Xbox-spelet CrossfireX försvinner för evigt i maj

Robot
Xbox-spelet CrossfireX försvinner för evigt i maj

CrossfireX tar sina sista andetag.

#CrossfireX, #Remedy, #Smilegate


Medlem

Har inget minne av att jag varken sett eller hört något om detta spelet förrens nu.

Medlem
Skrivet av Holonyaa:

Har inget minne av att jag varken sett eller hört något om detta spelet förrens nu.

Du har inte missat något. Den sämsta call of duty klon jag spelat.

Medlem

Absolut ingen kommer sakna det. Hade hellre valt att ta hand om en påse hundbajs än att spela mer av detta...

Fragtjuv

Jag har inte spelat det men har för mig att det visades upp i något stort event en sommar. Jag fick berättat för mig att det är ganska populärt i Kina, kanske inte ändå då.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Jag har inte spelar det men har för mig att det visades upp i något stort event en sommar. Jag fick berättat för mig att det är ganska populärt i Kinas, kanske inte ändå då.

Crossfire (utan X) var jättepoplulärt i Kina. Crossfire med X, not so much...

Medlem

Drog igenom SP-kampanjen igår, Den var väldigt "meh" *Rycker på axlarna*.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Skribent
Skrivet av joelthor100:

Jag har inte spelar det men har för mig att det visades upp i något stort event en sommar. Jag fick berättat för mig att det är ganska populärt i Kinas, kanske inte ändå då.

Crossfire-serien är populär i Kina. X var tänkt att locka in oss västerlänningar och den västerländska marknaden, därav de anlitade Remedy. Men det gick uppenbarligen inte som de tänkt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

För de som inte vet så är Crossfire sjukt mycket p2w. Stor anledning till varför det inte är någon som spelar utanför Asien. Vet inte hur CrossfireX är dock


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Testade det i början. Multiplayern var skoj. En variant av CS. Saknades dock banor etc.

Borde ha släppts till PC dessutom.

Medlem

Crossfire infinite


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Crossfire är också ett starbreezeprojekt, det var någon sorts samarbete som fallerade.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Ambassadör
Xbox

Ja, nä det här var inget att ha.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag undrar om Xbox betalade för komplett exklusivitet eller om det var tidsexklusivt men gick så dåligt att man gav upp tanken på fler versioner?

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Du har inte missat något. Den sämsta call of duty klon jag spelat.

Var det inte ett cs klon? Eller tänker jag på något annat kanske.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Remedy gjorde verkligen bort sig med det här.

Medlem

Jag såg en trailer på detta någon gång och tyckte det såg ut som ett mycket bättre counter-strike. Tydligen var det inte så det blev.

Medlem
Skrivet av miffot:

Var det inte ett cs klon? Eller tänker jag på något annat kanske.

Kanske. Jag spelade mest storyn och den påminde om cod fast super dålig.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Crossfire är också ett starbreezeprojekt, det var någon sorts samarbete som fallerade.

Det var remedy som hade hjälpt till med kampanjen.

Medlem

Jag var ganska taggad på det här spelet när det utannonserades och det var framför allt Remedys inblandning jag gillade. Kul att lämna Alan Wake för militainment!

Sen släpps spelet på Game Pass men storyn, det alla vill åt, ingår inte och jag var inte beredd att betala där och då. Jag var mest besviken. Sen glömmer man bort spelet eftersom det inte på något sätt erbjuder något annat än ett fattigmans-COD med sin multiplayer.

Ännu en fantastisk affärsstrategi från människor som borde veta bättre.

Medlem
Skrivet av kanshira:

Det var remedy som hade hjälpt till med kampanjen.

Nej, inte med den saken, det var något annat med starbreeze. Men säkert med detta då.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar