basspelet + freeware.

Det är helt sant, men mer vill ju ha mer

Skrivet av Chicobello:

Började med just T16000 och TWCS (även deras roderpedaler) för två år sedan. Nu sitter jag med Honeycomb-grejer, TrackIR, VR och moduler för säkert 20 000 kronor 😅. Det är lätt att gå loss när man är lite nördigt lagd.

Det är det jag är lite rädd för. Jag vill gärna komma in i flightsim (och även truck-sim) djupare för jag känner att jag har den "läggningen", men det kostar, och (det för mig större problemet) är att det kan vara rätt utrymmeskrävande. Jag har ett stort skrivbord, 4 skärmar, men jag jobbar också från det, så varje gång jag är färdig med en flyg- eller körtur måste jag montera ner allt igen. Då blir det ofta så att jag låter bli när jag bara har ett par timmar.

Har funderat på att bygga något som jag monterar allt på och sedan fäster på skrivbordet och kan flyttas som en enda enhet, men vi snackar ju fortfarande om en herres massa olika kablar som ska kopplas varje gång. Visserligen kan ju detta löses med en USB-hub, men men...

Medlem

......och IniBuilds+MS+Asobo+Antonov släpper en An-225 om några veckor.

https://www.twitch.tv/videos/1725146227?t=1h1m9s


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Trailer, förväntar mig en recension när det släpps @Tomas Helenius och kanske även låta chefredaktörn få (försöka) spaka lite?


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
Skrivet av T-bolt:

Trailer, förväntar mig en recension när det släpps @Tomas Helenius och kanske även låta chefredaktörn få (försöka) spaka lite?

https://www.youtube.com/watch?v=I_b2abhiBww

Passar perfekt ihop med Sundownersim NAS Miramar (f.d. "Top Gun"-basen)

https://forums.flightsimulator.com/t/available-now-sundowners...


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Releasetrailer, planet är nu släppt. Pris $34.99 (c:a 360 SEK).


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

1
Skriv svar