Season: A Letter to the Future

Robot
Season: A Letter to the Future

Den sista tiden tillbringas trampandes på en cykel. Världen dör och frågor kräver svar.

#season-a-letter-to-the-future


Kontot avslutas

"-Lite väl filosofiskt ibland"

I ett av de få spelen som är filosofiska får det ett minus. Ajaj

Skribent
Skrivet av Derivat:

"-Lite väl filosofiskt ibland"

I ett av de få spelen som är filosofiska får det ett minus. Ajaj

Visst är det trevligt med ett spel som vågar vara lite mer djuplodande, men minuset gäller främst att det blir ”Lite väl” filosofiskt🙂

Jag är inte främmande för att stanna upp, lyssna och fundera - men ibland tappad spelet bort mig i djupet.

Kontot avslutas
Skrivet av Jonas Vågström:

Visst är det trevligt med ett spel som vågar vara lite mer djuplodande, men minuset gäller främst att det blir ”Lite väl” filosofiskt🙂

Jag är inte främmande för att stanna upp, lyssna och fundera - men ibland tappad spelet bort mig i djupet.

Det är poängen

Skribent

Vackert.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av Mike Stranéus:

Väldigt! Otroligt stämningsfullt också

Skribent

Ser riktigt intressant. Blir till att spara till någon regnig dag.

Medlem

Välskriven recension! Kul att se när sådana här lite mer udda spel uppmärksammas

Medlem

Fantastiskt! Edge gav ju detta typ 9/10 också. Härligt att det blev bra.
Hoppas även de sociala problemen på studion löste sig i slutändan.

Medlem
Skrivet av Famipan:

Fantastiskt! Edge gav ju detta typ 9/10 också. Härligt att det blev bra.
Hoppas även de sociala problemen på studion löste sig i slutändan.

Ja, just det, det var den studion. Sökte lite på det, och det verkar som att han som betedde sig svinigt fortfarande är anknuten till studion, men inte i en manager-roll. Känns lite sådär, kanske något som är värt att ta med i tankarna om man vill köpa spelet.

Medlem

Låter absolut intressant och ser ju fantastiskt mysigt ut. Har det varit utannonserat länge? Känns som man varken läst eller hört speciellt mycket om det.

Bra recension btw!

Medlem

Tack för att en mindre titel som denna recenseras så nära inpå release!

Jag har inte spelat mer en någon enstaka timme eller två. Jag uppskattar hur historien berättas utan att alla koncept i världen förklaras direkt, vare sig i dialog eller på annat sätt. Det är verkligen mer regel än undantag idag att minsta lilla exposition åtminstone får ett codexinlägg i menyn. Det är väl kanske inte automatiskt av ondo, men känns ofta lite ängsligt nedlåtande och har potential att upplösa all mystik.

Av recensionen att döma verkar det hålla i sig och jag ser fram emot att spela mer!

Skribent
Skrivet av Famipan:

Fantastiskt! Edge gav ju detta typ 9/10 också. Härligt att det blev bra.
Hoppas även de sociala problemen på studion löste sig i slutändan.

Skrivet av Staenhus:

Ja, just det, det var den studion. Sökte lite på det, och det verkar som att han som betedde sig svinigt fortfarande är anknuten till studion, men inte i en manager-roll. Känns lite sådär, kanske något som är värt att ta med i tankarna om man vill köpa spelet.

Hade ingen koll på oegentligheterna som förekommit hos utvecklaren då jag testade spelet, men har läst på lite nu och det verkar ju som att det vidtogs åtgärder. Både CEO och den creative director som bettet sig svinigt stängdes av och en extern part genomförde en granskning som resulterade i en omorganisering och nya rutiner.

Som sagt verkar den svinige personen, som också är en av grundarna, ha fått komma tillbaka i en mindre roll. Men man skulle ju gärna vilja höra mer från de anställda om det blivit bättre..

Skribent
Skrivet av gorbatjov:

Låter absolut intressant och ser ju fantastiskt mysigt ut. Har det varit utannonserat länge? Känns som man varken läst eller hört speciellt mycket om det.

Bra recension btw!

Tack så mycket!
Vad jag kan minnas så utannonserades det redan på The Game Awards 2020, men det har nog varit ganska tyst kring det sedan dess.

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Tack så mycket!
Vad jag kan minnas så utannonserades det redan på The Game Awards 2020, men det har nog varit ganska tyst kring det sedan dess.

Ok. Kan hända att jag sovit under en sten ^^.

1
Skriv svar