Tittarsiffrorna för The Last of Us når rekordhöjder - för tredje veckan i rad

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag har rent allmänt svårt för när storyn skrivs om för mycket, och framför allt när det enbart görs av politiska skäl, men jag tycker faktiskt att storyn i avsnitt 3 var bättre än i spelet. Sen så förstår jag att fans kanske blir upprörda av denna stora förändring, men den största delen av hatet kommer nog bara från homofober.

Avsnittet var kasst.

Eller helt enkelt folk som bara är urless på den påtvingade PK-sörjan som ska in i allt? Detta var en helt onödig sidostickare. Skulle hållt sig till spelets story istället, hade troligtvis gjort avsnittet mer sevärt än något man skippade majoriteten av. Du kanske finner det intressant att titta på två gamla män som hånglar i en timme. Men jag föredrar något mer konstruktivt och innehållsrikt än så. (Och nej, innan du känner dig manad att skrika homofob så hade det varit minst lika trist att titta på en intim relation mellan två kvinnor eller kvinna/man.)

Dem ändrade för mycket, och la in för många egna idéer. avsnittet var kasst. De enda som tyckte det var bra var fåren som måste supporta LGBTQ för att känna sig accepterade i dagens samhälle, eller LGBTQ fåren själva som påtvingar all media om deras propaganda. Dem hade kunnat införa en homosexuell relation på ett mindre trist sätt. Detta var inte det.

Men glad att dem hade ihjäl båda två, förhoppningsvis blir det inte mer än det.

Medlem

Riktigt segt avsnitt. Kändes inte som att något hände. Var bara en "filler".


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Thane:

Ganska uppenbart att de har haft en relation i spelet också. Så Frank ”aldrig” har tyckt om Bill är fel något som även Neil har bekräftat. Så ja, de två omskrivningarna är att Bill ändrar sitt beteenden för Franks skull och att Bill dör istället för att Frank tröttnar och lämnar Bill.

The Last of us (serien) har relationerna i fokus och hur ont det kan göra att älska någon. Joel och Sarah, Joel och Tess, Bill och Frank, snart också Joel och Ellie. Det är ingen actionserie med zombie-slakt varje avsnitt.

Jo det har relation i spelet, det är uppenbart som du säger. Fast skulle vilja säga att Bills kärlek till Frank inte är besvarad i spelet iallafall. Med den lilla information vi får. Sen om Druckmann har efterkonstruera deras relation mer efter spelet innan serien har jag ingen aning om. Tar bara hänsyn till spelet.

Såhär lyder Franks självmordsbrev. Är ju lite harsh om han nu älskade Bill så starkt.

"Well, Bill, I doubt you'd ever find this note cause you were too scared to ever make it to this part of town. But if for some reason you did, I want you to know I hated your guts. I grew tired of this shitty town and your set-in-your-ways attitude. I wanted more from life than this and you could never get that.

And that stupid battery you kept moaning about -- I got it. But I guess you were right. Trying to leave this town will kill me. Still better than spending another day with you. Good Luck, Frank"


signatur

IngenjörsFace med perverst intresse av "jymden" och fysik.

Medlem

Känns som de tittat på "Öresundsvisan" innan de gjorde avsnittet.

Medlem
12
Skriv svar