Sätt ditt betyg på Dead Space-remaken

Robot
Sätt ditt betyg på Dead Space-remaken

Lika bra som då? Bättre? Tyck till!

#betyg, #dead-space


Medlem

Dead Space var ett bra spel. Är minst lika bra idag. Spelar min andra runda nu. Väl spenderad tid.

Medlem

En 5:a helt klart. En sak jag älskar i Dead Space är att det finns inget HUD. Spelvärlden presenterar informationen. Önskar fler spel provade detta för det skapar står inlevelse. Det är innovativ spelutveckling!

Medlem

Är rätt förvånad att detta ens existerar då det är EA vi talar om, känns verkligen som ett företag där vänsterhanden inte vet vad högerhanden pysslar med. Dead Space är så nichat så vi får vara glada så länge det varar och de är villiga att lägga pengar på det. Detta känns verkligen som äkta fanservice snarare än något som kan bli en seriösa kassako i ea-termer oavsett hur bra det är, och det var rätt förvånande att vi fick spel som detta och Mirrors Edge då med.

Hur som riktigt välgjord remake på de flesta plan. Varit en del tekniska problem med bildkvaliten på framför allt ps5 men jag har ändå njutit mycket av min första genomspelning.

Hoppas givetvis vi får en remake på 2an och speciellt 3an, och att man inte drar ner serien i något det inte är igen. Lägg det hellre på hyllan och var ärlig i så fall.

Medlem

En 5:a utan tvekan.
Snyggt som attans och ibland är det verkligen galet läskigt. Miljöerna är sjukt snygga med.

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

En 5:a helt klart. En sak jag älskar i Dead Space är att det finns inget HUD. Spelvärlden presenterar informationen. Önskar fler spel provade detta för det skapar står inlevelse. Det är innovativ spelutveckling!

Gillar också när det är minimal HUD. Kommer ihåg att jag gillade det när man spelade original Dead Space, att dräkten ger mycket information.

Tycker att Ghost of Tsushima gör det riktigt bra genom att bland annat använda vinden som vägvisare.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ser framemot att spela det men inte för 800, 300 känns rimligt så får vänta en stund tror jag. Men trevligt att så många verkar tycka det är bra för älskade originalet.

Medlem

Helt magiskt, älskade det när det behav sig men är ändå smått chockad över hur bra det är. Sätter Calisto Protocol i ett helt annat ljus, var ganska nöjd med det men i jämförsele är det ju totalt värdelöst.

Medlem

Solklar 5a. Inte bara en lysande remake utan ett helt fantastiskt spel. Trots att jag har helt vanliga lurar (XBox senaste, icke trådlösa med Dolby Atmos i Series X) så är ljudet helt fantastiskt! Jag vet att även originalet glänste i den kategorin, men remaken har fullständigt golvat mig. Minns jag fel eller är även viss musik ny? Vissa melodier är riktigt creepy och gör atmosfären än mer obehaglig och stressande.

Jag var först lite orolig att jag skulle vara för bekväm och att det skulle kännas som att allt gick på räls då jag varvat 1a ett antal gånger, men det är faen nästan bara ännu otäckare att man vet ungefär vad som väntar. 😁

Ångrar inte att jag betalade dryga 700 för detta. Helt klart värt ett fullspelspris trots att man spelat det tidigare i äldre tappning - det är så pass bra och så pass förbättrat att det är värt varenda krona imo.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Jag klarade ut det i förrgår. Väldigt trevligt spel. Jag spelade aldrig DS1 eller DS2. Endast DS3 efter någon rea.
Det är inte ett 5/5 spel men det är nog en stark 4a.

Medlem

Som en Remake som försöker efterlikna originalet så mycket som möjligt gjorde dom ett grymt jobb och får nog 5/5 för mig men som eget spel är det 4/5 kanske. Moderna spel har helt enkelt höjt ribban i vad ett 5/5 är för mig. Spel som Prey 2017 tycker jag var mer intressant på många sätt men det är inte lika mycket skräckspel som Dead Space.

Medlem

Är inte så imponerad. Spelade aldrig originalet, så detta spel känns som ett gammalt spel med en gammal design, fast med ny fin grafik.

Medlem

Det var bra ända fram tills jag började köra impossible mode idag för sista trophyn.
När jag skulle tillbaka till medical i chapter 5 så låses inte dörren upp så kan inte ta
mig in dit för att fortsätta storyn. Så sitter just nu och skrattar i frustration, men det
heter väl inte impossible mode för inte...


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Man kan ju inte mena allvar när man ger det en 1a. Vem här har jävelskap på FZ. Ge er till känna o få smisk.
Visst olika åsikter men what the fuqQ. 1a Det betyder Katastrof skapelse av utvecklaren.
_.________________________________________________________
Spelet är grymt bra och jag gav det en 4a. (mycket bra)
Älskar "MetroidVania" upplägg i spel där man återvänder till flera banor för att låsa upp låsta dörrar o hitta vapen o annat smått & gott godis..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Ser framemot att spela det men inte för 800, 300 känns rimligt så får vänta en stund tror jag. Men trevligt att så många verkar tycka det är bra för älskade originalet.

Om du vill bara spela igenom det så kan man köpa ea play pro för 149kr i en månad och spela det

Medlem
Skrivet av Karmak:

Om du vill bara spela igenom det så kan man köpa ea play pro för 149kr i en månad och spela det

Tack för tipset men det är bara på pc eller?

Medlem

Utan att ha spelat remaken så sätter jag 5 i betyg eftersom det mest troligt inte är sämre än originalet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Tack för tipset men det är bara på pc eller?

Jag kollade efter det på konsol häromdagen och kunde ej finna det. Så antar att det bara gäller PC, tyvärr.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av nils45:

Är inte så imponerad. Spelade aldrig originalet, så detta spel känns som ett gammalt spel med en gammal design, fast med ny fin grafik.

Om du inte spelat de gamla så antar jag att du inte spelat remaken heller? Det gamla känns ju inte ens gammalt idag, frukansvärt bra spel originalet och jag ser fram emot att spela ut det igen i snyggare kostym med fantastiskt ljud. Spelar orginalet nu och det är sjukt bra.

Medlem

Klarade det igår på hard (PC). Riktigt mäktigt. Lysande ljud och HDR. Helt klart en 5/5.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Klara spelet tidigare idag och det får en 4/5 i betyg av mig. Lira aldrig dead space förut men man ser direkt att det är en Remaster version på ett gammalt spel. Då grafiken är som spel från början av ps4 tiden. Men som spel överlag är det bra. Men håller Calisto Protocol flera steg över. Mitt GOTY från förra året helt klart.

Medlem
Skrivet av submariner:

Klara spelet tidigare idag och det får en 4/5 i betyg av mig. Lira aldrig dead space förut men man ser direkt att det är en Remaster version på ett gammalt spel. Då grafiken är som spel från början av ps4 tiden. Men som spel överlag är det bra. Men håller Calisto Protocol flera steg över. Mitt GOTY från förra året helt klart.

Säkert att du märkte det...

Det räknas f.ö. som en remake, inte remaster. Och det slaktar Callisto Protocol, som har så simpel & repetitiv gameplay att det är förolämpande.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag har ännu inte orkat starta upp och återta kontrollen framför Callisto protocol. Jag kanske är 5 timmar in. Borde spela klart och sälja men har noll sug. Kanske säljer utan att klara ut det.

Har beställt Dead space remake i alla fall till xbox. Borde komma i veckan.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av robbis:

Om du inte spelat de gamla så antar jag att du inte spelat remaken heller? Det gamla känns ju inte ens gammalt idag, frukansvärt bra spel originalet och jag ser fram emot att spela ut det igen i snyggare kostym med fantastiskt ljud. Spelar orginalet nu och det är sjukt bra.

Spelar remaken nu. Jag kan förstå att spelet är bra om man spelade orginalet när det begav sig, nostalgi och allt, men att bara spela remaken idag är som att spela ett nytt spel med gammal design. Tyvärr är det väl så att skräckspel man har spelet efter 2008 har förmodligen använts sig utav Dead Space som inspiration. Men remaken är värt att spela utan tvekan!

Medlem

Mitt första Dead Space som jag spelar, slutade spela den typen av spel efter F.E.A.R för att jag är en fegis men jag har haft superkul i Dead Space.
Älskar atmosfären och storyn generellt. Hoppas på en remake på 2an och 3an som jag har hört också ska vara grymma.

Medlem

Jag läste något om att bland annat fienders placeringar och antal skulle hanteras via "The Intensity Director". Att varje spelomgång på så sätt skulle kunna upplevas annorlunda. Är det något som ni har märkt av?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Freakon:

Jag läste något om att bland annat fienders placeringar och antal skulle hanteras via "The Intensity Director". Att varje spelomgång på så sätt skulle kunna upplevas annorlunda. Är det något som ni har märkt av?

Det stämmer. Det finns en lång mängd olika spawnpunkter för necromorphs. När de aktiveras, hur många fiender som kommer etc varierar mellan olika genomspelningar. Även t.ex. i situationer där necromorphs ligger till synes döda på backen när en av dem plötsligt hoppar upp - det varierar vilken av dem det är.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Det stämmer. Det finns en lång mängd olika spawnpunkter för necromorphs. När de aktiveras, hur många fiender som kommer etc varierar mellan olika genomspelningar. Även t.ex. i situationer där necromorphs ligger till synes döda på backen när en av dem plötsligt hoppar upp - det varierar vilken av dem det är.

Låter grymt bra. Perfekt för omspelningar. Blev ännu mer sugen på spelet nu.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Grymt spel och lika skrämmande som originalet var när det begav sig 😁 Blev väldigt överraskad när jag lyckades få igång detta på min gamla burk trots att det bara sitter ett 1050ti kort i den. Absolut det är låga inställningar som gäller men lyckas ändå få ut 40-60fps och då jag mest spelar konsolspel så duger det utmärkt för mig ☺️

1
Skriv svar