Provspelad - Playstation VR2 + Horizon Call of the Mountain

Robot
Provspelad - Playstation VR2 + Horizon Call of the Mountain

Smidig, genomtänkt, med reglagen på rätt ställe.

#horizon-call-of-the-mountain, #playstation-vr2


Medlem

Va menas med "discodansa"? Är det så man eör sig frammåt i spelet? Har kör en del VR men aldrig riktigt gillat fps eller spel där man rör sig (blir åksjuk). Men att discodansa för att röra mig ka ske hade funkat mot illamåendet

Medlem

Kommer att bli total Disorder i vardagsrummet med allt detta vevande!


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Synd bara på priset och att den inte är bakåtkompatibel. De skjuter sig rätt mycket i foten tack vare det, tyvärr.

Medlem

Vad kommer priset att bli? Känns som den borde bli billigare än 7390kr

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Synd bara på priset och att den inte är bakåtkompatibel. De skjuter sig rätt mycket i foten tack vare det, tyvärr.

Jo håller med, det är synd då jag just skaffade Ace Combat 7 som tydligen har VR stöd dock den äldre...

Medlem
Skrivet av Moraxus:

Va menas med "discodansa"?

Tunnan & Moroten - Dansa Era Svin

Skribent
Skrivet av Gaara:

Jo håller med, det är synd då jag just skaffade Ace Combat 7 som tydligen har VR stöd dock den äldre...

Tyvärr är det bara några få uppdrag som har stödet också. Är även besviken på att inte Top Gun-DLCt fick stödet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Synd bara på priset och att den inte är bakåtkompatibel. De skjuter sig rätt mycket i foten tack vare det, tyvärr.

Det är bra att den inte är bakåtkompatibel för det är sånt som bromsar utvecklingen. Många äldre spel kommer däremot uppdateras och bli framåtkompatibla vilket är mycket bättre.

Många som gnäller i alla PSVR2 trådar på bakåtkompatibilitet, pris, sladd och att den inte fungerar med pc.

Men ser aldrig att man klagar så mycket på att PC VR ofta är dyrare och inte fungerar med konsol, rekommenderar dedikerad Wi-Fi så andra enheter inte stör mm. Vad beror detta på, anti Sony avundsjuka Xbox fanboys eller något annat?


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Kul förtitt som fick mig ännu mer sugen. Tyvärr för dyrt för mig just nu, även om den säkert är värd sitt pris. Men blir garanterat ett inköp längre fram. Tror detta kan bli denna generations häftigaste grej.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Va! En artikel om PSVR2 där priset inte nämns. Det måste blivit något fel?

Lite mer seriöst, tack för preview!

Medlem

Väntar lite och ser vad det kommer för spel till den. Men det är verkligen intressant tycker jag. Folk pratar om dyra priser men det finns väl inte ett enda headset med samma kvalite för det priset?

Medlem

Har en bokad och som jag längtar att köra resident evil village igen


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tyvärr är det bara några få uppdrag som har stödet också. Är även besviken på att inte Top Gun-DLCt fick stödet.

Ofan, trodde hela spelet va VR men att det gick att spela vanligt om man inte hade VR ..aja där ser man.

Medlem

Följ vad som händer titta på "Psvr2 without parole" på Youtube. Speciellt bra för er som gillar sköna lirare total nörda om psvr2 och annan vr. Följer nyheter om psvr2 varje dag. Jag tror verkligen att det kommer att bli jättebra.

Skribent
Skrivet av Gaara:

Ofan, trodde hela spelet va VR men att det gick att spela vanligt om man inte hade VR ..aja där ser man.

Jo jag också, blev sjukt besviken. Hade köpt en HOTAS och allt för det.

Tror det är 3 uppdrag eller något, sen ett free flyging mode. Hade hoppats att de åtminstone skulle släppa fler VR-uppdrag i DLC, men icket.

Sen är det ju sjukt coolt att spela det lilla som finns, men det gör bara saken ännu mer frustrerande. Jag vill ju spela kampanjen och allt i VR.


signatur

"Writer and Fighter"

Redaktör
Skrivet av Moraxus:

Va menas med "discodansa"? Är det så man eör sig frammåt i spelet? Har kör en del VR men aldrig riktigt gillat fps eller spel där man rör sig (blir åksjuk). Men att discodansa för att röra mig ka ske hade funkat mot illamåendet

Att man vevar med armarna som värsta discodansen. Eller som Ian Curtis, som sagt. Men det är överdrivet, man rör armarna för att gå framåt. Men det finns fler kontrollmetoder (som jag ej hann testa).

Skrivet av majsalle:

Kommer att bli total Disorder i vardagsrummet med allt detta vevande!

Hihi. Tror inte det är så stor risk, man behöver inte vifta för att gå.


signatur
Redaktör
Skrivet av Fr0gg0.:

Synd bara på priset och att den inte är bakåtkompatibel. De skjuter sig rätt mycket i foten tack vare det, tyvärr.

Vet inte riktigt om det vore så bra att göra den bakåtkompatibel rakt av. PSVR var ju kraftigt begränsad i trackingen, och en del spel har väl gjorts med det i åtanke. Det kan bli direkt dåligt för PSVR2:s anseende med en sån upplevelse där, för den är något helt annat.

Skrivet av Crank:

Det är bra att den inte är bakåtkompatibel för det är sånt som bromsar utvecklingen. Många äldre spel kommer däremot uppdateras och bli framåtkompatibla vilket är mycket bättre.

Många som gnäller i alla PSVR2 trådar på bakåtkompatibilitet, pris, sladd och att den inte fungerar med pc.

Men ser aldrig att man klagar så mycket på att PC VR ofta är dyrare och inte fungerar med konsol, rekommenderar dedikerad Wi-Fi så andra enheter inte stör mm. Vad beror detta på, anti Sony avundsjuka Xbox fanboys eller något annat?

Man får nog ofta den teknik man betalar för, både för PSVR2 och pc-vr. Första PSVR var väldigt basic tekniskt sett och sjönk i pris rätt snabbt. Sen såldes Quest 1-2 väldigt billigt innan Meta höjde priset. Det har nog format förväntningarna på vad vr borde kosta, men tittar man på alla andra så är priserna högre. Det är nog dem vi ska gå efter för att se vad vr "borde" kosta, inte de två absolut billigaste (den ena full av tekniska brister, den andra förmodligen extremt lågt prissatt för att Meta vlle muta in marknaden).

Sen ska man inte glömma att PSVR1 i praktiken inte var så billig. Headsetet kostade ca 4 500 kr vid release, men med kamera (som krävdes) och Move-kontroller kostade den 5 500-6 000 kr. Och det var 2016, med mycket bättre kronkurs, ingen komponentbrist eller kemikalieskatt. Sett så är PSVR2 kanske nte så orimligt dyr.


signatur
Medlem

Hur funkar det med textandet av tal för mig som är hörselskadad, om det nu finns något sådant?

Medlem

Otroligt skönt att höra att det funkar med glajjer!!!!

Medlem

Fett med VR, synd att just horizon är förolämpande dåligt i sin vagga?

Redaktör
Skrivet av Coppertooth:

Hur funkar det med textandet av tal för mig som är hörselskadad, om det nu finns något sådant?

Undertext för dialog finns i Horizon, om det är det du menar? (Jag har noll koll där är jag rädd.). Förklara gärna annars så kan jag försöka kika på det när vi har ett eget headset.


signatur
Redaktör
Skrivet av kabukishaman:

Otroligt skönt att höra att det funkar med glajjer!!!!

Ja! Fanns hur bra med plats som helst.


signatur
Medlem

Gällande styrning så vill jag ha så man kan gå med en styrspak som i fps spel. Tycker att det hela känns fel genom att exempelvis enbart teleporteras fram. En kombo med båda styrningarna är dock bäst som i half-life alyx. Då är teleport alternativet mer som ett fusk för att snabbt komma undan fiender.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Gällande styrning så vill jag ha så man kan gå med en styrspak som i fps spel. Tycker att det hela känns fel genom att exempelvis enbart teleporteras fram. En kombo med båda styrningarna är dock bäst som i half-life alyx. Då är teleport alternativet mer som ett fusk för att snabbt komma undan fiender.

Är det inte gjort så (teleporten alltså) av anledningen för att minska åksjukan?

Medlem

"Tutorial" heter genomgång på svenska.........

Medlem
Skrivet av lonian:

Gällande styrning så vill jag ha så man kan gå med en styrspak som i fps spel. Tycker att det hela känns fel genom att exempelvis enbart teleporteras fram. En kombo med båda styrningarna är dock bäst som i half-life alyx. Då är teleport alternativet mer som ett fusk för att snabbt komma undan fiender.

Man kommer kunna gå med styrspak i horizon är det tänkt.
Demot som folk fått testa och fz också har det som val men det är förinställt på gestbaserad locomotion. För att undvika motionsickness.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Är det inte gjort så (teleporten alltså) av anledningen för att minska åksjukan?

Japp det är en komfort inställning.
Alla spel erbjuder det dock inte. Är man känslig för åksjuka eller nybörjare bör man se över att använda komfortinställningar som finns.
Man ska inte tro att man är "pro" direkt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

HEEEERRRREEGUD, jag vet inte ens varför jag kliver in glad i kommentarerna. För det är ett evigt j**** gnäll på priset. Vad tror ni teknik kostar?
Vad kostar sinnesjukt bra VR till pc? Och vad kostar en PC som kan driva den vr-hjälmen ordentligt i samma prestanda som vr2? Det är inte så man kommer undan på 2k totalt.

Jag är galet taggad, priset är högt och det gör mig verkligen lite avvaktande. Men kommer förmodligen stå där, release och köpa. Vr2 plus GT7 är något jag knappt kan sova för jag är så taggad.

Skribent
Skrivet av Chipsgeneralen:

HEEEERRRREEGUD, jag vet inte ens varför jag kliver in glad i kommentarerna. För det är ett evigt j**** gnäll på priset. Vad tror ni teknik kostar?
Vad kostar sinnesjukt bra VR till pc? Och vad kostar en PC som kan driva den vr-hjälmen ordentligt i samma prestanda som vr2? Det är inte så man kommer undan på 2k totalt.

Jag är galet taggad, priset är högt och det gör mig verkligen lite avvaktande. Men kommer förmodligen stå där, release och köpa. Vr2 plus GT7 är något jag knappt kan sova för jag är så taggad.

Inte för att vara den, men jag kan bara hitta en kommentar här som sa något om priset. Så håller nog inte med om att det är så stort gnäll, mer bara ett konstaterande.


signatur

"Writer and Fighter"

123
Skriv svar