Dredge blandar skräck med fiske – se den nya trailern

Robot
Dredge blandar skräck med fiske – se den nya trailern

Tråla efter fisk, uppgradera din båt och passa dig för Lovecraft-fasor.

#Black-salt-games, #Dredge


Medlem

Får ingen vidare uppfattning kring hur det skulle vara att spela känner jag - eller vad det är man gör.
ser ut som det kan vara mysigt?

Sen det här som verkar fastnat och blivit nån sorts standard nästan att 'Lovecraftian' är lika med 'stora bläckfiskmonster som är läskig' gör en jävla otjänst både till din egen intelligens och kunskap samt författararen och verken i fråga

Typ Amnesia är ett spel som är sjukt 'Lovecraftian' (0 stora bläckfiskmosnter)... Stora bläckfiskmonster är stora bläckfiskmonster - som mest bara har en ytlig anknytning till Lovecraft.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

intressant på ett ytterst märkligt vis måste jag ju säga, man undrar ju både ett och annat


signatur

//monster

Medlem

Ser lite små mysigt ut faktiskt.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Anton Q:

Får ingen vidare uppfattning kring hur det skulle vara att spela känner jag - eller vad det är man gör.
ser ut som det kan vara mysigt?

Sen det här som verkar fastnat och blivit nån sorts standard nästan att 'Lovecraftian' är lika med 'stora bläckfiskmonster som är läskig' gör en jävla otjänst både till din egen intelligens och kunskap samt författararen och verken i fråga

Typ Amnesia är ett spel som är sjukt 'Lovecraftian' (0 stora bläckfiskmosnter)... Stora bläckfiskmonster är stora bläckfiskmonster - som mest bara har en ytlig anknytning till Lovecraft.

Har det något med Dredge att göra? 🤔 Ser noll "bläckfiskmonster" i såväl trailern som spelets Steam-sida.

Medlem

Älskar den grafiska stilen! På Steam finns det lite fler bilder från själva gameplayet. Hoppas det blir kul.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Har det något med Dredge att göra? 🤔 Ser noll "bläckfiskmonster" i såväl trailern som spelets Steam-sida.

Underrubriken utmärker 'Lovecraft-fasor'... Jag antar att den kopplingen dras utifrån klipp osv i still med detta.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ser ut som en kopia av Moonglow Bay, har inte spelat så långt men möjligtvis att det finns ett mer monster scenario med Dredge?
https://store.steampowered.com/app/1361400/Moonglow_Bay/

KoP
Medlem

Ser rätt mysigt ut. Lär bli ett köp.

Medlem

“You're gonna need a bigger boat”

Lite kluven för dessa fiskespel .jag menar hur farliga är fiskar om man har dynamit


signatur

New life, New hope

1
Skriv svar