Hur gammal är din telefon?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jo det kan bli dyrt. Därav jag menar jag bara kan betala abonnemanget och sluta betala av telefoner om jag fortsätter med den jag har nu. Om något är det ju bra att det inte är någon ränta i alla fall, vilket det känns som att det lätt kan bli när man betalar av något.

Kör Halebop mest för Telias nät. Jämför man täckningskarta här uppe i Norrland är det en jävla skillnad, och då är jag ändå ute mycket sedan något år tillbaka

Telia täckningskarta: https://www.halebop.se/tackningskarta
3's täckningskarta: https://coverage.tre.se/mimcs/coveragemapse/public/

EDIT: Har dock funderat på Fello. Bättre pris, typ samma surf, och Telia's nät.

ja 3s nät är väl inte det bästa där uppe, dock här nere på västkusten är det de bästa typ. Enda jag saknar med Hallon är att dom inte har några 5g planer just nu vilket jag gärna skulle ha just nu när man lirar mycket steam deck och kanske är på språng ibland!

Min privata telefon är från 2016 (Samsung Galaxy S7 Edge) och min arbetstelefon (Iphone 11) är från 2020.
Byter först när de går sönder, så de får tuffa på tills vidare.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Android från 2018. Inte en susning om vilken tillverkare, men det var ingen Kinesisk. Kör kontantkort för jag vill inte betala flera tusenlappar varje år för något jag knappt använder. Tar bara mot samtal på den och tar kort, 99% av all annan kommunikation är mail/messenger på datorn. Inga appar förutom BankID. Period.

Medlem

Jag har en ASUS Zenfone Max M2 (2018) som jag fick i födelsedagspresent 2020 så har haft den i tre år nu. Tycker den är väldigt bra, med bra batteritid och lagring. Den är lite stor dock (jämfört med den gamla Samsung S4 jag hade innan) så det var något jag fick vänja mig vid, men det är nice när man ska kolla på videos.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Min mobiltelefon är lika gammal som mitt ps5, dvs 2 år i mars..

Medlem

Har en Iphone 12 Pro max och känner inte att jag behöver byta upp mig den är fortfarande bra och i efterhand så känner jag att jag inte använder den till fullo så jag hade klarat mig på en enklare (och mindre) variant. Hade jag inte ”suttit fast” i apple världen så hade jag inte lagt de pengarna på en telefon igen.

Har också bytt varannat år ish innan men som många skriver känns det rätt meningslöst med dagens nallar då alla de bara blir marginellt bättre år för år.

Medlem

Sitter på en 5 år gammal telefon, hade gärna haft en ny, men använder min gamla då jag tappade bort min telefon efter en blöt utekväll. Den enda skillnaden egentligen är att batteriet är för jäkla dåligt på den gamla mot den nya.


signatur

IDKFA

Inaktiv

Kör Google Pixel sedan 2018. Bra telefoner!
Köpte nyaste versionen innan nyår men kände att det knappt var värt det. Märker ingen större skillnad.
Den här gången får det kanske bli att vänta en längre period innan förnyelse.

OnePlus 9 pro som köptes vid release. Känns som att den duger några år till faktiskt. Dubbel 12 gb surf för ynka 129 pix i månaden så jag är sjukt nöjd. 😊

Medlem

Bytte ut en budget motorola från 2018 till en xiaomi redmi note 9 pro 2020. Motorolan var så seg att jag kunde missa samtal även om jag försökte svara..

Medlem

Har en Iphone 13 men det är enbart för att mitt jobb står för min mobil, hade jag behövt köpa en själv hade jag haft en betydligt äldre.

Medlem

Jag har en Iphone 13 Pro Max som släpptes september 2021 men jag köpte min runt mars-april 2022

Medlem

Huawei p30 lite från 2019. Vill inte betala mer än 3k för en telefon

Medlem

Har en iPhone 11. Känner inget behov att av uppgradera så ofta länge. Händer inte så mycket intressant innovation på smartphone fronten längre.

Medlem

Har en iPhone 12 pro, var nog sista gången jag bytte varannat år. Nu får det gå tills det verkligen känns som det är dags för byte alt. haveri. Laddporten har redan gett upp men kör med qi nu istället.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Inaktiv

Nya telefoner blir ju bara större o större där man inte når överallt. När man var yngre ville man ju ha den nyaste men nu händer det ju ingenting med utvecklingen så ser inget behov att byta på länge

Medlem

RealMe X50 5G från December 2020. Har fungerat över förväntan! Behåller den tills den ger upp.

Medlem

Köpte en Google pixel 6a på Black Friday, behövde byta ut min tre år gamla Motorola One+. Tre, fyra år känns rimligt med de telefonerna jag köper.

Medlem

Pixel 7 inköpt i november.
Vansinnigt bra telefon!

Innan dess körde jag P20 Pro som jag hade sen release.

Medlem

Har en Samsung galaxy s20 från ja, 2020. Fick den när jag fyllde år i november.

Jag har inga stora behov när det gäller mobil annat att den inte skall vara seg.

Systemkamera använder jag för att fota med så behöver ingen bra kamera i mobilen.

De bilder jag tar med mobilen är mest för att dokumentera, tråkiga att titta på men viktiga att komma ihåg osv.

Jag blir dock sugen på en sådan fold telefon. Kan ju vara smidigt om man ska kolla massa youtube eller liknande.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

En Samsung S7 Edge köpt 2017. Älskar den fortfarande så den var verkligen värd sitt pris. Batteriet börjar svikta men jag tror det skulle kosta 600:- att få nytt batteri på Samsung-verkstad, så det gör jag hellre än att skaffa ny mobil.

På sätt och vis är det väl tråkigt att en telefon från 2016 fortfarande håller måttet. Eller att mina datordelar (CPU, RAM, SSD etc.) från 2015 fortfarande räcker till alla spel och att jag inte känner något behov av att uppgradera. Det känns som den tekniska utvecklingen har stagnerat. Jag saknar hur det var förr när det var rejäla skillnader i specifikationer och egenskaper på datorer, mobiler etc. efter varje 1-2 år. Ett år var det mobil med inbyggd antenn (wow), nästa år blev det telefon med pytteskärm som hade 256 färger (wow!), nästa år större skärm och touch (wow!!), och så höll det på.

Jag hoppade på Apple-tåget, blev trött på Android och deras undermåliga lurar och uppdateringar, alltid som att köpa grisen i säcken.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har en OnePlus 8 som jag köpte för 2,5 år sedan. Plats för två sim-kort vilket är ett måste (privat/jobb). Är supernöjd med den så jag kommer nog ha den minst 3-4 år till innan jag funderar på byte.

Medlem

Har en Samsung Galaxy Note 9 från 2018 och känner inte något direkt behov av att köpa en ny. Det har inte hänt jättemycket senaste åren som tilltalar tillräckligt för att lägga 10-20k för att ersätta den telefonen jag har idag.

Medlem

Hade tänkt puttra på med min Xperia 5 II tills den pajade, men när Google släppte Pixel 7 i höstas råkade det bli en sådan.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Inaktiv

Sony Xperia 10 III 5G från 2021.

It's not a lake, it's an ocean

Samsung Galaxy S22 Ultra. Ersatte min Note9 med denna, och egentligen är de väldigt lika. Uppskattar den fantastiska kameran och batteritiden (precis som jag gjorde med Note9 i några år). Men någon revolution är det inte. Ingen plats för SD-kort gjorde att jag gick för 512gb-modellen. Saknar hörlursuttaget, men jag är väl en dinosaurie i den bemärkelsen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har en iPhone 8 sedan 2017 och ser inga skäl till att skaffa något nytt, den funkar fortsatt fint att ringa med.

Medlem

Har en samsung s21 från 2021. Är rätt missnöjd med den.

Huawei p30 pron som jag hade innan var så mycket bättre, troligen den bästa telen jag haft.
Tråkigt med utvecklingen att de blev utfrysta.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Galaxy S22 Ultra.

Helt oslagbar telefon. Kameran är 10/10.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

123
Skriv svar