Turtle Rock lämnar Back 4 Blood för att fokusera på nästa spel

Robot
Turtle Rock lämnar Back 4 Blood för att fokusera på nästa spel

Det förblir spelbart, men ska inte få något nytt innehåll.

#Back-4-blood, #Turtle-rock


Medlem

Antar att spelet nu är..... left 4 dead


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Tycker inte att det levererade enligt förväntningarna.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Tycker inte att det levererade enligt förväntningarna.

Det är för att dom missledde folk till att tro att det var folket bakom Left 4 Dead som gjorde spelet. Nästan alla som jobbade på Left4Dead var Valveanställda, och dom är fortfarande kvar på Valve.

https://www.youtube.com/watch?v=EdRLNUGmFC8

L4D-teamet

L4D-utvecklare som jobbade på B4B

Turtle Rock är idémänniskor som är dåliga på att leverera. Deras största misstag var att lämna Valve.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Turtle Rock är idémänniskor som är dåliga på att leverera. Deras största misstag var att lämna Valve.

Dom kanske faktiskt ville släppa sina spel med

Medlem

Största misstaget med detta spel, vid release men speciellt nu när dom beslutat att sluta uppdatera spelet är att inte ha skapat Mod Tools så folk kan göra egna banor och enkelt dela med sig. Det är ju pga detta som Left 4 Dead 2 fortfarande har massor med spelare efter alla år.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Det är för att dom missledde folk till att tro att det var folket bakom Left 4 Dead som gjorde spelet. Nästan alla som jobbade på Left4Dead var Valveanställda, och dom är fortfarande kvar på Valve.

https://www.youtube.com/watch?v=EdRLNUGmFC8

L4D-teamet

L4D-utvecklare som jobbade på B4B

Turtle Rock är idémänniskor som är dåliga på att leverera. Deras största misstag var att lämna Valve.

Jag och många av mina kompisar har 100-tals timmar i Left 4 Dead och L4ft 4 Dead 2 men vi övergav Back 4 Blood ganska snabbt. Det är svårt att sätta fingret på vad som inte känns rätt för det är så mycket. Hade inte sett den videon tidigare och jag blev förvånad hur få från Left 4 Dead-teamet som gick över till Turtle Rock. Några saker kring designen hade jag tänkt på medans andra mer subtila märkte jag inte av men kände definitivt att upplevelsen var sämre. Det är tydligt att Back 4 Blood har mer DNA av Evolve än Left 4 Dead.

Jag kommer inte vara lika snabb att köpa nästa Turtle Rock spel.

Gnällkuk
Skrivet av Godofcheese:

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Brona:

Jag och många av mina kompisar har 100-tals timmar i Left 4 Dead och L4ft 4 Dead 2 men vi övergav Back 4 Blood ganska snabbt. Det är svårt att sätta fingret på vad som inte känns rätt för det är så mycket. Hade inte sett den videon tidigare och jag blev förvånad hur få från Left 4 Dead-teamet som gick över till Turtle Rock. Några saker kring designen hade jag tänkt på medans andra mer subtila märkte jag inte av men kände definitivt att upplevelsen var sämre. Det är tydligt att Back 4 Blood har mer DNA av Evolve än Left 4 Dead.

Jag kommer inte vara lika snabb att köpa nästa Turtle Rock spel.

Det var ju gratis på game pass 🤔


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Sällan spelat fps med sämre vapenkänsla än Back4Blood, tyckte spelet blev en enorm besvikelse.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det var ju gratis på game pass 🤔

”Gratis”

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det var ju gratis på game pass 🤔

Okej jag förstår inte riktigt vad det har med saken att göra?

Medlem

Var själv väldigt taggad på B4B. Såg framför mej ett L4D2 med snyggare grafik, bättre ljud, fler zombies och större kartor med alternativa vägar. När jag spelade betan så var det tvärtom. Sämre grafik, ljud, färre zombies och kartor som var som att åka på en tågräls.

Medlem

Game pass-effekten strikes again 😂


signatur

Specs: PS5

1
Skriv svar