Battle royale-spelet Rumbleverse börjar slå igen portarna efter bara ett halvår

Robot
Battle royale-spelet Rumbleverse börjar slå igen portarna efter bara ett halvår

Men fram till 28 februari är allt i spelet upplåst.

#Iron-galaxy-studios, #Rumbleverse, #nyhetstips


Medlem

Det är hårt på F2P-marknaden.

Får spelet inte "fäste" direkt verkar det ofta vara omöjligt att komma tillbaka.

Medlem

Vi behöver fler Battle Royal spel...eller nä.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skägg.
10 Chambers

Synd! Körde ett tiotal matcher när det släpptes, var kul.


signatur
Inaktiv

Tråkigt för utvecklarna etc men det är som bekant stenhård konkurrens på spelmarknaden eller underhållningsmarknaden i stort. Får mig att tänka på det här med betyg att folk ser 7/10 som lågt eller mediokert men det kan man förstå när det finns så sjukt mycket att välja på idag med den lilla tid vi har, varför lägga tiden på något ”mediokert”? Nu säger jag inte att detta spel är det då jag inte har provat, tänker framförallt generellt.

Som någon skrev är det nog sjukt viktigt att få bra traction tidigt och gärna mycket streamers som spelar ens spel för att få bra spridning. Men med alla BR-spel som finns idag måste man iaf göra något bäst om man ska ha en chans.

Medlem

Dålig PR och ett halvmediokert spel, svårt att slå sig in på en marknad med de stora giganterna som smash bros etc! Lite lika som jag tror det nya monster hunter spelet från EA Wild Hearts kommer ha. Tråkigt att dom inte pushar det mera dock, streamer och reklam, tex visa vad som komma skall osv.

Medlem

Jäkligt trist. Rumbleverse är ett välpolerat BR som verkligen sticker ut ur mängden, men det känns som utgivaren Epic har snålat rejält med marknadsföringen. Det fick knappt nån uppmärksamhet när det släpptes, och sen har det bara gått utför. Att man sen väljer att dra ur sladden efter ett drygt halvår kan också tyckas orimligt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Aldrig ens hört talas om detta, men gameplay ser ju faktiskt riktigt kul ut. Synd att det första man hör av detta är att det ska stänga ner 😞


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Skribent

Näe, vad synd. Tyckte det var ett roligt koncept som skiljde sig från annat i genren.
Hoppas dom tar nya tag, samma mekanik i någon sorts superhjälte skrud hade passat ypperligt!

Medlem

Kanske ett bevis på att spel kan vara roliga och omtyckta, men i slutändan är det försäljningen som spelar roll.

Medlem

Förstod direkt att det skulle vara svalt intresse bara av karaktärsdesignen, många ratar fortnite för det är för barnsligt och det här var ännu värre.

Medlem

Cudos till att de återbetalar pengarna för battle pass och övrigt.

1
Skriv svar